برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قزوین گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در دو مرحله استانی و کشوری مهرماه سال جاری برگزار می شود.

برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «محمد کشاورز»، رئیس سازمان بسیج هنرمندان قزوین اظهارکرد: این جشنواره در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ناب بسیج و توجه و تلاش وافر بر انجام منویات مقام معظم رهبری در باب بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و مهارت افزایی برگزار می شود.

وی افزود: رویکرد ویژه جشنواره؛ بر تنوع شکلی و موضوعی و توجه بر انواع گونه‌های درام در دو مرحله استانی و کشوری است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قزوین بیان کرد: انعکاس هنرمندانه کارکردهای مختلف بسیج در امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری در ایجاد و ترویج نشاط و امید در جامعه، توجه به حضور مؤثر و کار آمد بسیج در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی و نیروهای بسیجی در امداد رسانی در بلایای طبیعی را از اولویت های این جشنواره عنوان کرد.

کشاورز اضافه کرد: ارائه هنرمندانه از چهره‌های شاخص بسیج در عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی با رویکرد برجسته سازی عناصر مؤثر استانی و تبیین مولفه‌ها و رویکرد بسیج در برابر هجمه‌های فرهنگی و نظامی با توجه ویژه به فضای سایبر و کارکردهای شبکه‌های مجازی از دیگر اولویت‌های موضوعی این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: پرتره نگاری شهدای شاخص استان به عنوان الگو و اسوه، توجه ویژه بر بنیان خانواده، حجاب، عفاف، زیست عفیفانه و فرزند آوری با توجه نیاز جامعه به نیروی جوان، و مقاومت، ایثار و شهادت مردم مسلمان غزه در مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از دیگر اولویت‌های موضوعی جشنواره محسوب می‌شود.

کشاورز ادامه داد: این جشنواره شامل مسابقه نمایش صحنه‌ای، مسابقه نمایش محیطی، میدانی و خیابانی، مسابقه نمایشنامه نویسی در دو بخش نمایش صحنه‌ای محیطی، میدانی و خیابانی برگزار می‌شود.

این مسئول اظهارکرد: توجه به موضوعات جشنواره و ساختارهای متنوع درام و پرداخت هنرمندانه با لحاظ فرهنگ بومی و آئینی از اهداف اصلی جشنواره در بخش نمایش صحنه‌ای و تلاش ویژه برای جلب مخاطب عام با انتخاب گونه‌ها و شیوه‌های متفاوت بخصوص رویکرد طنازانه و کمیک با رعایت ویژگی‌ها و کارکردهای نمایش خیابانی و محیطی در اولویت است.

کشاورز تصریح کرد: گروه‌های داوطلب برای حضور در جشنواره پس از دریافت فراخوان و تکمیل فرم درخواست باید 3 نسخه تصویری نمایش خود را در فرمت mp4 در DVD تا 30 شهریور ماه به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج استان قزوین، در بلوار ¸ازادگان (غیاث آباد) طبقه همکف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تحویل دهند.

وی افزود: دبیرخانه پس از بازبینی و انتخاب آثار و اطلاع رسانی به گروه‌های شرکت کننده، جشنواره استانی تئاتر بسیج را در مهرماه 1403 برگزار می‌کنند.

کشاورز مطرح کرد: پس از برگزاری جشنواره استانی با انتخاب هیئت داوران دو اثر در بخش صحنه‌ای و دو اثر در بخش محیطی، میدانی و خیابانی به دبیرخانه جشنواره سراسری معرفی می‌شوند.

این مسئول با تاکید براینکه آثار ارائه شده به جشنواره باید تولید سال 1403 باشند بیان کرد: بخش نهایی و کشوری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در اذر ماه 1403 به صورت حضوری و رقابتی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قزوین عنوان کرد: مدت زمان آثار در بخش نمایش صحنه‌ای نباید بیشتر از 80 دقیقه و در بخش نمایش محیطی، میدانی و خیابانی نباید بیشتر از 30 دقیقه و کمتر از 15 دقیقه باشد.

کشاورز در خاتمه گفت: جوایز هر بخش به صورت مستقل استانی به نفرات برگزیده در قسمت‌های کارگردانی، نویسندگی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی صحنه و لباس، ساخت و اجرای موسیقی و اقلام تبلیغی شامل پوستر، بروشور و تیزر لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان