ورود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد تا امروز

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: تا امروز، هشتم شهریورماه، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده امام‌رضا(ع) برای شرکت در آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند.

ورود بیش از 6 هزار و 500 زائر پیاده به مشهد تا امروز

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسین رضایی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون بیش از 6 هزار و 500 زائر پیاده امام‌رضا (ع) برای شرکت در آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر وارد مشهد شده‌اند، اظهارکرد: هم اینک 33 هزار زائر پیاده امام رضا (ع) نیز در جاده‌های منتهی به مشهدالرضا در حرکت هستند.

وی گفت: با توجه به ایجاد 360 ایستگاه صلواتی در محورهای ورودی به مشهد توسط خیران، برای خدمت رسانی مطلوب به زائران پیاده به حدود 60 ایستگاه دیگر در محدوده 970 کیلومتر مسیر نیاز است.

رضایی افزود: از مجموع ایستگاه‌های صلواتی امسال، 255 مورد برای اسکان شبانه با ظرفیت 49 هزار مرد و 45 هزار زائر زن در مسیر جاده‌ای آماده شده است.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام‌رضا(ع) با بیان اینکه امسال تعداد سرویس‌های بهداشتی واقع در مسیر پیاده روی زائران به هزار و 865 چشمه و تعداد حمام‌های واقع در مسیر به 566 باب افرایش یافته، تصریح کرد: همه هزینه‌های عمرانی و خدماتی در ایستگاه‌های صلواتی توسط خیران تامین می‌شود و بخش پشتیبانی جاده‌ای از توان مردمی خوبی برخوردار است.

رضایی گفت: در محور فاروج - مشهد 78 ایستگاه با ظرفیت خواب 23 هزار نفر، در محور سرخس - مشهد 15 ایستگاه با ظرفیت خواب هزار و 200 نفر، در مسیر رباط - سبزوار - مشهد 96 ایستگاه با ظرفیت خواب 32 هزار نفر با امکانات رفاهی آماده شده و مابقی ایستگاه‌ها در دیگر محورها متمرکز است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تامین 2 میلیون قرص نان برای زائران در محورهایی ورودی به مشهد با نصب دستگاه‌های پخت نان و مساعدت استانداری و فرمانداری و کارگروه آرد و نان خراسان رضوی انجام و آب شرب و غیرشرب ایستگاه‌های صلواتی نیز تامین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان