محمد صدر: رایزنی های پزشکیان برای بازگشت ظریف به دولت جوانمردانه بود / اقدامات تندروها موثر واقع نمی‌شود

محمد صدر درباره احتمال فعال شدن تندروها علیه دولت و ظریف گفت: این موضوع خیلی مهم نیست. خوشبختانه با توجه به سیاستی که آقای پزشکیان در دولت وفاق ملی درپیش گرفتند، تندروها هر گونه اقدامات تندی بخواهند انجام بدهند موثر واقع نمی‌شود، همان گونه در مجلس موفق نشدند.

محمد صدر: رایزنی های پزشکیان برای بازگشت ظریف به دولت جوانمردانه بود / اقدامات تندروها موثر واقع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بمب خبری امروز را محمدجواد ظریف ترکاند، او به فاصله کوتاه از انتشار عکسش در دیدار دولتمردان چهاردهم با رهبر انقلاب، در شبکه اجتماعی ایکس از بازگشت خود به دولت خبر داد و نوشت: «‏امروز اعضای دولت در شرایطی به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند که بالاترین حضور بانوان و اقوام و مذاهب در هیئت دولت نشانگر صداقت و شجاعت رئیس جمهور محترم در عمل به وعده‌های انتخاباتی بود که امیدوارم به همین شکل ادامه یابد و وفاق ملی بر پایه توسعه انسان محور و مردم بنیاد حاصل آن باشد.»

او همچنین نوشت: «بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیته‌ها افتخار داریم که نزدیک به 70 درصد وزرا و معاونین رئیس جمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمان‌ها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند شفاف و مشارکت‌پذیر بود. انشاءالله با رفع کاستی‌ها این روش نهادینه گردد. ‏پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، با توکل بخدا و امید به همراهی و راهنمایی مردم بزرگوار، انجام وظیفه در معاونت راهبردی رئیس جمهور را ادامه خواهم داد. ‏از حضور دیرهنگام در دیدار رهبری پوزش می‌خواهم.»

نقش بسیار موثر ظریف در انتخابات ریاست جمهوری

در همین راستا، محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از مدیران اسبق وزارتخارجه، در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به بازگشت محمد جواد ظریف به دولت چهاردهم و حضور او در دیدار با رهبر انقلاب گفت: بازگشت آقای ظریف به دولت را هم به خود ایشان و هم به آقای پزشکیان تبریک می‌گویم. واقعیت این است که آقای ظریف نقش بسیار موثری در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری داشت، مخلصانه و با تمام وجود وارد صحنه شد و هر کاری که از دستش بر می‌آمد، انجام داد. 

بازگشت ظریف به دولت را به فال نیک می‌گیرم

وی ادامه داد: آقای دکتر ظریف یکی از دیپلمات‌های باسابقه و متخصص و صاحب نظر در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل است، او قطعا می‌تواند کمک بسیار خوبی برای سیاست خارجی دولت آقای پزشکیان باشد. من این اقدام را به فال نیک می‌گیرم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تاثیر بازگشت ظریف به دولت در افکار عمومی و ناراحتی‌هایی که پس از استفعای او ایجاد شده بود، تاکید کرد: این یک کار مثبت و یک قدردانی از زحمات بسیار صادقانه و موثر آقای ظریف در ایام انتخابات بود. کلا سیاست آقای پزشکیان این است که از متخصصان و کارشناسان استفاده کند و آقای ظریف یکی از بهترین کارشناسان سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در ایران است. خوشبختانه این اقدام انجام شد و از دکتر پزشکیان تشکر می‌کنم که این تاثیر را در دولت حفظ کرد.

اقدامات تندروها موثر واقع نمی‌شود

 صدر درباره رایزنی‌های پزشکیان در سکوت و آرامش برای بازگشت ظریف گفت: این یک اقدام کارشناسانه، عاقلانه، جوانمردانه و مفید برای جمهوری اسلامی بود. 

وی درباره احتمال فعال شدن تندروها علیه دولت و ظریف گفت: این موضوع خیلی مهم نیست. خوشبختانه با توجه به سیاستی که آقای پزشکیان در دولت وفاق ملی درپیش گرفتند، تندروها هر گونه اقدامات تندی بخواهند انجام بدهند موثر واقع نمی‌شود، همان گونه در مجلس موفق نشدند. آقای پزشکیان سیاست‌های خوبی برای پیشبرد جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرده است. 

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان