ورود نسل جدید چراغ قرمز به پایتخت

نخستین نمونه فانوس چراغ راهنمایی مجهز به زمان‌سنج قرمز در تقاطع ایرانشهر ـ طالقانی نصب شد.

ورود نسل جدید چراغ قرمز به پایتخت

به گزارش خبرآنلاین، در هفته جاری، نخستین نمونه فانوس چراغ راهنمایی مجهز به زمان‌سنج قرمز در تقاطع ایرانشهر ـ طالقانی نصب شده است. این اقدام در راستای بهبود ایمنی و آرامش روانی رانندگان و شهروندان تهرانی انجام شده است.

تسنیم در خبری نوشت: حمید برادران اظهار کرد: در هفته جاری، نخستین نمونه فانوس چراغ راهنمایی مجهز به زمان‌سنج قرمز در تقاطع ایرانشهر ـ طالقانی نصب شده است. این اقدام در راستای بهبود ایمنی و آرامش روانی رانندگان و شهروندان تهرانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این فانوس جدید، زمان قرمز تخصیص‌یافته به هر مسیر به‌صورت حلقه قرمز LED در محیط تابشگر قرمز نشان داده می‌شود. با کم شدن زمان قرمز، این حلقه به تدریج کوچک شده و در ثانیه‌های پایانی به‌صورت چشمک‌زن درمی‌آید تا رانندگان را برای شروع حرکت آماده کند. این اقدام علاوه بر کاهش زمان تأخیر پشت چراغ قرمز، مشکلات ناشی از نمایش زمان اشتباه را نیز برطرف می‌کند.

برادران افزود: این نمونه اولین گام در جایگزینی شمارشگرهای عددی با روش‌های نوین و قابل‌اطمینان است و شرکت کنترل ترافیک تهران همچنان به تحقیق و توسعه در این زمینه ادامه خواهد داد. این پروژه در راستای اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مبنی بر ممنوعیت استفاده از شمارشگرهای معکوس در فاز سبز چراغ‌ها، به اجرا درآمده است.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان