راه اندازی اداره پسته در وزارت جهاد کشاورزی یک ضرورت است / لزوم حمایت از مزیت های پسته ایرانی

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به پتاسیل های گسترده محصول صادرات محور و ارز آور پسته، پیشنهاد کرد: اداره پسته در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی شود.

راه اندازی اداره پسته در وزارت جهاد کشاورزی یک ضرورت است / لزوم حمایت از مزیت های پسته ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  به نقل از روابط عمومی جشنواره پسته ابارق،  امیر حسن زاده در نخستین جشنواره پسته ابارق از توابع بخش دهبکری شهرستان بم واقع در شرق استان کرمان اعلام کرد : نگاه سنتی به محصول پسته با شکست مواجه است.

وی با ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص افزود :  ارزش افزوده واقعی محصولات در صادرات ایجاد می شود و این موضوع نیازمند  فرهنگ‌سازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان سپس با اشاره به اینکه باید مزیت پسته ایران را نسبت به پسته سایر کشورها پیدا کنیم، گفت : مغز پسته خام ایران خوشمزه تر از پسته کشورهای دیگر است.

او اعلام کرد : باید تازه خوری پسته را بیشتر در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

 وی با اشاره به ضرورت فعالیت های علمی و تحقیقاتی حوزه پسته گفت : در خصوص مغز پسته، شرکت‌های دانش بنیان به نحو مطلوب در حال فعالیت هستند و صادرات خوبی به اروپا انجام می دهند.

حسن زاده افزود : با توجه به اینکه ایران، کشور پسته خیزی است،  اما ساختاری در وزارت جهادکشاورزی به نام اداره پسته وجود ندارد و در این خصوص نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان می تواند کمک کند تا مطالعات لازم صورت بگیرد و با راه اندازی اداره پسته، این نهاد کمک حال باغداران باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان در پایان اعلام کرد: تولید پسته در جهان سالانه یک میلیون تُن است که 200 هزار تُن آن در ایران تولید می شود و از این میزان نیز 100 هزار تُن در باغات پسته استان کرمان تولید می گردد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان