امپراتور مقابل ارتش سرخ؛ گل‌محمدی به یاد روزهای درخشان!

یحیی گل‌محمدی امروز برای نخستین بار پس از ترک پرسپولیس مقابل این تیم قرار خواهد گرفت.

امپراتور مقابل ارتش سرخ؛ گل‌محمدی به یاد روزهای درخشان!

سپهر ستاری: در روز دوم از هفته سوم لیگ برتر ایران، امروز (جمعه) 4 بازی برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته از رقابت‌ها بسته شود. مهم‌ترین بازی این هفته از ساعت 19:30 در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین بین پرسپولیس و فولاد برگزار می‌شود. دیداری که با توجه به حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت تیم خوزستانی از حساسیت‌ بالایی برخوردار است. گل‌محمدی‌ در مجموع 4 فصل و نیم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت و هواداران این تیم خاطرات خوشی از دوران حضور او دارند. سرمربی سابق پرسپولیس البته قبلا با تیم‌های مختلف مقابل سرخپوشان قرار گرفته بود و با این موضوع چندان هم غریبه نیست. با این حال بهترین دوران مربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس رقم خورد و او توانست با این تیم به 3 قهرمانی در لیگ برتر، یک جام حذفی و 2 سوپرجام برسد و روزهای درخشانی را سپری کند.

آمار یحیی مقابل پرسپولیس بهتر است

یحیی گل‌محمدی تاکنون با صباباطری، نفت تهران، ذوب‌آهن، تراکتور و شهرخودرو مقابل پرسپولیس قرار گرفته و در مجموع 16 بازی تیم‌هایش را به مصاف سرخپوشان فرستاده است. تیم‌های تحت هدایت گل‌محمدی طی این 16 بازی آمار 7 برد، 3 تساوی و 6 باخت را ثبت کرده‌اند، موفق به زدن 17 گل شده‌اند و 20 گل هم خورده‌اند. بهترین برد گل‌محمدی مقابل پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر بوده که او به همراه صبای قم و ذوب‌آهن آن را به‌دست آورده است. بدترین باخت این سرمربی مقابل تیم سابقش هم به نخستین تقابل او برمی‌گردد که در لیگ هفتم رقم خورد. جایی که گل‌محمدی سرمربی موقت صباباطری بود و با نتیجه 4 بر یک مقابل پرسپولیسِ افشین قطبی تن به شکست داد.

گل‌محمدی در زمان هدایت ذوب‌آهن توانست 4 بار متوالی پرسپولیس را شکست دهد و یک آمار درخشان مقابل این تیم ثبت کند. آخرین تقابل او و پرسپولیس در بازی رفت لیگ نوزدهم رقم خورد که با شهرخودرو توانست یک بر صفر تیم کالدرون را شکست دهد و چند وقت بعد هم جانشین او شود. فرشاد فرجی، مدافع فعلی پرسپولیس، گلزنن شهرخودرو در آن بازی بود. از میان نفرات پرسپولیس در آن بازی تنها وحید امیری و امید عالیشاه هنوز در این تیم حضور دارند.

سرمربی این روزهای فولاد در زمان بازی هم 10 بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت و برخلاف مربیگری، عملکرد موفقی نداشت. تیم‌های او در این 10 بازی آمار یک برد، 3 تساوی و 6 باخت را ثبت کردند و خودش هم هرگز نتوانست گلی به ثمر برساند.

امپراتور مقابل ارتش سرخ؛ نبرد گل‌محمدی با شاگردان قدیمی

بهترین شاگردان گل‌محمدی در پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی در مقطع دوم حضورش در پرسپولیس مجموع 4 سال روی نیمکت این تیم نشست. در این مدت میلاد سرلک با انجام 126 بازی بیش از هر بازیکن دیگری زیر نظر گل‌محمدی پیراهن پرسپولیس را پوشید و وحید امیری و مهدی ترابی با 120 و امید عالیشاه با 113 بازی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از این جمع امیری و عالیشاه در بازی فردا شانس بازی دارند ولی ترابی راهی تراکتور شده و سرلک هم هنوز شرایط بازی ندارد.

محمدحسین کنعانی‌زادگان با 75 بازی، فرشاد فرجی با 68 و عیسی آل‌کثیر با 59 بازی زیر نظر گل‌محمدی در پرسپولیس از دیگر شاگردان محبوب او بودند که در این بازی هم شانس حضور در ترکیب سرخ‌ها را دارند. البته محبوب‌ترین بازیکن در دوران مربیگری گل‌محمدی، هافبک فعلی فولاد یعنی احسان پهلوان است که 149 بار در ذوب‌آهن، تراکتور، پرسپولیس و فولاد زیر نظر او بازی کرده است. علی نعمتی هم با انجام 128 بازی زیر نظر گل‌محمدی سومین بازیکن محبوب اوست که امسال به همراه این سرمربی راهی فولاد شده و مثل پهلوان، فردا مقابل تیم سابق خود قرار خواهد گرفت.

امپراتور مقابل ارتش سرخ؛ نبرد گل‌محمدی با شاگردان قدیمی

سونامی در پرسپولیس پس از یک نیم‌فصل!

آخرین حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس به هفته پانزدهم فصل گذشته برمی‌گردد که او تیمش را مقابل مس رفسنجان هدایت کرد. دیداری که با گل شهاب زاهدی در نهایت با تساوی یک - یک تمام شد و گل‌محمدی هم پس از مسابقه از سمت خود استعفا داد. از ترکیب 11 نفره پرسپولیس در آن بازی فرشاد فرجی، گیورگی گولسیانی، سروش رفیعی، سینا اسدبیگی، امید عالیشاه و سعید صادقی هنوز در این تیم حضور دارند و 5 بازیکن جدا شده‌اند. موضوعی که نشان می‌دهد پرسپولیس برخلاف سال‌های گذشته، در این فصل با تغییرات زیادی وارد مسابقات شده و چهره جدیدی پیدا کرده است.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان