طرح های منظومه روستایی؛ تحولی در روستاهای کردستان

مدیر بنیاد مسکن کردستان، به اجرای طرح های منظومه روستایی پرداخت و گفت: هدف از اجرای منظومه روستایی، توسعه یکپارچه روستایی، ماندگاری جمعیت، تقویت معیشت، اقتصاد و اشتغال پایدار خرد روستایی است که در بخش سیروان و مرکزی کامیاران نیز کار مطالعاتی در دست اجراست.

طرح های منظومه روستایی؛ تحولی در روستاهای کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سعید رسولی مدیر بنیاد مسکن کردستان در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای طرح هادی تاکنون 665 روستا این طرح اجرا شده که شاخص عملکردی در این زمینه 51 درصد است  در حالی که شاخص کشور62 درصد است.

وی افزود: در یک سال گذشته 327 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ملی و استانی به بنیاد مسکن اختصاص یافته که تاکنون 203 میلیارد تومان تخصیص بافت که توانستیم در 233 روستا طرح هادی انجام دهیم.

مدیر بنیاد مسکن کردستان، بیان کرد: از 233 روستا تعداد 52 روستا اجرای آسفالت معابر و 181 روستا جدول گذاری و سنگ فرش اجرا شده است.

رسولی به بازنگری طرح هادی روستایی در راستای توسعه روستا پرداخت و عنوان کرد: با توسعه زیر بنای سکونت مردم در روستاها در تلاشیم مهاجرت معکوس شکل بگیرد.

وی افزود: در یک سال گذشته در 30 روستای استان بازنگری روستایی با اعتبار بالغ بر 26 میلیارد ریال انجام گرفته و طبق برنامه از امسال 10 درصد روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.                                                             

مدیر بنیاد مسکن کردستان، تصریح کرد: یک هزار و 315 روستای بالای 20 خانوار در استان کردستان وجود دارد که سالانه 10 درصد از این عدد بازنگری روستایی انجام می‌شود.

رسولی ذکر کرد:  سهم استان از واگذاری اسناد مالکیت روستایی در سال گذشته سه هزار و 704 جلد بود که سه هزار و 949 جلد صادر شد.

وی به موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی پرداخت و گفت: سهم استان برای مقاوم سازی پنج هزار و 131 واحد است که سه هزار و 300 واحد عقد قرارداد شده و 65 درصد سهمیه را شامل می شود.

مدیر بنیاد مسکن کردستان، به نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز پرداخت و گفت: هزار و 95 متقاضی تایید نهایی شده که 116 نفر در شهرهای چناره، سریش اباد دزج، برده رشه واریز وجه برای تامین زمین داشته اند.

رسولی با بیان اینکه در 9 شهر دیگر واگذاری زمین آماده طرح در جلسه کارگروه زیربنایی است، ادامه داد: تکلیف بنیاد مسکن در بحث نهضت ملی مسکن تامین زمین و تحویل آن برای ساخت سه هزار و 127 واحد است که در پنج شهرستان قروه، دهگلان، بیجار، کامیاران و دیواندره در حال انجام و 350 واحد تاکنون به متقاضیان تحویل شده است.

وی یادآور شد:  فاز اول پروژه انبوه سازی در سنندج  با 80 واحد و 85 درصد پیشرفت در حال انجام است و تا آبان تحویل می‌شود و فاز دوم آن 120 واحد است که با 50 درصد سال آینده تحویل خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان