افشاگری درباره نحوه ورود اتباع غیرمجاز افغان به ایران و ازدواج با دختران ایرانی

رئیس کمیسیون شوراها گفت: ورود فیلتر نشده اتباع به کشور غیر قانونی است و باید با آن برخورد شود.

افشاگری درباره نحوه ورود اتباع غیرمجاز افغان به ایران و ازدواج با دختران ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در گفت‌وگویی، با اشاره به لزوم ساماندهی اتباع اظهار کرد: مجلس یازدهم طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع خارجی را در دستور کار داشت که دولت سیزدهم نیز در این زمینه لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را  ارائه کرد و ما طرح و لایحه مذکور را ادغام و به صحن فرستادیم که نوبت بررسی آن فرا نرسید.

بنابرآنچه باشگاه خبرنگاران جوان روایت می‌کند، وی افزود: اکنون این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و به زودی با قید فوریت به صحن مجلس ارائه می‌شود ،بر این اساس یک شورای راهبری باید برای سیاستگذاری در حوزه اتباع خارجی اعم از اشتغال ،تحصیل و سرمایه گذاری شکل بگیرد.

بسیاری از اتباع با ویزای سیاحتی مشغول به کار می‌شوند/ مهمترین آسیب ورود فیلتر نشده این افراد تولد کودکان بی‌هویت است 

جوکار متذکر شد: ورود فیلتر نشده اتباع به کشور غیر قانونی است و باید با آن برخورد شود، چرا که قابل قبول نیست که این افراد تحت هر عنوانی وارد کشور شوند. بسیاری از اتباع با ویزای سیاحتی مشغول به کار می‌شوند در حالی که وضعیت اتباع باید از بدو ورود آنان به کشور رصد شود. دلیلی ندارد که هر کسی از مرز وارد شد به صورت آزادانه به هر شکلی که می‌خواهد کار کند و باید وضعیت این افراد در کشور مشخص باشد.

رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه عدم ساماندهی اتباع آسیبهای اجتماعی بسیاری دارد، تاکید کرد: یکی از زیانهای ورود فیلتر نشده اتباع خارجی ازدواج آنان با دختران ایرانی و تولد فرزندان بی هویت است، لذا نیازمند قوانین مدونی در این حوزه هستیم.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان