پلمپ درب محصولات با "سیل القایی"

دستگاه سیل القایی از پرکاربردترین دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف و مشاغل خانگی است و با استفاده از آن می‌توان بسته‌بندی و آب‌بندی محصولات مختلف را به بهترین شکل انجام داد. با کمک آن، طول عمر مواد بسته‌بندی‌شده تا حد زیادی افزایش می‌کند.

پلمپ درب محصولات با "سیل القایی"

دستگاه سیل القایی از پرکاربردترین دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف و مشاغل خانگی است و با استفاده از آن می‌توان بسته‌بندی و آب‌بندی محصولات مختلف را به بهترین شکل انجام داد. با کمک آن، طول عمر مواد بسته‌بندی‌شده تا حد زیادی افزایش می‌کند.

این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد و در صنایع مختلف به‌خصوص بسته‌بندی مواد خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای کار با این دستگاه به آن نیاز دارید باید به واشرسیل آلومینیومی اشاره کرد. اگر نگران خرابی محصولات مختلف هستید و به‌دنبال روشی ایده‌ آل‌ برای بسته‌بندی و آب‌بندی می‌گردید، بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی دستگاه سیل القایی

با توجه به اینکه بسیاری از محصولات غذایی، دارویی، کشاورزی و شیمیایی بدون عایق‌ بندی مناسب دچار خرابی می‌شوند، دستگاه‌های مختلفی به‌وجود آمد تا با بسته‌بندی درست، از خرابی زودهنگام مواد جلوگیری کنند. دستگاه سیل به‌صورت القایی که به آن INDUCTION SEALING MACHINE  نیز می‌گویند یکی از بهترین مدل‌های موجود در این حوزه است که توسط صنایع مختلف‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیل القایی دستگاهی کاربردی برای آب‌بندی محصولات مختلف است که در مدلهای متنوع تولید می‌شود. این دستگاه بیشترین کاربرد را در صنایع مرتبط با تولید و بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی دارد. ضمن اینکه کسب‌ وکارهای کوچک و خانگی‌ ‌نیز برای افزایش کیفیت محصولات خود ‌می‌توانند از آن استفاده کنند.

دستگاه سیل به‌صورت القایی در طول فرآیند بسته‌بندی، نوعی عایق روی ظرف ایجاد می‌کند تا مواد موجود در آن در برابر رطوبت و آلودگی‌های محیطی دچار خرابی نشوند. برای این منظور نیز استفاده از واشری با اندازه مناسب ضروری است.

دستگاه سیل، واشری آلومینیومی را روی دهانه بطری‌ یا سایر ظروف پلمپ می‌کند. این دستگاه با کمک حرارت القایی، توانایی عایق‌ بندی کامل و دقیق درب محصولات را دارد. از این‌ رو به ‌عنوان یکی از بهترین روش‌های پلمپ و بسته‌ بندی شناخته می‌شود.

چرا باید از دستگاه سیل القایی استفاده کرد؟

پلمپ درب محصولات با "سیل القایی"

با توجه به اینکه روش‌های مختلفی برای بسته ‌بندی و عایق‌کردن محصولات غذایی، دارویی و شیمیایی وجود دارد، ممکن است در انتخاب بهترین راه‌کار دچار تردید شوید. ازاین‌ رو بهتر است با دلایل انتخاب این دستگاه و مزایای کلی فرآیند القای حرارتی آشنا شوید تا با اطمینان خاطر بیشتری آن را انتخاب کنید.

عدم نشتی مواد در بسته‌بندی‌های دارای عایق

نشتی مواد شیمیایی، غذایی و دارویی از رایج ‌ترین مشکلات بسته‌بندی به‌ شمار می‌آید. به همین دلیل تولید کننده‌ ها باید به‌ دنبال روشی باشند تا از نشت مواد که در برخی موارد باعث ایجاد مشکلات ایمنی نیز می‌شود، جلوگیری کنند.

دستگاه سیل به روش القا، پلمپ را به‌طور کاملا دقیق انجام می‌دهد تا مواد مختلف به‌خصوص محصولات مایع هیچ‌گونه نشتی نداشته باشند. این نوع پلمپ، از محصول در برابر آسیب ‌های مختلف محافظت خواهد کرد.

بسته‌بندی مقاوم با دستگاه سیل القایی

پلمپ درب محصولات با "سیل القایی"

محصولات مختلف برای اینکه سالم بمانند به بسته ‌بندی مناسب نیاز دارند. با توجه به اینکه مواردی مانند آلودگی‌های محیطی، اکسیژن و رطوبت به‌طور مستقیم روی طول عمر مواد و سلامت آنها تاثیر می‌گذارند باید در انتخاب نوع بسته‌بندی کاملا حساس باشید.

عایق‌کردن القایی نوعی پلمپ کاملا مقاوم است که از نفوذ هرگونه آلودگی و رطوبت به درون بسته‌ بندی جلوگیری می‌کند. دقت بالای این دستگاه و مقاومتی که پلمپ به‌ وسیله آن دارد، از مهم‌ترین دلایل انتخاب سیل به ‌صورت القایی به‌شمار می‌آیند.

عملکرد دستگاه سیل القایی چگونه است؟

درخصوص عملکرد این دستگاه باید گفت ابتدا باید واشر متناسب با جنس ظرف را تهیه کنید تا نتیجه نهایی حاصل شود. این واشر دارای نوعی لمینیت است که در طول فرآیند حرارت‌دهی، به دهانه می‌چسبد و جلوی نفوذ هوا یا دیگر عوامل خارجی به داخل ظرف را می‌گیرد.

این دستگاه باید میدان الکترو مغناطیسی قدرتمندی ایجاد کند و این فرآیند توسط بخشی که وظیفه القای حرارت را بر عهده دارد انجام می‌شود. میدان مغناطیسی ایجاد شده باعث جذب حرارت خواهد شد و جریان القایی موجود، انتقال حرارت را انجام خواهد داد. 

به‌طور کلی باید گفت این فرآیند بدون دخالت دست انجام می‌شود و ازاین‌رو هیچ آلودگی به‌همراه ندارد. ضمن اینکه این دستگاه برای سیل کردن ظروف شیشه‌ای، پلی‌استر، پلی وینیل کلرید و انواع ترموپلاستیک‌ها قابل استفاده است.

انواع دستگاه سیل القایی را می‌شناسید؟

اگر قصد خرید دستگاهی کاربردی برای پلمپ و ایجاد عایق دارید بهتر است سیل به‌صورت القایی را انتخاب کنید. عملکرد این دستگاه به‌گونه‌ای است که ‌با کمک حرارت القایی، می‌تواند ترموپلاستیک را به‌یک‌دیگر بچسباند. مواد ترموپلاستیک با قابلیت‌های خاص خود در برابر حرارت نرمش‌پذیر هستند و نتیجه نهایی بسیار مطلوب خواهد شد.

دستگاه سیل القایی به 3 صورت تولید می‌شود تا با توجه به صنعتی که در آن فعالیت دارید بتوانید محصولی با بیشترین کاربرد را خریداری کنید. در ادامه با این 3 مدل‌ دستگاه آشنا می‌شوید.

  • دستگاه سیل دستی: یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های این محصول نوع دستی آن است که معمولا در کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دستگاه سیل اتوماتیک: کار با این دستگاه راحت است و با استفاده از آن می‌توان نیاز به نیروی انسانی را تا حد زیادی کاهش داد. کارخانه‌هایی که سرعت بسته‌بندی برای آن‌ها اهمیت زیادی زیادی دارد باید از مدل اتوماتیک استفاده کنند.
  • دستگاه سیل نیمه اتومات: مدل نیمه اتومات برخی از ویژگی‌های مدل دستی و اتومات را در کنار یک‌دیگر دارد و قیمت آن تا حدودی مقرون‌به‌صرفه است. این دستگاه قابلیت عایق‌بندی محصولات مختلف را دارد و ازاین‌رو در صنایع می‌توان از آن استفاده کرد.

اهمیت واشر دستگاه سیل القایی در فرآیند بسته‌بندی

پلمپ درب محصولات با "سیل القایی"

زمانی که بحث آب‌بندی و عایق‌کردن ظروف مختلف به‌میان می‌آید وجود واشر الزامی است‌. دستگاه سیل به‌ روش‌ القا واشرهایی دارد که از چند لایه تشکیل شده‌اند و با کمک حرارت می‌توان به‌راحتی آن‌ها را روی دهانه محصولات پلاستیکی یا شیشه‌ای پلمپ کرد.

برای اینکه واشر سیل القایی بهترین تاثیر را داشته باشد باید از متریالی کاملا مرغوب تولید شود. واشر القایی معمولا به‌صورت تک یا دولایه تولید می‌شود. این قطعه با توجه به متریال مورد استفاده در ساخت آن برای ظروف شیشه‌ای، فلزی یا پلی‌اتیلن قابل استفاده است. پس باید در انتخاب مدل واشر دقت بالایی داشت و علاوه‌بر توجه به کیفیت نوع ظروف مورد استفاده را نیز مد نظر داشت.

دستگاه سیل القایی و واشر آن را از کجا بخریم؟

خرید دستگاه واشر القایی باید از تولیدکننده‌ای معتبر انجام شود. با این کار می‌توانید در هزینه‌ها نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. چراکه حذف واسطه‌ها خود عاملی مهم برای کاهش قیمت به‌شمار می‌آید.

درزمینه تولید و فروش انواع دستگاه و واشر القایی می‌توان به شرکت پویا صنعت تکسان اشاره کرد. این مجموعه از مجرب‌ترین کادر فنی و مهندسی تشکیل شده است. با انتخاب آن دیگر لازم نیست نگران عدم کارایی مطلوب یا خرابی زودهنگام قطعات باشید. ارائه گارانتی و خدمات پس‌ازفروش توسط این شرکت، گواهی بر این ادعا است.

پلمپ لیوان یکبار مصرف از مهم‌ترین محصولات تولیدشده توسط شرکت است و یک گزینه عالی برای کافه‌های بیرون‌بر به‌شمار می‌آید. اگر به‌عنوان فروشنده یا تولیدکننده، می‌خواهید تمیزترین و باکیفیت‌ترین مواد خوراک یا مصرفی را به‌دست مشتریان برسانید، از سایت این مجموعه دیدن کنید و خرید دستگاه‌های کاربردی آن را در اولویت قرار دهید.

جمع‌بندی

سیل القایی فرآیندی است که با ایجاد میدان الکترومغناطیسی و حرارت، واشری به‌خصوص را روی دهانه ظروف مختلف مانند بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی می‌چسباند. دستگاه‌های سیل به‌صورت القایی بسیار پرکاربرد هستند و در صنایع کوچک و بزرگ ازجمله غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان