۲ تصویر خاص از دولت پزشکیان در ابتدای کار؛ از برخورد با یک رفتار وقیح تا خنثی کردن شکایت بذرپاش /باور کنید فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد!

عصر ایران در بخشی از گزارش خود درباره فرد توهین کننده به مهسا امینی نوشت: رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در یک برنامه تلویزیونی وقتی می خواست به مرحوم مهسا امینی اشاره کند، با وقاحتی عجیب از تعبیر شرم آور "نفله شدن یک کرد سنی" استفاده کرد و بلافاصله از سمت خود برکنار شد.

2 تصویر خاص از دولت پزشکیان در ابتدای کار؛ از برخورد با یک رفتار وقیح تا خنثی کردن شکایت بذرپاش /باور کنید فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر ایران با اشاره به دو اقدام اخیر دولت چهاردهم نوشت:

یک خبرنگار برای نشان دادن حفره های امنیتی سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه، توانست با استفاده از همین سامانه، ساختمان وزارت راه و شهرسازی را به اسم خود کند و در سایت های دیوار و شیپور به فروش بگذارد.

اقتصادآنلاین در این باره در گزارشی با عنوان «حفرهٔ بزرگ سامانه املاک و اسکان» نوشت: در حالی که مهرداد بذرپاش، وزیر راه مدعی شده بود که «فقط مالکان می‌توانند با احراز هویت در سامانه املاک، آگهی ملکی منتشر کنند»، ما ساختمان وزارت راه را در این سامانه به نام خود ثبت کردیم و آن را در دیوار و شیپور با علامت تایید سامانه املاک برای فروش گذاشتیم.»

2 تصویر خاص از دولت پزشکیان در ابتدای کار؛ از برخورد با یک رفتار وقیح تا خنثی کردن شکایت بذرپاش /باور کنید فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد!

اما واکنش وزارت راهی که مهرداد بذرپاش وزیرش بود چه بود؟ وزارت راه از این خبرنگار به اتهام «جعل سند دولتی، کلاهبرداری، تصرف مال غیر   و فروش مال غیر» شکایت کرد.

چند روز بعد اما، وزیر دولت قبل رفت و فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی شد. او در یکی از اولین اقداماتش شکایت این وزارتخانه را پس گرفت و از خبرنگاری که این حفره امنیتی را شناسایی و معرفی کرده بود، تقدیر کرد؛ درست مانند کاری که در همه دنیا با معرفی کنندگان حفره های امنیتی می کنند.

2) رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در یک برنامه تلویزیونی وقتی می خواست به مرحوم مهسا امینی اشاره کند، با وقاحتی عجیب از تعبیر شرم آور "نفله شدن یک کرد سنی" استفاده کرد و بلافاصله از سمت خود برکنار شد.

2 تصویر خاص از دولت پزشکیان در ابتدای کار؛ از برخورد با یک رفتار وقیح تا خنثی کردن شکایت بذرپاش /باور کنید فرق می کند چه کسی رئیس جمهور باشد!

دقت کنید که این تعبیر زشت و زننده نه توسط یک فرد عادی بلکه از سوی کسی که رئیس دانشکده ای چون "علوم اجتماعی" در دانشگاه معتبری چون علامه طباطبایی است بیان شد. البته هموطنان کرد و سنی به حدی از درک سیاسی و احتماعی بالا برخوردار هستند که حرف های او را که واقعاً هیچ ارزشی نداشت به هیچ انگاشتند و عامل به این آیه شریفه شدند که فرمود: وَإِذَا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَقَالُوا لَنَا أَعْمَالُنَا وَلَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلَامٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِی الْجَاهِلِینَ  (و هنگامی که سخن بیهوده ای بشنوند، از آن روی برمی گردانند و می گویند: اعمال ما برای ما و اعمال شما برای شما، سلام بر شما [سلام متارکه]، ما خواستار [همنشینی و معاشرت با] نادانان نیستیم) سوره قصص آیه 55 ترجمه انصاریان.
 
مسلم آن است که چنین  فردی ناگهان در آن برنامه تلویزیونی، دچار مسمومیت فکری نشده، بلکه رویکرد او همین بوده است و متاسفانه در جامعه ای که جامعه شناسان باسواد و خبره کم ندارد، در دولت قبل چنین فردی شده بود رئیس دانشکده علوم اجتماعی مهم ترین دانشگاه علوم انسانی ایران!

اما خوشبختانه در نخستین روزهای دولت جدید و در حالی که رئیس جمهور یک هموطن اهل سنت را به معاونت خویش منصوب می کرد، رئیس توهین کننده دانشکده برکنار و خبرش منتشر شد.

این دو تصویر را برای این بازخوانی کردیم که به دوستان عزیزی که قبل از انتخابات می گفتند چه فرقی می کند که چه کسی رئیس جمهور باشد، یادآوری کنیم که خیلی فرق می کند و امیدواریم ادامه این تفاوت ها در سیاست خارجی، بهبود معیشت مردم و گشایش های اجتماعی و سیاسی، دیده شود و کام مردم را شیرین کند.

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان