تفاهم‌نامه‌ کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان برای پژوهشی نو در آثار خوشنویسی ایرانی

کتابی با موضوع تاریخ تحلیلی خوشنویسی ایرانی، تالیف علیرضا هاشمی‌نژاد پژوهشگر حوزۀ فرهنگ و تاریخ هنر، براساس منابع موجود در مجموعۀ میراث جهانی کاخ گلستان در پاییز امسال چاپ و رونمایی می‌شود.

تفاهم‌نامه‌ کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان برای پژوهشی نو در آثار خوشنویسی ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،  آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ میان کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان، علیرضا هاشمی نژاد، پژوهشگر تاریخ خوشنویسی و نسخه‌شناسی، پژوهشی را با موضوع تاریخ تحلیلی خوشنویسی ایرانی با تمرکز بر اقلام شش‌گانه و قلم‌های ایرانی بر پایه منابع موجود در کاخ گلستان از سال 1402 انجام داده است.  

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: بر این اساس نتیجه این پژوهش در قالب کتابی، در پاییز سال 1403 با مشارکت کاخ گلستان، دانشگاه شهید باهنر و مؤسسۀ کتاب‌آرایی ایرانی منتشر می‌شود.  

امامی افزود: در این پژوهش، 400 اثر مؤثر در شناخت تاریخ تحولات خوشنویسی ایرانی، از آثار موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، از جمله نسخه‌های خطی، مرقعات و قطعات، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.  

او تصریح کرد: در این مجموعه منتخبی از مهم‌ترین و فاخرترین آثار خوشنویسی موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان (نسخه‌ها، مرقعات و قطعات) نیز همراه با تحلیل سبک‌شناسی معرفی می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان