نکات نگهداری از فرش ابریشمی و جلوگیری از آسیب دیدن آن

نگهداری از فرش ابریشمی و از بین بردن مشکلاتی که ممکن است برای این مدل از فرش ها ایجاد شود را در این مطلب برایتان مورد بررسی دقیق تر قرار می دهیم و شما نیز می توانید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید.

نکات نگهداری از فرش ابریشمی و جلوگیری از آسیب دیدن آن

نگهداری از فرش ابریشمی بسیار ساده است و کافی است تا شما اصول این کار را بلد باشید تا اگر مشکلی در این زمینه برای فرش شما ایجاد شد بتوانید به راحتی این مشکل را از آن میان بردارید. در ادامه اطلاعاتی در مورد نگهداری و تمیز کردن لکه ها و مشکلات این فرش را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم و شما می توانید اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه کسب کنید.

مراقبت های لازم برای مراقبت از فرش ابریشمی

نکات کلیدی نگهداری از فرش ابریشمی

برای این که بتوانید فرش خود را به درستی نگه داشته و مانع از خرابی ان شوید نیاز است تا جایی درست را انتخاب کنید و وسایلی که سنگین تر می باشند را روی این مورد قرار ندهید. برای این که این فرش ها را پهن کنید بهترین مکان در این میان سرامیک ها و پارکت ها می باشد و باید در نظر داشته باشید که این مورد بسیار خوب تر خواهد بود و یادتان باشد که این فرش را نباید روی سیمان و یا محیط های گچی پهن نمایید. سطوح گچی و آهکی با قلیایی بودنشان می توانند این مورد از فرش ها خورده و به اصطلاح از بین ببرند.

این فرش ها معمولا سخت جا به جا می شوند و برایتان که این فرش ها تغییر حالت ندهند و شما دائما درگیر مرتب کردنشان نباشید نیاز است تا از ترمز های فرش برای این مورد استفاده کنید. بهتر است این فرش ها را در بخش هایی از خانه تان قرار دهید که نیاز به رفت و آمد بالایی در این میان نمی باشد و با این مکار میزان ساییدگی فرش ها را کاهش می دهید و در نهایت طول عمر قالی شما بیش تر خواهد شد.

بهتر است این قالی ها را در محل های پر رفت و آمد قرار ندهید و یادتان نرود که گر این قالی را در جایی قرار ادید که ترافیک بالا بود نیاز است تا آن را هر از چند گاهی بچرخانید و با این کار باعث می شوید تا تمامی بخش های قالی به یک نسبت پا خورده شده و ساییدگی ها یکسان باشد و این طور باعث می شود تا فرش شما ناهماهنگ نشود. برای این که از این قالی ها بهتر نگه داری کنید نباید این مورد را در بخشی از خانه پهن کنید که نور خورشید مستقیم به آن می خورد و باید در نظر داشته باشید که نور خورشید می تواند زیبایی فرش های شما را از بین برده و در نهایت رنگ آن ها را کدر خواهد کرد.

نگهداری از فرش ابریشمی

تمیز کردن فرش ابریشم

برای تمیز کردن این فرش ها باید یک سری اصولی را رعایت کنید در غیر این صورت اگر از مواد غیر ضروری و یا مخرب در این زمینه استفاده شود باید منتظر خراب شدن آن نیز باشید. برای تمیز کردن این فرش ها می توانید بدون استفاده از جارو برقی و تنها با تکاندن این فرش را تمیز کرده و مواد اضافی و گرد و خاک را از روی این فرش بردارید.

اگر می خواهید این فرش ها را با استفاده از جارو.برقی تمیز کنید نیاز است تا از جارو برقی های دارای برس استفاده نکنید زیرا این برس ها می توانند به بافت های فرش شما آسیب های بدی وارد کرده و ان را خراب تر خواهد کرد. برای این که مشکلی در این یمان ایجاد نشود باید این فرش ها را به راه فرش جارو کنید تا خواب آن تغییر نکند. شستن این فرش ها جایی در اصول مراقبت و نگهداری از فرش ابریشمی ندارد و اگر می خواهید این کار را انجام دهید باید احتیاط را در این زمینه ها رعایت کنید در غیر این صورت فرش شما دارای طول عمر بسیار کم تری خواهد شد.

روش تمیز کردن فرش ابریشمی

تمیز کردن این فرش ها در خانه بسیار ساده می باشد و یادتان باشد که اگر مایعی روی فرش ابریشمی ریخته شد باید سعی کنید تمامی این مایع را با استفاده از قاشق به خوبی از روی فرش جدا کنید. محل این مورد را با استفاده از یک دستمال تمیز بردارید و خشک کنید تا جایی که امکان دارد باید این کار را انجام دهید. یادتان نرود که زیر این فرش ها را نیز باید خشک کنید در غیر این صورت امکان بروز انواعی از کپک ها و پوسیدگی ها در این میان وجود دارد.

برای تمیز کردن این مدل از فرش ها بهتر است برای پاک کردن لکه های شان از مواد شوینده استفاده نکنید و در ابتدا چند باری سعی کنید با استفاده از آب و دستمال سفید و تمیز این مورد ها را تمیز کرده و لکه بری را با حوصله انجام دهید زیرا این فرش ها بسیار ظریف می باشند و مقاومت بالایی در این زمینه ندارند از این رو نیاز است تا این کار را با حوصله بیش تری انجام دهید.

برای تمیز کردن لکه ها در این مدل از فرش ها بهتر است به سراغ میان لکه نروید و سعی کنید از بیرون این کار را انجام داده تا به مرکز لکه برسید و با این کار از پخش شدن لکه پیشگیری می کنید و در سریع ترین زمان ممکن می توانید این فرش ها را تمیز کنید. بهتر است به جای استفاده از لکه بر های قوی از آب و نمک در این میان استفاده کنید در غیر این صورت اگر این روش ها بعد از چند بار لکه ها را از بین نبرد باید فرش خود را به دست افراد متخصص تری بسپارید تا این مشکل رفع گردد.

ترمیم سوختگی فرش ابریشمی در خانه

بهبود سوختگی در فرش ابریشمی

اگر با وجود مراقبت های شما باز هم این فرش ها دچار سوختگی شدند و این سوختگی ها اگر سطحی بودند باید با استفاده از یک قیچی تا جایی که نخ ها سوخته اند را جدا کنید و با این حال اگر سوختگی این فرش ها بیش تر بود باید این کار را به دست افراد تعمیر کار مخصوص فرش های ابریشمی بدهید تا فرش شما را احیا کنند.

پیشگیری از بید زدن فرش ها

فرش های ابریشم از آن دسته از فرش هایی می باشد که بید می زند و اگر این مورد را در بخش هایی از خانه نگه می دارید که نظافت درستی ندارد و یا مرطوب و شرجی می باشد امکان بید افتادن به این موارد وجود دارد. بهتر است هر یک ماه یک بار این فرش ها را باز کرده و خوب ان ها را بررسی کنید.  اگر فرش ها را روی سرامیک ها پهن کرده اید درز های سرامیک ها نباید خالی باشد و این شیار های خالی بخش های خوبی برای بید ها هستند و اگر فرش شما دارای بید شده بود می توانید از مقداری تنباکو، نفتالین و اگزالت استفاده کنید.

فرش های دستباف و ابریشمی را معمولا به صورت لوله شده نگه می دارند و با این کار میزان عمر آن ها را بهبود می بخشند ولی باید بدانید که نباید این فرش ها را تا کرده و آن ها را بشکنید در غیر این صورت این فرش ها از قیمت می افتند. بهتر است اگر می خواهید این فرش ها را نگه دارید آن ها را لوله شده درون پلاستیک های فرش قرار دهید تا عوامل مستقیم نتوانند روی این مورد تاثیرات زیادی داشته باشند و شما بتوانید این مورد را به راحتی برای سال های طولانی نگه داری کنید.

تمیز کردن فرش های خاص

حال که با نگهداری از فرش ابریشمی آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعات بیش تری در مورد تمیز کردن تابلو فرش و  از بین بردن پرز موکت  نیز بدست آورید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده کمک بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان