نمایندگی ایران: انصارالله اجازه داده به کشتی مرتبط با اسرائیل کمک‌رسانی شود

نمایندگی ایران در سازمان ملل خبر داد که در پی وقوع آتش‌سوزی در نفتکش مرتبط با رژیم صهیونیستی، انصارالله یمن با در نظر گرفتن ملاحظات انسان‌دوستانه، اجازه داده کشتی‌های یدک‌کش و امدادرسان وارد منطقه شوند.

نمایندگی ایران: انصارالله اجازه داده به کشتی مرتبط با اسرائیل کمک‌رسانی شود

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل به سوال رسانه‌های‌ آمریکایی درباره ادعای سخنگوی پنتاگون پیرامون این‌که انصارالله یمن تهدید کرده کشتی‌های نجاتی که برای اطفای حریق نفت‌کش «سونیون» در دریای سرخ اعزام شده‌اند را مورد هدف قرار می‌گیرد، پاسخ داد.

در پاسخ نمایندگی ایران که شامگاه چهارشنبه منتشر شده، آمده است: انصارالله یمن در اجرای سیاست حمایت از فلسطین و جلوگیری از انتقال سوخت به صهیونیست‌ها، بارها اعلام کرده که تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، به کشتی‌های حامل نفت به مقصد این رژیم در دریای سرخ حمله خواهد نمود.

در ادامه این پیام آمده است: پس از وقوع آتش‌سوزی در کشتی حامل نفت برای رژیم و بروز خطرات زیست‌محیطی، برخی کشورها درخواست کردند که انصارالله با آتش‌بس موقت اجازه دهد کشتی‌های یدک‌کش و امدادرسان وارد منطقه شوند.

نمایندگی ایران می‌گوید «انصارالله نیز با در نظر گرفتن ملاحظات انسان‌دوستانه و در زیست‌محیطی، با این درخواست موافقت کرده است». 

نفتکش سونیون که با پرچم یونان در دریای سرخ حضور داشت، عصر چهارشنبه توسط نیروهای مسلح یمن هدف قرار گرفته شد.

این نفتکش حامل 150 هزار تن نفت خام است و پس از حمله یمن خدمه آن تخلیه شدند.

نمایندگی ایران در پایان تاکید کرده که «عدم امدادرسانی و جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ، قصور برخی کشورها است و نه به دلیل نگرانی از احتمال حمله به آن‌ها».

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان