وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم آغاز به کار کرد

غلامرضا نوری قزلجه به دنبال کسب رای اعتماد مجلس، راهی وزارت جهاد کشاورزی شد و ضمن ملاقات با مسئولان در نشستی گزارش بخشی از رویدادهای وزارتخانه را دریافت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی امروز (پنجشنبه، یکم شهریورماه) با سخنان کوتاهی در نشست با وزیر سابق جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه و معاونان و مدیران، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا خصوصاً شهیدان سنگر ساز بی‌سنگر و شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی، از حضور در جمع همکاران و دوستان سابق خود در وزارت جهاد کشاورزی، ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اتفاق مهم سیاسی روز گذشته در خانه ملت و رأی اعتماد به همه وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، قدردانی کرد و گفت: وجه دیگر این اتفاق مهم این بود که در یک مجلس سه ضلعی به لحاظ سیاسی، این وفاق پیش آمد که مرهون تدبیر و درایت و تعامل رئیس جمهور با نمایندگان و حمایت مقام معظم رهبری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی از واژه وفاق ملی به عنوان گفتمانی جدید در چند ماه اخیر نام برد و گفت: وفاق ملی، باعث هموار شدن مسیر و ایجاد برکات برای کشور و نظام خواهد شد.

نوری با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مهندس نیکبخت طی یکسال و 2 ماه وزارت، وی را فردی پرتلاش و زحمتکش توصیف کرد که در یک شرایط پرتلاطم سیاسی، بر وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت برگزاری هر چه سریع‌تر جلسات با معاونین و مدیران وزارتخانه تاکید کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن سال زراعی جدید و آغاز کشت پاییزه، باید پیگیر تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم و بذر باشیم و با تلاش همکاران قدیم و جدید، راه موفق گذشته را با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

نیکبخت هم در این دیدار با اشاره به سابقه حضور نوری در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایشان سابقه خوبی در سطوح مختلف جهاد کشاورزی دارد؛ حضور در هیأت رئیسه مجلس و رابطه نزدیک با رئیس‌جمهور، وی را در رسیدن به اهداف وزارت موفق خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز از نوری به عنوان شخصیتی برجسته، قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر نام برد و گفت: سوابق ایشان نشان از تعامل و همکاری با نمایندگان مجلس دارد و این خصوصیت می‌تواند علی‌رغم مشکلات و مسئولیت سنگین، وی را به سرمنزل مقصود برساند.

حجت الاسلام حسن ربانی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیکبخت از زحمات وی قدردانی کرد و گفت: در سایه آن تلاش‌ها و زحمات و به لطف خدا امروز در تولید و خرید گندم موفقیت چشمگیری داریم و با همه کاستی‌ها و محدودیت‌ها بیش از 12 میلیون تُن گندم خرید تضمینی خواهد شد، در بهره‌وری نشان تقدیر گرفتیم و از مشکلات زیادی عبور کردیم.

وی همچنین انتخاب نوری را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی بسیار نویدبخش دانست و گفت: آشنایی این برادر پرتلاش با عرصه کشاورزی می‌تواند نفس تازه دیگری به بخش کشاورزی کشور دمیده و ترقی و پیشرفت بیشتری را به ارمغان آورد.

نوری قزلجه هجدهمین وزیر جهاد کشاورزی پس از انقلاب اسلامی است که عصر دیروز، با 253 رأی مثبت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هدایت وزارت جهاد کشاورزی را بر عهده گرفت.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان