برای اولین بار در غرب کشور، جمعی از خواهران طلبه در مدرسه علوم دینی قبا سنندج فارغ التحصیل شدند

مدیر مدرسه علوم دینی قبا سنندج، با اشاره به اینکه برای اولین بار در غرب کشور خواهران توانستند درس دینی را پایان برسانند، افزود: در این دوره نیز ۸ نفر از برادران و ۶ نفر از خواهران طلبه و هفت نفر از بانوان حافظ قرآن کریم درس روحانیت را پایان رساندند.

برای اولین بار در غرب کشور، جمعی از خواهران طلبه در مدرسه علوم دینی قبا سنندج فارغ التحصیل شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، ماموستا سید ذکریا حسینی، مدیر مدرسه علوم دینی قبا سنندج در سومین اجازه نامه 22 نفر از طلاب و حفاظ خواهر و برادر مدرسه علوم دینی امام شافعی (رح) مسجد جامع قبای بهاران سنندج در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در دوره اول مدرسه علوم دینی امام شافعی (رح) مسجد جامع قبای بهاران سنندج در سال 1398 شش برادر و پنج حافظ درس علوم دینی را به اتمام رسانده اند و در این مدرسه فارغ التحصیل شدند.

وی افزود: در سال 1400 دومین دور مراسم فارغ‌التحصیلی برای دانش‌آموختگان علوم دینی این مدرسه برگزار شد کهچهار برادر طلبه، پنچ حافظ برادر و 9 حافظ خواهر فارغ التحصیل شدند.

مدیر مدرسه علوم دینی قبا سنندج، با اشاره به اینکه برای اولین بار در غرب کشور خواهران توانستند درس دینی را پایان برسانند، افزود: در این دوره نیز 8 نفر از برادران و 6 نفر از خواهران طلبه و هفت نفر از بانوان حافظ قرآن کریم درس روحانیت را پایان رساندند.

ماموستا حسینی بیان کرد: 25 طلبه برادر و 15 حافظ قرآن کریم در این مدرسه دینی در حال تحصیل هستند و ظرفیت آموزش این مدرسه یک صد نفر با 14 مدرس است.

وی با اشاره به  اینکه خدمات مدرسه علوم دینی به صورت رایگان است، تصریح کرد: 60 نفر خواهر طلبه در این مدرسه مشغول درس علوم دینی هستند که 6 نفر فارغ التحصیل شدند.

مدیر مدرسه علوم دینی قبا سنندج، گفت: دروه آموزشی به صورت غیرحضوری نیز 80 نفر برادر و خواهر مشغول به تحصیل هستند.

جمال شهسواری از اعضای هیأت امنای مسجد قبا شهر سنندج به چاپ نشریه مسجد قبا اشاره کرد و گفت: مجله مسجد قبای سنندج به دو زبان فارسی و کردی به همت خیرین تاکنون توانسته 12 شماره را چاپ کند.

وی افزود: مسجد جامع قبا سنندج داری مدرسه دینی، درمانگاه، پیش دستان و مهد کودک و مغازه های تجاری است.

 شهسواری افزود: با توجه به رایگان بودن خدمات مدرسه علوم دینی، ماهانه نیازمند 120 میلیون تومان است از خیرین استان در خواست داریم همچون گذشته کمک یار این مدرسه باشند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان