مهمترین برنامه‌های ستار هاشمی/ از فیلترینگ تا رجیستری آیفون

وزیر جدید ارتباطات برنامه و اولویت خود را درباره فیلترینگ و رجیستری برخی مدل‌های گوشی اعلام کرد.

مهمترین برنامه‌های ستار هاشمی/ از فیلترینگ تا رجیستری آیفون

به گزارش خبرآنلاین، ستار هاشمی امروز در اولین روز کاری خود در وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: درباره فیلترینگ سیاست‌گذاری در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد و نگاهی که وجود دارد این است که ما در جریان مطالبه مردم نیستیم قطعا این گونه نیست. وضعیت موجود به واسطه استفاده از فیلترشکن‌های مختلف با توجه به کارشناسی که صورت گرفته وضعیت قابل قبولی نیست و این روش حتما باید بازنگری و بازطراحی شود. سیاست‌گذاری این موضوع در وزارت ارتباطات اتفاق نمی‌افتد اما نگاه ما در مواجهه با این مسئله، نگاه فعال خواهد بود به این معنا که طبیعتا ما خودمان را مکلف می‌دانیم به واسطه اینکه با عموم مردم در ارتباط مستقیم هستیم و باید در خصوص این موضوع کار کارشناسی، اجماع‌سازی و توافق انجام دهیم و این را به لایه‌های سیاست‌گذاری با راهکار مناسب ارایه دهیم و فارغ از فضای هیجانی باید کار انجام شود.

هاشمی گفت: ما می‌دانیم روش‌های فعلی پاسخگوی نیازهای مردم نیست اما به عنوان مجری سیاست‌ها مکلفیم بازخوردها را جمع‌بندی کنیم و در قالب کار کارشناسی دقیق و قابل دفاع به لایه سیاست‌گذاری ارایه دهیم و امیدواریم بتوانیم گشایش‌هایی انجام دهیم.

بر اساس گزارش مهر، ستار هاشمی وزیر جدید ارتباطات در پاسخ به این سوال که مهم ترین اقدامات در دستور کار وزارت ارتباطات چه خواهد بود، گفت: ما برنامه‌های پیشنهادی خود را متناسب با برنامه هفتم توسعه، تنظیم کردیم و قطعا برنامه توسعه هفتم ظرفیت‌های خوبی را در اختیار وزارت ارتباطات قرار داده است.

وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که به صورت جدی در برنامه توسعه هفتم مورد توجه قرار گرفته است و ما نیز آن‌ها را دنبال خواهیم کرد بحث شبکه ملی اطلاعات است که رشد و پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم و امیدواریم با اعتبارات تخصیصی شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

هاشمی مطرح کرد: بحث بعدی که در برنامه پیشنهادی ما به صورت جدی دنبال خواهد شد بحث اقتصاد دیجیتال است. اقتصاد دیجیتال ظرفیت گسترده شدن را دارد و این موضوع را با مشارکت صنایع متفاوت داخل کشور، تقویت و سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات با تمرکز بر توسعه صادرات را دنبال خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات دولت چهاردهم گفت: موضوع بعدی که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد توسعه صنایع فضایی است. با زحمات دوستان، شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه هستیم؛ نگاه ما این است که با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و اقتصاد این حوزه را تقویت کنیم.

هاشمی در ادامه به تقویت دولت هوشمند تاکید کرد و گفت: امیدواریم در طول برنامه، بحث حذف کاغذ را به صورت جدی دنبال کنیم؛ تجربه‌ام در ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند روند این مسیر را بهبود بخشد زیرا ما در ثبت اسناد و املاک کشور صنعت الکترونیک را تحویل و اسناد را در قالب اوراق بهادار کنار گذاشتیم. این تجربه زیسته را طبیعتا می‌توانیم تعمیم به کل دولت دهیم.

وی همچنین با اشاره به رجیستری گوشی‌های آیفون گفت: در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت راه حلی برای این موضوع پیدا کنیم.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان