چقدر شبیه ما هستند این ژاپنی‌ها

کمتر کسی است که منکر این موضوع شود که وضعیت اقتصادی و معیشت مردم در دوره‌های مختلف در طول دهه‌های گذشته بدتر نشده است.

چقدر شبیه ما هستند این ژاپنی‌ها

تاملی بر صحبت‌های مسئولین، کارشناسان، داده‌ها و اطلاعات پژوهشگران و گزارش‌های مختلف مراجع ذیربط گویای افزایش تعداد فقرا و عدم تناسب بین میزان درآمد، خط فقر و هزینه‌های سرسام‌آور و کمر شکن و استخوان خوردکن زندگی است. اما دریغ از یک استعفا و ابراز شرمندگی مسوولین مرتبط از وضعیتی که برای مردم ایجاد کردند. تازه تلاش می‌کنند بعد از تغییر دولت‌ها و جابجایی‌ها، بلافاصله در جای دیگر دوباره مسوولیت بگیرند که می‌گیرند.

این رفتار مسوولین ما در مقایسه با رفتار نخست وزیر ژاپن که به‌دلیل افزایش دو درصدی هزینه زندگی مردم و افشای اعطاء دو وام توسط مدیران به آشنایان خود، چندی پیش خبر استعفای خود را اعلام کرد. طبق آنچه در رسانه‌ها منتشر شد او در جواب خبرنگاری که دلیل او برای استعفا چیست جواب داد: «دو دلیل، یک چرا در زمان نخست‌وزیری من هزینه‌های زندگی مردم ژاپن دو درصد زیاد شده است و این برای من ننگ است. دلیل دوم چرا در دوران نخست‌وزیری من دو پرونده باید افشا شود که زیردستان من به آشنایان خود وام بانکی داده‌اند. او ابراز امیدواری کرد که با این اقدام راه برای انتخاب رقابتی جانشینش باز کند.»

آقای کیشیدا تاکید کرد: «سیاست بدون اعتماد عمومی کارکرد خود را از دست می‌دهد.»

تحلیلگران بر این باور هستند که به همین دلیل است که ژاپن به عرش توسعه می‌رسد. در عجبم  از کسانی که هر چه بیشتر اشتباه می‌کنند بیشتر تلاش می‌کنند مسوولیت بگیرند و مهم نیست مسوولیت متناسب با تخصص و تجربه‌شان هست یا نه. بی‌دلیل نیست که به اینجا رسیدیم. خدا خودش بخیر کند.

*مددکار اجتماعی

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان