آقای دادستان، اختیارات نماینده‌تان در ساترا از شما بیشتر است!

کارگردان سریال توقیفی غربت گفت: آقای دادستان، به داد ما برس؛ اختیار نماینده تان در ساترا از شما بیشتر است!

آقای دادستان، اختیارات نماینده‌تان در ساترا از شما بیشتر است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر برای سریال غربت و اظهارات مدیران ساترا مبنی بر اینکه سریال غربت فاقد مجوز پخش بوده و توضیحات امیر پورکیان در رسانه ها و فضای مجاری، سرانجام این سریال شبکه خانگی در محاق توقیف قرار گرفت.

امیرپورکیان که این روزها و به علت حواشی عجیب و غریب پیرامون این سریال به شدت آزرده خاطر است در جدیدترین گفتگوی خود با رسانه تصویری آن نکات جالب و در خور تاملی را مطرح کرده است.

کارگردان سریال غربت با ابراز ناراحتی شدید خود از حواشی ایجاد شده گفت: ناراحتی ام به این  خاطر است که از کثیف ترین راه ممکن برای تخریب و ضربه زدن به یک سریال استفاده شده است. ای کاش من جنوبی نبودم تا این قدر ناراحت نمی شدم. طبیعی  است که باید از هموطنان و همشهری های جنوبی ام به خاطر اینکه احساسات شان را جریحه دار کرده اند، عذرخواهی کنم اما کسانی باید خجالت زده باشند که در طول عمرشان هر بلایی را سر مردم آورده اند و عذرخواهی نکرده اند.

آقای دادستان، اختیارات نماینده‌تان در ساترا از شما بیشتر است!

وی با اشاره به اینکه در همه این سال ها در بخش خصوصی فعالیت کردم و هیچ پست دولتی نداشتم ادامه داد: سریال ممنوعه را به تهیه کنندگی برادران یاری ساختیم و آن دردسرها را ایجاد کردند. هفت سال برای کارهایم جنگیدم. اما نمی دانستم که اجازه ساخت و انتشار می دهند اما برای دیده نشدن آن برنامه ریزی می کنند.

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه در سریال غربت به معضلات اجتماعی و حاشیه نشینی پرداخته ام افزود: در داستان غربت، از همه اقشار و قومیت های ایرانی در یک محله حاشیه نشین شهر زندگی می کنند اما من هنوز متوجه نشده ام  که از کجای سریال توهین به کسی یا قومی برداشت شده است آن هم در حالی که تنها سه قسمت از این سریال پخش شده است.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای سریال غربت آن قدر سهمگین و غیرقابل تصور بود که حتی بچه های جنوب از من می پرسیدند به ما بگو در کجای سریال به جنوبی ها توهین شده است؟ گفت: به نظرم از کاه کوه ساخته اند؛ در حالی که هیچ کس هم درست و حسابی درباره این توهین ها و اشکالات چیری به ما نمی گوید. یکی از لباس و پوشش شخصیت های سریال ایراد می گیرد و دیگری از اینکه شخصیت زن سریال ساز نی انبان می نوازد.

پورکیان در واکنش به گفته یکی از مدیران ساترا که باید این سریال از شبکه خانگی حذف شود گفت: واقعا باید خجالت کشید؛ مگر می شود یک کاری پروانه نداشته باشد اما در پلتفرم و شبکه نمایش خانگی پخش شود؟ پس از این به بعد از آقایان باید پرسید شما در ساترا چه کاره اید؟

وی با اظهار تعجب از گفته های نماینده دادستان در ساترا که اختیارات خود را فراتر از مافوق می داند گفت: قرار بود به ما نامه اصلاحیه ها داده شود و حتی معاون وزیر ارشاد هم این قول را داده بود اما تا این لحظه که یا شما صحبت کرده ام خبری از این اصلاحیه ها نشده است. او ادامه داد: آقای دادستان به داد ما برس. اختیار نماینده تان در ساترا از شما بیشتر است!

کارگردان سریال غربت با بیان این که خانه از پای بست ویران است افزود: من از آقای جبلی رییس سازمان صدا و سیما می خواهم که به داد ما برسد. چطور ممکن است یک پلتفرم از ابتدای سال تا کنون 18  مجوز پخش گرفته اما بر سر ما این بلاها را می آورند؟ به من گفتند اگر این سریال را به نماوا نداده بودی به تو مجوز می‌دادیم!

پورکیان با اشاره به نامه ممیزی های ساترا که در هیچ کجای آن بابت توهین به قومیت ها تذکری داده نشده خطاب به مردم عرب زبان کشورمان گفت: مردم باید بدانند که ساترا برای شما هیچ کاری نکرده و عدم پخش ادامه سریال غربت یک تصمیم شخصی بوده است. واقعا چه اتفاقی افتاده و چه اشکالی وجود داشته است که این حواشی را ایجاد کرده اند؟

آقای دادستان، اختیارات نماینده‌تان در ساترا از شما بیشتر است!

وی زیر سوال بردن اقتدار پلیس را یکی از ایرادات مطرح شده بیان کرد و گفت: این درحالی است که در سریال های دیگر و به زعم کارشناسان، پلیس را جوری نشان داده اند که حتی یک کودک هم از دیدن پلیس به آن شکل تعجب می کند یا مثلا  استعمال سیگار در یکی از صحنه ها را بهانه ممیزی قرار داده اند در حالی که در سریال دیگری شخصیت داستان بیش از 5 دقیقه مشغول سیگار کشیدن است.

وی با تعجب از اینکه اگر قرار بود این سریال توقیف شود چرا پس از پخش قسمت اول این کار را نکردند تصریح کرد: مگر نمی گویند که به قوم عرب توهین شده است؟ همه قسمت های این سریال بازبینی شده است و اگر مشکلی وجود دارد باید با مستندات بیان کنند.
کارگردان سریال ممنوعه و غربت در پایان با اشاره به اینکه امروز قید سینما را زده ام گفت: الان فقط به دنبال اثبات حقانیت خودم هستم و همین برایم از همه چیز مهم تر است چرا که من را در مقابل همشهری های جنوبی ام قرار دادند و جوری رفتار کردن که به احترام مردم جنوب این سریال را توقیف کرده اند درحالی که اینطور نبوده است.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان