مجید انصاری کیست؟/ از معاونت پارلمانی در دولت های خاتمی و حسن روحانی تا معاون حقوقی دولت چهاردهم

مجید انصاری ، دبیر اجرایی تشکل سیاسی اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز در حکمی به عنوان معاون حقوقی دولت سیزدهم منصوب شد.

مجید انصاری کیست؟/ از معاونت پارلمانی در دولت های خاتمی و حسن روحانی تا معاون حقوقی دولت چهاردهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم، عصر امروز در حکمی مجید انصاری را به عنوان معاون حقوقی خود منصوب کرد.

مجید انصاری کیست؟

 مجید انصاری در تاریخ 10 فروردین سال 1333 در روستای خانوک از توابع زرند کرمان متولد شد.

او که سیاستمداران اصلاح طلب است، نماینده زرند کرمان در مجلس پنجم شورای اسلامی بوده است. عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، معاونت امور حقوقی مجلس و معاونت امور مجلس رئیس جمهور از جمله دیگر مناصب اجرایی وی است. وی از  از نزدیکان خانواده امام خمینی (ره) هم هست.

انصاری همچنین،  دبیر اجرایی تشکل سیاسی اصلاح طلب مجمع روحانیون مبارز نیز هست.

فعالیت های اجتماعی و سیاسی

مجید انصاری در حوادث تاریخی مهم قم از جمله "19 دی" حضور داشت، و نیز در جریانات انقلاب با دوستانش در کرمان در ارتباط بود و اعلامیه ها، نوارها و کتاب های حضرت امام را به دستشان می رساند. 

از جمله فعالیت های او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به تشکیل جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و دیگر نهادهای ضروری انقلابی و سرپرستی آن‌ها در سال 1358 اشاره کرد، او در دوره اول، سوم، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم زرند کرمان بود.

انصاری در سال پایانی ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود، و از سال 1365 تا سال 1366 اولین رئیس سازمان زندان های جمهوری اسلامی بود، و  در مجلس پنجم پس از عبدالله نوری که به وزارت کشور دولت خاتمی رفت، ریاست فراکسیون خط امام (اقلیت) را برعهده داشت. 

وی در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده تهران حاضر شد، و پس از آن برای شرکت در انتخابات دوره چهارم خبرگان رهبری ثبت نام کرد، و بعد از دعوت شورای نگهبان برای شرکت در آزمون کتبی و عدم حضور، رد صلاحیت شد. 

او همچنین از سال 1380 به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام درآمده است، وی در دولت های یازدهم و دوازدهم نیز حضور داشته است، او در دولت یازدهم با حکم حسن روحانی معاون پارلمانی رئیس جمهور شد و در 22 تیر 1395 به عنوان معاون حقوقی ریاست جمهوری منصوب شده و حسینعلی امیری در معاونت پارلمانی جایگزین وی گردید.

مجسد انصاری  تا پایان کار دولت یازدهم در این سمت باقی مانده و در 18 مرداد 1396 جای خود را به لعیا جنیدی، داد.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان