خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، بیش از هر چیز مشکلات میزبانی تیم‌های مختلف به چشم آمده است.

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

سپهر ستاری: در شرایطی که 2 هفته از شروع لیگ بیست‌وچهارم می‌گذرد و مسابقات از فردا (پنجشنبه) وارد هفته سوم خود خواهد شد، بسیاری از تیم‌های لیگ برتری وضعیت مشخصی برای میزبانی مسابقات خود ندارند. در 3 هفته ابتدایی مسابقات سازمان لیگ مشغول اعلام اسامی ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای لیگ برتر بوده و چند تیم از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان درگیر مشکلات زیادی بوده‌اند. اتفاقی که در آستانه شروع دیدارهای تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2026 و مسابقات آسیایی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده و حتی خیلی‌ها نگران از دست رفتن میزبانی تیم‌های ایرانی در مسابقات بین‌المللی هم هستند.

اراک و قزوین خانه استقلال و پرسپولیس شدند!

با توجه به وضعیت نامساعد ورزشگاه‌های آزادی و تختی، استقلال و پرسپولیس مجبور به برگزاری دیدارهای خانگی خود خارج از تهران شده‌اند. استقلال در هفته دوم مجبور شد در شهر قزوین از ملوان میزبانی کند و پرسپولیس هم هفته اول در اراک میزبان ذوب‌آهن بود و این هم در قزوین از فولاد میزبانی می‌کند. اتفاقی که تاثیر خود روی عملکرد سرخابی‌ها را هم نشان داد و باعث شد این 2 تیم در دیدارهای خانگی خود موفق به کسب پیروزی نشوند و امتیاز از دست بدهند. البته استقلال و پرسپولیس تنها تیم‌هایی نیستند که در میزبانی از حریفان خود مشکل دارند؛ سپاهان اصفهان، چادرملو اردکان، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان هم به دلایل مختلف مجبور به تغییر ورزشگاه خانگی خود شده‌اند تا لیگ بیست‌وچهارم از این حیث به عجیب‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر تبدیل شود.

این هفته پرسپولیس در قزوین از فولاد میزبانی می‌کند، سپاهان در اراک میزبان شمس‌آذر است و استقلال خوزستان هم در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز باید به مصاف استقلال تهران برود. حتی هوادار تهران هم به خاطر مشکلات ورزشگاه پاس قوامین مجبور شده دیدارش با تراکتور را در شهر قدس برگزار کند و این یعنی نیمی از میزبان‌های این هفته مجبور به تغییر محل برگزاری مسابقه خود شده‌اند.

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

جنگ فولاد و استقلالی‌ها برای میزبانی

آماده نشده ورزشگاه غدیر اهواز باعث شده استقلال خوزستان خواستار میزبانی در ورزشگاه شهدای فولاد شود و دیدار مقابل استقلال تهران را در این ورزشگاه برگزار کند. اتفاقی که با عصبانیت شدید فولادی‌ها همراه شد و آن‌ها مخالفت‌شان با این اقدام را نشان دادند. باشگاه فولاد معتقد است ورزشگاه خانگی‌اش ظرفیت برگزاری دیدارهای زیادی را ندارد و در صورتی که استقلال خوزستان هم بخواهد از ورزشگاه فولاد استفاده کند، به چمن آن آسیب خواهد رسید. این موضوع باعث شد حتی هوشنگ نصیرزاده پای ماجرای جدایی جواد نکونام از فولاد و اختلافات هواداران این تیم با سرمربی استقلال را هم به این اتفاقات باز کند و مدعی شود با توجه به این موضوع اصلا بهتر است استقلالی‌ها در ورزشگاه شهدای فولاد بازی نکنند! موضوعی که با ناراحتی سرمربی استقلال هم همراه شد و حتی اخباری در خصوص شکایت او از نصیرزاده هم به گوش رسید. 

مشکلات ورزشگاه‌های لیگ برتری باعث شده تیم‌ها بر سر برگزاری دیدارهای خود در ورزشگاه‌های آماده به مشکل بخورند و بعید نیست در هفته‌های آینده مشابه این اتفاقات برای تیم‌های دیگر هم تکرار شود.

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

تیم ملی هم خانه به دوش است

مشکلات ورزشگاه‌های فوتبال باعث شده تیم ملی هم برای نخستین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2026 به دردسر بیفتد و مجبور شود برای میزبانی از تهران خارج شود. ابتدا قرار بود بازی ایران - قرقیزستان در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار شود ولی دیدار سپاهان و شباب‌الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا نشان داد وضعیت این ورزشگاه بدتر از آن است که بتواند میزبان یک بازی بین‌المللی باشد. پس از کنار رفتن ورزشگاه نقش‌جهان از لیست گزینه‌های میزبانی، نوبت به ورزشگاه فولادشهر رسید که شانس میزبانی از تیم ملی را پیدا کند و این موضوع مورد تایید AFC هم قرار گرفته است.

در این بین به نظر می‌رسد حتی چمن ورزشگاه فولادشهر هم کیفیت مطلوبی ندارد و این موضوع باعث نگرانی‌هایی شده است. البته قرار است تا زمان برگزاری بازی تیم ملی وضعیت چمن بهبود یابد ولی فعلا این چمن وضعیت مناسبی ندارد.

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

معمای عدم برگزاری دیدارها در مشهد

در شرایطی که تیم ملی و سرخابی‌ها با معضل پیدا کردن ورزشگاه استاندارد مواجه هستند، عدم استفاده از ورزشگاه امام رضا (ع) به یک ابهام بزرگ تبدیل شده است. این ورزشگاه که از نظر امکانات در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، به راحتی می‌تواند میزبان دیدارها باشد ولی مسئولان استان خراسان رضوی اجازه برگزاری مسابقات ملی و باشگاهی مهم را نداده‌اند. این اتفاق درحالی رخ داده که هفته پیش ذوب‌آهن اصفهان با توجه به آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر برای بازی تیم ملی، دیدار خود با هوادار را در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار کرد و این موضوع ابهامات در خصوص عدم برگزاری دیگر بازی‌ها در این ورزشگاه را بیشتر کرده است.

گویا پس از اتفاقات بازی ایران - لبنان در مقدماتی جام جهانی 2022، مسئولان شهر مشهد تمایلی به برگزاری دیدارهای پرجمعیت در ورزشگاه امام رضا (ع) ندارند و حواشی آن بازی دلیل اصلی مخالفت آن‌هاست. فدراسیون فوتبال اما همچنان در تلاش است تا اجازه برگزاری مسابقات بین‌المللی در ورزشگاه امام رضا (ع) بگیرد و تا حدی بحران میزبانی را حل کند.

خطر آبروریزی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان!

آبروریزی در راه است؟

مشکلات مربوط به ورزشگاه‌ها درست در زمانی رخ داده که بازی‌های بین‌المللی زیادی هم در پیش است و این موضوع نگرانی‌هایی را در پی داشته است. تیم ملی ایران باید در مقدماتی جام جهانی بازی کند و استقلال و پرسپولیس هم در لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف تیم‌های مطرح و ثروتمند قاره بروند. در چنین شرایط عدم آماده‌سازی ورزشگاه‌های آزادی و تختی و مخالفت با برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا (ع) به یک تهدید جدی در مسابقات بین‌المللی تبدیل شده و فوتبالی‌ها از همین حالا نگران رخ دادن یک آبروریزی هستند. کسی فراموش نکرده که مشکلات چمن ورزشگاه آزادی در زمان حضور کریستیانو رونالدو و نیمار چه آبروریزی بزرگی به وجود آورد و حالا ممکن است اتفاقات بدتری هم رخ دهد. در حال حاضر بعید است ورزشگاه آزادی به هفته اول لیگ نخبگان برسد و حتی برای هفته‌های بعدی هم ابهام وجود دارد و در چنین شرایطی شاید تنها راه فدراسیون فوتبال گرفتن مجوز بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) باشد تا از یک فاجعه بزرگ جلوگیری شود.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان