این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند

محققان هشدار می دهند؛ افراد الکلی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

این افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن مشروبات الکلی، حتی به مقدار سبک تا متوسط با افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری در افراد مسن مرتبط است.

بنابر گزارش مهر به نقل از هلث لاین، یافته‌ها شواهد فزاینده ای را تأیید می‌کند که اثرات مضر مصرف الکل را حتی برای مصرف کنندگان کم الکل نشان می‌دهد.

ادراک عمومی در مورد الکل در حال تغییر است، به خصوص برای جوانان، زیرا افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند مصرف خود را محدود کنند یا به طور کامل از آن اجتناب کنند تا سلامت خود را حفظ کنند.

همانطور که تحقیقات بیشتر اثرات منفی مصرف الکل بر سلامتی را تأیید می‌کند، حتی در مقادیر متوسط، باورهای قدیمی در مورد فواید سلامتی ادعایی در مورد نوشیدن گهگاهی در حال تغییر هستند.

یک مطالعه جدید بزرگ نشان داد مصرف الکل در سطح متوسط هیچ فایده‌ای برای افراد مسن ندارد اما در عوض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری را افزایش می‌دهد.

این یافته‌ها بر اساس سوابق بهداشتی بیش از 135000 بزرگسال 60 ساله و بالاتر در بریتانیا است.

در طول مصاحبه‌های اولیه، از شرکت کنندگان سوالات دقیقی در مورد مصرف الکل آنها بین سال‌های 2006 و 2010 پرسیده شد. محققان با استفاده از داده‌های بانک زیستی بریتانیا، افزایش مرگ و میر مرتبط با سرطان و همه علل را در مصرف کنندگان کم، متوسط و پرخطر دریافتند.

نتایج نشان داد نوشیدن کم خطر همچنان با خطر بالاتر مرگ و میر ناشی از سرطان در این گروه همراه بود، در حالی که مصرف متوسط الکل همچنان احتمال بیشتر مرگ ناشی از سرطان و سایر علل را نشان می‌داد.

قرار گرفتن در معرض اتانول و فرمالدئید برای سلامت انسان مضر است. نوشیدنی‌های الکلی حاوی این اجزا در مقادیر مختلف هستند.

زمانی که الکل توسط بدن متابولیزه می‌شود، بیشتر اتانول مصرف شده توسط کبد تجزیه شده و به ترکیبی سمی به نام استالدئید تبدیل می‌شود، یک ماده سرطان زا شناخته شده که ممکن است منجر به آسیب به DNA شود.

در حالی که این واکنش استالدئید معمولاً قبل از تجزیه به استات کوتاه مدت است، اما همچنان ممکن است منجر به آسیب قابل توجهی شود، به ویژه در کبد، جایی که بیشتر متابولیسم الکل در آن رخ می‌دهد.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان