خانه‌های ۲ میلیاردی پایتخت کجا هستند؟ + جدول

آپارتمان‌هایی که به ارزش ۲ تا ۳ میلیارد تومان هستند بیشترین سهم از معاملات را در اولین ماه از فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند.

خانه‌های 2 میلیاردی پایتخت کجا هستند؟ + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آخرین داده‌های بانک مرکزی از تعداد معاملات انجام شده بر اساس ارزش هر واحد مسکونی درتیرماه سال جاری در تهران نشان می‌دهد که در بین آپارتمان‌ها، واحدهایی که به ارزش 2 تا 3 میلیارد تومان هستند بیشترین سهم از معاملات را در اولین ماه از فصل تابستان به خود اختصاص داده‌اند.

اکو ایران نوشت: همانطور که واسطه‌های ملکی در چندماه اخیر اظهار داشتند، این مبلغ تناسب بیشتری با بودجه خریداران دارد و به این دلیل سهم بیشتر معاملات را در برمی‌گیرند.

جهش هزینه تولید مصالح ساختمانی طی مرداد ماه امسال نسبت به دوره مشابه در سال قبل در رشد تورم مسکن موثر واقع شد.

گفتنی است که این بناها اغلب در سمت شرق و جنوب تهران قرار گرفته‌اند و اکثر آنها یا عمربنا بالایی دارند و سند برخی از این واحدها به صورت قولنامه‌ای است.

همچنین به لحاظ مساحت، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 متر مربع، سهمی معادل 56.6 درصد از معاملات انجام شده به خود اختصاص داده‌اند.

 واحدهای با مساحت 40 تا 90 مترمربع در میان سایر آپارتمان‌ها، بیشترین طرفدار را داشته‌اند و کمترین میزان معامله نیز به واحدهای با مساحت 190 تا 200 مترمربع و کمتر از 30 مترمربع اختصاص دارد.

با این حال واحدهای با مساحت بیش از 200 مترمربع زیربنا همچنان متقاضیان خاص خود را دارد؛ چراکه نسبت به واحدهای 150 تا 200 مترمربعی بیشتر مورد معامله قرار گرفته‌اند.

photo_2024-09-03_16-30-21

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان