مراجعه ۱۱۷۲ بیمار گوارشی به مراکز درمانی کرمانشاه تاکنون

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه گفت: ۱۱۷۲ نفر تاکنون به دلیل بیماری گوارشی و ۳۸۴ نفر به دلیل گرمازدگی به مراکز بهداشتی و درمانی کرمانشاه مراجعه کرده‌اند.

مراجعه 1172 بیمار گوارشی به مراکز درمانی کرمانشاه تاکنون

مسعود قلعه سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روزهای نخستین برای ارائه خدمات درمانی به زوار حضرت اباعبدالله از ورودی‌های استان کرمانشاه تا مرز خسروی و مرز ایلام پای کار بوده‌اند و در بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند. 

وی افزود: نیروهای متخصص و فوق تخصص در تمامی بیمارستان‌ها مستقر شده‌اند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: کارهای بهداشتی و گند زدایی و سم پاشی و همچنین رصد بیماری‌ها از جمله تب دنگی و سرخک توسط معاونت بهداشتی و تهیه دارو و تجهیزات پزشکی توسط معاونت غذا و دارو و پشتیبانی نیز توسط معاونت توسعه انجام گرفته است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی با ناوگانی حدود 120 دستگاه شامل 108 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد به طور ثابت، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس در شهرستان‌های قصر شیرین و کرمانشاه مستقر هستند.

قلعه سفیدی اضافه کرد: 2 اتاق سرد در نقطه صفر و گمرک و پایانه مرزی خسروی داریم، تعداد کل مراجعین تجمیعی اتاق سرد یکم 95 نفر و اتاق سرد دوم 456 نفر بوده است.

وی عنوان کرد: مرکز مجهز ثارالله در پایانه مرزی خسروی خدمات رسانی می‌کند و شامل پزشکان متخصص و فوق تخصص از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است. 

قلعه سفیدی گفت: مرکز درمانی ثارالله دارای اتاق جراحی سرپایی، اتاق C.P.R، داروخانه و اتاق‌های بستری مجهز است.

وی بیان کرد: تاکنون حدود 12 هزار نفر فقط در اورژانس و مرکز ثارالله خدمات درمانی دریافت کرده‌ و به طور کلی 18 هزار نفر در سطح شهر کرمانشاه نیز خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

قلعه سفیدی ادامه داد: بیشترین مشکلات ذکر شده در آمار بیماری گوارشی بوده، حدود 1300 نفر مشکل گوارشی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 172 نفر با مشکلات گوارشی و حدود 400 نفر گرمازدگی گزارش شده است.

قلعه سفیدی ادامه داد: آمار خدمات درمانی برای اورژانس زنان 48 نفر و بیماری‌های تنفسی 173 نفر گزارش شده است. 

وی بیان کرد: در آمار درمانی حدود 155 نفر با بیماری‌های قلبی گزارش شده است.

قلعه سفیدی تشریح کرد: بیشترین آمار بهداشتی و درمانی مربوط به موج بازگشت زوار بوده، امکانات فراهم شده، در محورهای مواصلاتی و در استان کرمانشاه به سمت استان همدان نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: پشتیبانی از سوی اورژانس کشور، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی، مرزبانی، یگان ویژه و همچنین هلال احمر در کنار اورژانس هستند و خدمات رسانی همچنان ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان