دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان برگزار شد

در آستانه انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ دانشگاه سمنان با حضور دبیران برگزیده شهر سمنان برگزار شد .

دومین همایش راهبرد 1403 در دانشگاه سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این همایش به ظرفیت ها و معرفی دانشگاه سمنان پرداخت و گفت :مدرسه عالی تکنولوژی سمنان در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع در سال 53 با 58 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1367 به مجتمع آموزش عالی تبدیل و در سال 1372 به دانشگاه سمنان ارتقاء پیدا کرد .

دکتر سعدالدین افزود : در حال حاضر فضای دانشگاه سمنان حدود 800 هکتار  است و دارای پردیس های مختلف و 22 دانشکده است و به دانشگاه مادر و معین استان سمنان تبدیل شده است .

رئیس دانشگاه سمنان گفت : در حال حاضر حدود 14 هزار دانشجوی ایرانی و حدود یک هزار و 700 دانشجوی بین الملل در دانشگاه سمنان تحصیل می کنند .

دکتر سعدالدین تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را 400 عضو هیات علمی ثابت  اعلام کرد و گفت : حدود 50 محقق پسادکتری در دانشگاه سمنان در حال فعالیت داریم .

به گفته وی ، دانشگاه سمنان جزء معدود دانشگاه های دارای پارک علم و فناوری است و این مجموعه دارای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور مختلفی است که فارغ التحصیلان ما می توانند در این پارک مشغول به کار شوند .

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این همایش گفت : به منظور رفاه حال دانشجویان غیر بومی تسهیلات خوابگاهی دانشگاه سمنان از یک سال به چهار سال رسیده است و همه دانشجویان روزانه می توانند در مدت تحصیل خود از خوابگاه بهره مند شوند .

دکتر اشکان جبلی جوان افزود : همچنین به منظور رفاه و سلامت دانشجویان سالن های بدنسازی در مجموعه های خوابگاهی و پردیس دانشگاه راه اندازی شده است و بخش ورزش های دیجیتال و فناورانه نیز راه اندازی خواهد شد .

وی با اشاره به فعالیت مرکز بهداشت و اداره مشاوره در این دانشگاه تصریح کرد : از مهر امسال همزمان با حضور دانشجویان متخصصان پوست ، دندانپزشکی و تغذیه با نرخ کمتر از بیرون دانشگاه به ارائه خدمات خواهند پرداخت .

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان  از فعالیت بیش از 60 انجمن در این دانشگاه خبر داد و گفت : با آغاز سال تحصیلی چهار تا پنج هزار دانشجو در این انجمن ها مشغول فعالیت می شوند و در ارتباطی که با پارک علم و فناوری دارند به مهارت آموزی مشغول می شوند تا بعد از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند .

به گفته دکتر جبلی ؛ در جمع بندی خدمات دانشجویی دانشگاه سمنان اخیرا موفق شد در ردیف 5 دانشگاه بزرگ کشور قرار گیرد .

دکتر رفعی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز در این نشست از اضافه شدن رشته های هتلداری ، ایمنی و مددکاری اجتماعی در مقطع کارشناسی خبر داد .

دکتر دری گیو مدیر امور آموزشی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم  با بیان اینکه به منظور معرفی دانشکده های و قابلیت های دانشگاه سمنان، این دانشگاه اجرای طرح گردون را پیش بینی کرده است گفت :این طرح در فصل پاییز آغاز شد و در طول سال تحصیلی گذشته  24 دوره طرح گردون  به منظور آشنایی دانش آموزان با بخش های مختلف دانشگاه سمنان برگزار شد .

در این همایش دبیران برگزیده شهر سمنان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و درباره انتخاب رشته تحصیلی مناسب به منظور بهره مندی از آینده شغلی بهتر داوطلبان هم اندیشی شد .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان