طرز تهیه نان شربتی خوش طعم و خوش پخت

یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه نان شربتی است که به راحتی می‌توانید ذر منزل تهیه نوش جان کنید که د این مقاله طرز تهیه تان شربتی در اختیارتان خواهیم گذاشت.

طرز تهیه نان شربتی خوش طعم و خوش پخت

یکی از نان های خوشمزه و محلی شهر قزوین نان شربتی لست که معمولآ در زمان افطار مورد استفاده قرار گرفته می شود و به دلیل اینکه پس از پخت شربتی بر روی آن ریخته می شود  و در وسط آن پنیر خامه ای وجود دارد از طعم عالی و بی نظیری برخوردار است و در اکثر شهرها این نان پرطرفدار است بنابراین، اگر شما نیز تمایل به آشنایی با طرز تهیه نان شربتی دارید اما نمی‌دانید چگونه درمنزل آن را تهیه کنید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید. ‌

آشنایی با طرز تهیه نان شربتی

طرز تهیه نان شربتی با طعم عالی

این نان را به راحتی می توانید در  منزل با یک سری مواد ساده تهیه و نوش جان کنید که در ادامه مطلب با طرز تهیه نان شربتی آشنا می شود.

مواد لازم

  • آرد : دو پیمانه
  • شیر ولرم: سه چهارم پیمانه
  • ماست : یک قاشق غذا خوری
  • شکر : یک و یک چهارم قاشق غذا خوری
  • مایه خمیر: یک قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • نمک : یک چهارم قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ زده زده به منظور. رومال نان : یک عدد
  • پتیر خامه برای داخل نان : 100 گرم

مود لازم برای تهیه شربت

  • شکر : دو پیمانه
  • آب : یک و یک دوم پیمانه

روش تهیه نان شربتی

نحوه تهیه :

ابتدا به منظور تهیه این نان خوشمزه خمیر مایه را به عمل آورید که به منظور اینکار شیرولرم و شکر را داخل یک ظرف گود مانند مخلوط نمایید.

 حالا بعد به آن خمیر مایه بیفزایید و بعد از مخلوط کردن روی آن را نایلون فریزر کشیده و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه بماند تا پف کند و عمل آید.

در مرحله بعدی داخل ظرف دیگر آرد، نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کرده و سه مرتبه الک نمایید و بعد این مخلوط را به خمیر مایه بیفزایید و به آن ماست و روغن اضافه نمایید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه ورز دهید تا یک دست و لطیف شود.

حالا داخل کاسه متاسبی را چرب کرده و خمیر را داخل آن گذاشته و روی ان را بپوشانید و اجازه دهید در یک محیط نسبتا گرم استراحت کرده تا حجم خمیر دو برابر شود.

حالا در این فاصله ک خمیر استراحت می کند به دنبال تهیه شربت نان بروید که برای تهیه شربت نان ابتدا داخل یک تابه شکر و آب را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید به جوش آید و بعد از به جوش آمدن به مدت پنج دقیقه اجازه دهید روی حرارت بماند تا کمی غلیظ شود.

حالا شربت را از روی حرارت برداشته و کنار گذاشته تا خنک شود و در صورت تمایل می توانید به آن کمی گلاب یا وانیل نیز بیفزایید.

در مرحله بعدی پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد با ورز دادن پف آن را گرفته و به بیست قسمت مساوی تقسیم نمایید و وسط هر کدام یک تیکه پنیر گذاشته و به شکل گلوله درآورده و روی سینی فر بچینید.

حالا مجدداً روی وانه ها را پوشانده تا خمیر به مدت نیم ساعت استراحت کند و حجم چانه ها دو برابر شود و بعد روی نان را زرده تخم مرغ بمالید

حالا داخل فر که از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد گذاشته و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه دخل فر بماند تا پخته شود.

در مرحله پایانی نان ها بعد از پخت از فر خارج کرده و بلافاصله شربت خنک شده را روی آن ریخته و اجازع دهید نیم ساعت استراحت کند تا شربت جذب نان شود. نوش جان.

نحوه تهیه نان شربتی

شما می توانید به منظور آشنایی با طرز تهیه نان هات داگ و طرز تهیه نان شکلاتی بر روی لینک مورد نظر تان کلیک نمایید و با نحوه تهیه آن اشنا شوید و به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان