افتتاح ۳ پروژه منابع طبیعی در هفته دولت با حضور استاندار و مدیران ارشد استان در شهرستان دامغان

علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: ۳ طرح عمرانی و بیولوژیک منابع طبیعی در حوزه مرتعداری،آبخیزداری و بیابانزدایی در سطح شهرستان بمناسبت هفته دولت بهره‌برداری شد .

افتتاح 3 پروژه منابع طبیعی در هفته دولت با حضور استاندار و مدیران ارشد استان در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان،علی اکبر عباسی راد با اشاره به اینکه عملیات آبخیزداری در حوزه دیباج انجام شده است افزود:  احداث بند سنگ و ملات حوزه دیباج با حجم 1400 مترمکعب و با اعتبار 19 هزار  میلیون ریال  از محل اعتبارات استانی  به اتمام رسیده و قابلیت افتتاح در هفته دولت را دارد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از احداث این بندها مهار سیلاب و کنترل فرسایش و تغذیه سفره های آب زیر زمیـــــنی و کاهش مخاطرات سیل در منطقه می باشد  که در سالیان گذشته خسارات سنگین مالی به اموال، منازل مسکونی  و زیرساخت های روستایی وارد نموده است. همچنین با توجه به حجم مخازن ایجاد شده، این سازه ها قادرند در هرنوبت آبگیری  ضمن تغذیه سفره های آب زیرزمینی از بروز خسارات احتمالی سیلابهای فصلی در پایین دست جلوگیری بعمل آورند.

وی همچنین به اجرای عملیات کپه کاری به وسعت 100 هکتار در مرتع کجین دشت کلاته رودبار اشاره و افزود: برای انجام این پروژه اعتبار 1000 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است

عباسی راد اضافه کرد: کپه کاری یکی از روش های بذر کاری است که در آن بذر نباتات مرتعی مورد نظر در چاله های حفر شده قرار گرفته و سپس با خاک پوشیده می شود تا بتواند از نزولات آسمانی جهت جوانه زدن و نیز ادامه رشد، حداکثر استفاده را نماید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان  تصریح کرد: به منظور تثبیت شن‌های روان و مقابله با بیابانزایی در منطقه امیرآباد عملیات نهالکاری، آبیاری و مراقبت با وسعت 125 هکتار و  با اعتبار  22750  میلیون ریال از محل اعتبارات ملی نیز انجام پذیرفته است که قابلیت افتتاح در هفته دولت سالجاری را دارد

وی نتایج حاصله از اجرای پروژه های نهالکاری و آبیاری در مناطق بیابانی را جلوگیری از فرسایش بادی و تثبیت خاک و تغذیه سفره های آب زیر زمینی و مهار هجوم ماسه های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه اشاره کرد.

لازم بذکر است 2تا8 شهریور بمناسبت شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان