ایجاد سالانه ۱۷۰هزار میلیاردریال صرفه جویی ارزی در حوزه پزشکی

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیماران خارجی اکنون به لطف پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی جهت درمان به ایران سفر می کنند و از این طریق بخش قابل توجهی صرفه جویی ارزی ایجاد شده است.

ایجاد سالانه 170هزار میلیاردریال صرفه جویی ارزی در حوزه پزشکی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر سید امیرحسین مهدوی،  معاون سازمان پزشکی قانونی کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان قزوین که با حضور جمعی از مسوولان قضایی، انتظامی و اجرایی استان در سالن عدالت دادگستری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پزشکان حضوری بسیار پررنگ، موثر و مملو از ایثارگری داشتند و خدمات ارزنده آن‌ها به رزمندگان کشور نقطه امید و تکیه گاه اصلی جبهه انقلاب اسلامی بود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور بیان کرد: بیماران خارجی اکنون به لطف پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی جهت درمان به ایران سفر می کنند و از این طریق بخش قابل توجهی صرفه جویی ارزی برای ایران ایجاد شده است.

مهدوی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار پزشک خارجی تا سال 67 در کشور وجود داشت که سه هزار دلار دستمزد دریافت می کردند و همچنین 11 هزار بیمار تا سال 70، برای درمان به کشورهای خارجی سفر می کردند و به برکت انقلاب اسلامی در حوزه درمانی کشور شاهد  سالانه 170 هزار میلیارد ریال صرفه جویی ارزی می باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت نظرات کارشناسی و دقیق گفت: اگر بپذیریم پزشکی قانونی بازوی کارشناسی و قوی اجرای عدالت و در خدمت دستگاه قضایی است، پس باید اهمیت نظرات کارشناسی با کیفیت این سازمان را نیز درک کنیم.

مهدوی تصریح کرد: تمام تلاش سازمان بر این است با ارتقای کیفی خدمات، نظرات کارشناسی خود را به نحوی ارائه دهد که قضات شریف بر اساس آن رأی بهتری صادر کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه بر لزوم طراحی فضای فیزیکی، نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای جامعه پزشکی قانونی استان قزوین تاکیدکرد و افزود: اکنون استان قزوین یک نمونه از آزمایشگاه های خود را به خارج از استان ارسال نمی کند و تمامی نمونه ها در آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان انجام می شود و این موضوع مرهون تلاش های همکاران پزشکی قانونی است.

در ادامه حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا، رییس کل دادگستری استان قزوین نیز  در این مراسم با بیان اینکه بیش از 40 درصد دعوی موجود در مراجع قضایی ناشی از بی‌اطلاعی حقوق عمومی جامعه می‌باشد،گفت: هر چقدر آگاهی عمومی و حقوقی جامعه بالا باشد آرامش در جامعه بیشتر خواهد شد.

در پایان این مراسم از خدمات دکتر مصطفی جعفرزاده تقدیر و دکتر عباس آمیان به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان قزوین معرفی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان