پرواز روی ریل / سفر ۵۰۰ کیلومتری با قطار فقط در یک ساعت!

چین میزبان سه قطار سریع برتر جهان است: مگلو شانگهای، هارمونی و فوکسینگ. سریعترین قطار عملیاتی جهان، مگلو شانگهای، اولین قطار تجاری مگلو (Maglev) است.

پرواز روی ریل / سفر 500 کیلومتری با قطار فقط در یک ساعت!

به گزارش خبرآنلاین، مگلو شانگهای از آهنرباهای الکتریکی برای شناور ماندن بالای ریل استفاده می کند که مقاومت را از بین می برد، هزینه های نگهداری را کاهش می دهد و امکان دستیابی به سرعت های بالاتر را فراهم می کند.

به نقل از روزیاتو، چین در حال حاضر در حال توسعه یک قطار هایپرلوپ مگلو جدید به نام T-Flight است که توسط شرکت دولتی صنایع هوافضای چین (CASIC) ساخته می شود.

پرواز روی ریل / سفر 500 کیلومتری با قطار فقط در یک ساعت!

این قطار که از طریق لوله های کم فشار حرکت می کند، در یک آزمایش به رکورد جهانی سرعت 623 کیلومتر بر ساعت دست یافت. صنایع هوافضای چین قصد دارد در نهایت سرعت قطارها را به 1,000 کیلومتر بر ساعت برساند و انتظار می رود این خط تا سال 2035 عملیاتی شود.

قطار TGV فرانسه در حال حاضر رکورد جهانی سرعت برای یک قطار تجاری را در اختیار دارد. یک نمونه اولیه اصلاح شده TGV مجهز به دو چرخ و محور موتوردار در آوریل 2007 در منطقه شمالی شامپاین فرانسه به سرعت 574.8 کیلومتر بر ساعت رسید.

توکایدو شینکانسن ژاپن، قدیمی ترین قطار در میان 10 قطار برتر و اولین سیستم راه آهن سریع السیر جهان است. این قطار نمادین برای بازی های المپیک 1964 توکیو راه اندازی شد و توکیو را با سرعت 210 کیلومتر بر ساعت به اوزاکا متصل کرد. اکنون شینکانسن با سرعت 320 کیلومتر بر ساعت کار می کند و روزانه بیش از یک میلیون مسافر را جابجا می کند.

ژاپن در حال حاضر در حال توسعه مگلو سری L0 است. این قطار 286 کیلومتر بین توکیو و ناگویا را تنها در 40 دقیقه طی می کند؛ حتی سریعتر از پرواز بین این دو شهر.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان