اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!

همانطور که نور خورشید به پوست آسیب می‌رساند، می‌تواند به موها نیز صدمه بزند، آن را کدر کند و بسوزاند.

اشعه خورشید، ساقه مو را می‌پزد!

به گزارش خبرآنلاین، متخصصان پوست و مو بر این باورند که اشعه ماوراء بنفش خورشید در واقع «ساقه مو را می‌پزد»، آن را خشک کرده و کوتیکول نرمال یا لایه بیرونی ساقه را خشن می‌کند. با رعایت چند نکته ساده موهای خود را در فصل تابستان باطراوت و سالم نگه دارید:

1. در برابر تابش مستقیم آفتاب موها را بپوشانید

هنگامی که در معرض نور خورشید قرار دارید، از کلاه یا شالی نازک استفاده کنید. این کار علاوه بر محافظت از مو در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، به پوست سر کمک می‌کند تا رطوبت را در خود حفظ کند.

2. موهایتان را آزاد بگذارید

بستن مو با کش‌مو یا گیره‌های سفت و خشن، می‌تواند برای سلامت مو آسیب‌زا باشد زیرا باعث کشیده شدن و پارگی تار مو می‌شود، به خصوص اگر موهای شما در اثر گرمای تابستان خشک شده باشد.

3. کمتر موهایتان را بشویید

شست‌وشوی مکرر می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و منجر به خشکی شود. از شست‌وشوی روزانه خودداری کنید و یک روز در میان این کار را انجام دهید.

4. استفاده از لوازم حرارتی را به حداقل برسانید

استفاده از ابزارهای حرارتی به منظور حالت‌دادن و خشک کردن مو را محدود کنید. اجازه دهید بافت طبیعی موهایتان به همان شکلی باشد که هست و تا حد امکان موی خیس را در هوای آزاد خشک کنید.

5. محصولات ضدآفتاب را انتخاب کنید

استفاده از ماسک مو و سایر محصولات ضدآفتاب مناسب برای مو که در برابر اشعه UV از موها مراقبت می‌کنند، موها را سالم نگه می‌دارد.

منابع: vegamour ، rawbeautywellness ، treehugger

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان