گوشی‌های آیفونی که سرقت می‌شوند و به چین می‌رسند!

«سوکرو هَسکِن»، مردی اهل بریتانیا، وقتی متوجه شد آیفون ۱۴ به‌سرقت‌رفته او سر از چین درآورد بسیار متعجب شد.

گوشی‌های آیفونی که سرقت می‌شوند و  به چین می‌رسند!

نادیا زکالوند: می‌گویند، خبرها خیلی سریع همه جا پخش می‌شوند، ظاهرا تلفن‌های هوشمند دزدی در پایتخت بریتانیا هم خیلی سریع به مقصدشان می‌رسند. «سوکرو هسکن»، که اخیرا آیفون14 او را سارقی در لندن دزدید، با استفاده از ردیاب گوشی متوجه شد که فقط در مدت 2 هفته، آیفونش به سر از چین درآورد.

چند وقت پیش، «هسکن» 11 شب پیاده به سمت خانه‌اش می‌رفت که موتورسواری گوشی‌ او را قاپید و فرار کرد. «هسکن» با بررسی شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه شبکه x، دریافت سارق آیفون او بسیار حرفه‌ای است و چندین فیلم از دزدی‌های او موجود است.

«هسکن»، این شهروند ترکیه‌ای که اکنون در لندن زندگی می‌کند، با کمک قابلیت Find My iPhone گوشی‌اش،‌ تمام مسیری را که آیفون او طی کرد ردیابی می‌کرد تا سرانجام گوشی به شهر شنژن در چین، حدود هزار کیلومتر آنسوتر، رسید.

گوشی‌های آیفونی که سرقت می‌شوند و  به چین می‌رسند!

شنژن به‌دلیل اینکه مرکز فناوری پیشرو جهانی است، به «سیلیکون‌ولی» چین معروف شده و البته متاسفانه کانونی برای ابزارهای الکترونیکی دزدیده‌شده از سراسر جهان هم هست. درضمن رشد فناوری در این منطقه باعث شده تا سارقان این گوشی‌ها بتوانند به‌راحتی قفل آنها را بشکنند.

گروه‌های تبهکار، آیفون‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی سرقتی را به چین قاچاق می‌کنند و پس از باز کردن قفل آنها، گوشی‌ها دوباره فروخته یا تکه‌تکه شده و قطعات آن به کارخانه‌ها یا بازارهای بازیافت فروخته می‌شوند. متاسفانه در کلان‌شهرها، دزدی تلفن‌ها به‌راحتی انجام می‌شود.

«هسکن» می‌گوید، «موضوع عجیب این است که این گوشی‌ها چگونه می‌توانند به این راحتی از بریتانیا خارج شده و در چین به فروش برسند و درضمن هیچ کدام از دولت‌های بریتانیا و چین، برای متوقف کردن این روند دست به اقدام موثری نمی‌زنند.  

منبع:

ladbible

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان