آغاز ونیز ۲۰۲۴؛ از خاطره‌بازی بیتل‌جوس تا جنون جوکر

ونیز ۲۰۲۴ درحالی از امروز آغاز به کار می‌کند که رونمایی از چند برند مهم از جمله فصل جدید «جوکر»، «بیتل‌جوس» یا نخستین فیلم انگلیسی‌زبان پدرو آلمودوار، تنها بخشی از جذابیت‌های قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان به حساب می‌آید.

آغاز ونیز 2024؛ از خاطره‌بازی بیتل‌جوس تا جنون جوکر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ونیز هشتادویکم از امروز کار خود را آغاز می‌کند؛ دوره‌ای که آثار متنوع و مهمی را در خود جای داده است. حتی اگر با این نظر هم موافق نباشیم حضور تنها یک جوکر کافی است تا بخواهیم خبرهای این دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان را دنبال کنیم.

بر اساس گزارش ایرنا، ونیز 2024 درحالی کار خود را از امروز آغاز می‌کند که وسوسه‌کننده فیلم آن، جدیدترین ساخته تاد فیلیپس است. جوکر: جنون مشترک اگرچه خاطرات بسیارخوب ونیز 5 سال پیش و اکران جهانی آن را که بیش از یک میلیارد دلار به همراه داشت، برای ما تداعی می‌کند بلکه ماه‌هاست دوستداران سینما را در اشتیاق دیدن تقابل واکین فینیکس و لیدی گاگا تشنه نگه‌داشته است. پروژه‌ای جاه‌طلبانه که طی آن، آرتور به‌یک جنایتکار واقعی تبدیل نمی‌شود بلکه دو سال پس از وقایع فیلم اول، وی که در یک بیمارستان دولتی بستری است، عاشق موسیقی‌تراپیست خود به‌نام لی می‌شود.

ونیز امسال اما قرار است از یک پدرو آلمودوار متفاوت رونمایی کند. کارگردان مشهور اسپانیایی که حالا و در 74 سالگی، با اتاق همسایه بغلی، از نخستین فیلم بلند انگلیسی‌زبان خود رونمایی کرده است. همین که قرار است فیلمی از آلمودوار نمایش داده شود در کنار ترکیب خیره‌کننده بازیگران یعنی تیلدا سوینتن، جولین مور، جان تورتورو و آلساندرو نیوولا برای هر سینمادوستی، یک خبر وسوسه‌کننده است تا پیگیر اخبار این فیلم و واکنش‌ها به چنین ساخته‌ای باشد.

آغاز ونیز 2024؛ از خاطره‌بازی بیتل‌جوس تا جنون جوکر

سینماگر محبوب ایتالیایی هم در این دوره ونیز با یک درام عاشقانه تاریخی که تبحر ویژه‌ای در پرداخت این‌گونه آثار دارد، حاضر است. لوکا گوادانینو امسال با کوئیر به ونیز آمده که دنیل کریگ، درو استارکی و لسلی منویل در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلمی که گفته می‌شود ملغمه‌ای از اعتیاد و روابط پیچیده قهرمانش باشد که دنیل کریگ آن نقش را بازی می‌کند و همین، وسوسه‌های تماشای این کار را دوچندان می‌کند.

فیلم‌های شاخص البته به این 3 اثر ختم نمی‌شود. هالینا رین دختربچه را با بازی نیکول کیدمن، آنتونیو باندراس، هریس دیکینسون و ژان رنو راهی ونیز کرده که کنجکاوی‌های بسیاری راجع این اثر علی‌الخصوص تیم بازیگران آن وجود دارد. پابلو لارائین که چند فیلم بیوگرافی خوب در کارنامه دارد، امسال با آنجلینا جولی فیلم ماریا را به ونیز فرستاده که یک اثر زندگی‌نامه‌ای است. بردی کوربت هم امسال بروتالیست را به ونیز آورده که آدرین برودی، فلیسیتی جونز، جاناتان هاید و گای پیرس در آن بازی کرده‌اند. یک درام هولوکاستی که باید دید تا چه اندازه می‌تواند افتخارآفرین ظاهر شود.

 «جوکر: جنون مشترک» قطعا وسوسه‌انگیزترین فیلم ونیز 2024 است

همه اینها را که کنار بگذاریم، به فیلم افتتاحیه می‌رسیم که کنجکاوی‌برانگیزترین بخش ونیز امسال به حساب می‌آید. تیم برتون دوست‌داشتنی، ونیز 2024 را با بیتل‌جوس بیتل‌جوس (Beetlejuice Beetlejuice) افتتاح خواهد کرد. همه چیز آماده بازگشت به خاطرات خوش این برند سینمایی محبوب است؛ از کارگردانی تیم برتون بزرگ تا حضور ستارگانی چون مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا، مونیکا بلوچی و ویلم دفو.

آغاز ونیز 2024؛ از خاطره‌بازی بیتل‌جوس تا جنون جوکر

این رقابت تنگاتنگ قرار است زیرنظر ایزابل هوپر به‌عنوان رئیس هیات داوران ونیز امسال و همراهانش به نتیجه برسد. قطعا ونیز امسال، اخبار متفاوت و متعددی را به بیرون مخابره می‌کند تا در سالی که کن، از حضور ستارگان بسیاری برخوردار بود، ونیز با نگاهی عمیق به خاستگاه اصلی خود، با دستی پر برای جشنواره فرانسوی شاخ و شانه بکشد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان