عکس ؛ فراری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

تنها سه دستگاه فراری ۲۵۰ GT کالیفرنیا اسپایدر در دنیا موجود هستند که اکنون یکی از آن‌ها با قیمت ۱۷ میلیون دلار فروخته شد.

عکس ؛ فراری 1000 میلیارد تومانی

به گزارش خبرآنلاین، تنها سه دستگاه فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر در سراسر دنیا با پیشرانه خاص موجود هستند که اکنون یکی از این سه خودرو با قیمت 17 میلیون دلار (1000 میلیارد تومان) برای فروش آگهی شده است. براساس آخرین اطلاعاتی که از این خودرو داریم، نخستین نمونه از فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر در حراجی RM Sotheby’s واقع در مونتری به قیمت چشم‌گیر 17 میلیون و 55 هزار دلار در حال معامله است.

به نقل از دیجیاتو، این فراری 250 کالیفرنیا اسپایدر یکی از سه دستگاهی است که از موتور 12 سیلندر خورجینی معروف Tipo 168 V12 استفاده می کند. علاوه بر موتور خاص،‌این مدل دارای چراغ‌های نادر و سقف سخت کارخانه است. این خودرو همچنین دارای یک کتاب قرمز کلاسیک فراری است که تأیید می کند موتور، گیربکس و پیشرانه اصلی دارد.

عکس ؛ فراری 1000 میلیارد تومانی

چرا فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر اینقدر خاص است؟

فراری 250 یکی از مدل‌های کلاسیک فراری است که در قالب تیپ‌های گوناگون روانه بازار شد. این خودرو در مسابقات اتومبیلرانی دهه 1950 میلادی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت. در آن زمان «جان فون نویمان» که یک واردکننده فراری در ایالت کالیفرنیا بود، ساخت نسخه‌ای با سقف جمع‌شونده یا دراپ‌تاپ از این خودرو را پیشنهاد کرد. هدف از ساخت فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر، این بود که مالک بتواند به راحتی با آن مسابقه دهد و سپس بدون تغییر خاصی به خانه باز گردد. این ایده مورد استقبال مدیران فراری قرار گرفت و نسخه اسپایدر این خودرو متولد شد.

طی دهه 1950 میلادی، 50 دستگاه از فراری 250‌GT کالیفرنیا اسپایدر به تولید رسید. سپس دومین نسخه اسپایدر کالیفرنیا براساس پلتفرم کوتاه‌تر 2400 میلی‌متری توسعه یافت. از این مدل 56 دستگاه ساخته شد. نسخه‌ای از این خودرو که اکنون با قیمت 17 میلیون دلار در حراجی به فروش رسید،‌ اولین نمونه آن است که با شماره شاسی 1795 شناخته می‌شود.

عکس ؛ فراری 1000 میلیارد تومانی

براساس اعلام RM Sotheby’s، این دستگاه فراری 250 اسپایدر همان خودرویی است که در نمایشگاه خودرو ژنو 1960 به معرض نمایش گذاشته شد. پس از پایان نمایشگاه، این خودرو به کارخانه بازگشت. تریم داخلی آن به مشکی تغییر رنگ داد و به مالک تحویل داده شد. این فراری در برخی از پیست‌های معروف همچون نوربرگ‌رینگ رانده شده است.

این فراری 250 GT کالیفرنیا اسپایدر طی دوره حیات خود چند مالک داشته است که یکی از آن‌ها، مدیر ارشد فیلیپ موریس بوده است. سپس در سال 2008 به تملک شخص دیگری درآمد و اکنون توسط همین شخص به معرض فروش گذاشته شده است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان