سفر غیر منتظره محمود عباس به غزه/ پای سرویس‌های امنیتی به میان آمد

منابع خبری گزارش دادند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با سران سرویس‌های امنیتی خود برای سفر به غزه رایزنی کرده است.

سفر غیر منتظره محمود عباس به غزه/ پای  سرویس‌های امنیتی به میان آمد

به گزارش خبرآنلاین، محمود عباس در حال مذاکره با سران سرویس‌های امنیتی خود در مورد سفر به غزه است.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و حفاظت از آنها قصد سفر به نواره غزه را دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، پیش تر تارنمای واللا رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع اعلام کرده بود که تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست رسمی را برای سفر رئیس این تشکیلات به نوار غزه به مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا ارسال کرده است.

در همین راستا خبرگزاری فلسطینی «وفا» اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین تحرکات و ارتباطات خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد مقدمات عزیمت محمود عباس و دیگر اعضای رهبری آن به نوار غزه را آغاز کرده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در این زمینه با سازمان ملل متحد، اعضای دائم شورای امنیت و تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و آفریقا ارتباط برقرار شده است.

این خبرگزاری افزود، سفر عباس و اعضای تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه با هدف همراهی با مردم غزه که در معرض یک جنگ «نسل‌کشی» قرار دارند، انجام می‌گیرد.

خبرگزاری «وفا» تاکید کرد که تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین این صلاحیت را دارند که مسئولیت کل سرزمین‌های فلسطینی را برای ایجاد «وحدت ملی» به عهده بگیرند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه در جلسه ویژه پارلمان ترکیه گفته بود که به غزه سفر خواهد کرد.

پیش از این روزنامه رای‌الیوم در گزارشی درصد امکان اجرایی شدن تصمیم اخیر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفر به نوار غزه و علت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی او را در این برهه زمانی بررسی کرده بود.

این رسانه عرب زبان نوشت: طبق اطلاعات موجود، سفر عباس به غزه در آینده نزدیک انجام نخواهد شد زیرا این به هماهنگی و گفت وگو میان فتح و حماس حاکم بر غزه نیاز دارد و از سویی، اینکه رژیم اسرائیل اجازه ورود به محمود عباس را می‌دهد، هم جای سئوال دارد. سئوال بزرگ این است که تل آویو به محمود عباس اجازه ورود از گذرگاه‌های بسته کنونی را می‌دهد یا او باید از طریق مصر و گذرگاه رفح برود که هم اکنون تحت کنترل کامل این رژیم پس از تخریب کامل قرار دارد؟

رای الیوم ادامه داد: با توجه به این سناریوها، سفر محمود عباس طی روزهای آتی انجام نخواهد شد، زیرا به بررسی‌های امنیتی و سیاسی بسیار پیچیده نیاز دارد. برخی هم بر این باورند که اصلا سفری در کار نخواهد بود و این صرفا یک اهرم تهدید علیه رژیم صهیونیستی بوده و موانع زیادی وجود دارد که اجرایی شدن آن را غیرعملی می‌کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان