انگور قرمز

انگور میوه ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه های خوشه ای است . در احادیث آمده است که امام محمد باقر (ع) فرموده اند : " چهار میوه از میوه های بهشتی هستند ، انگور ، رطب ، انار و سیب

انگور قرمز
انگور میوه ای شیرین و لذیذ و از نوع میوه های خوشه ای است . در احادیث آمده است که امام محمد باقر (ع) فرموده اند : " چهار میوه از میوه های بهشتی هستند ، انگور ، رطب ، انار و سیب . این میوه بهشتی سرشار از ویتامین C،A،B می باشد . همچنین دارای مقداری منیزیم ، کلسیم ، آهن ، فسفر و پتاسیم است . یکی از خواص انگور ، صاف کننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیزتنظیم می کند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افرادی که قند خون پایین دارند می توانند از آب انگور بهره ی زیادی ببرند ، سعی کنند همیشه آب انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند . انگور به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی ، یکی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است .
افرادی که در دوره ی نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند سعی کنند از آب انگور زیاد استفاده کنند البته خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند . انگور برای افراد مبتلا به نارحتی های قلب و اعصاب بسیار مناسب است ، همچنین برای سلامتی ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی ، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است . انگور قرمز از تصلب شرایین و انسداد رگ ها پیشگیری می کند . به گفته ی پژوهشگران " غلیظ بودن خون ، اکسیداسیون سریع کلسترول ، سفت و سخت شدن رگ ها دلایل اصلی بروز بیماری های قلبی و تصلب شرایین است . با خوردن آب انگور قرمز ، اکسیداسیون کلسترول ، کاهش می یابد و رگ های خونی منبسط می شوند و خون با سرعت بیشتری در بدن جریان می یابد . علاوه بر این ، خوردن انگور قرمز موجب بهبود عملکرد قلب می شود .
آب انگور قرمز منبع سرشاری از آنتی اکسیدان موسوم به " کوئرنستین " است . پوست انگور دارای ماده سفید " رزوراتول " است که از تراکم و روی هم انباشته شدن پلاکت های خون جلوگیری می کند و در نتیجه مانع لخته شدن خون در رگ ها می شود . محققان در انگور قرمز نوعی ماده ی شیمیایی طبیعی را کشف کردند که قلب را از آسیب های پیری محافظت می کند . این ماده موجود در انگور قرمز به تازگی مورد توجه دانشمندان و شرکت های داروسازی قرار گرفته است ، به طوری که در ماه آوریل گذشته یک شرکت دارویی 720 میلیون دلار برای سنتز این ماده به روش مصنوعی به منظور تولید دارو سرمایه گذاری کرد . هر شخصی باید در روز انگور میل کند زیرا میوه ای ضد عفونی کننده است . امروزه در طب درمان های طبیعی ، از رژیم های مختلف انگور استفاده می کنند ، با رژیم آب انگور ، بسیاری از بیماری ها را در بیمارستانی ویژه معالجه می کنند . در این بیمارستان ، بیماری نقرس ، رماتیسم ، سنگ کلیه و مثانه با آب انگور معالجه می شود ، به این ترتیب که بیمار با صرف روزانه سه لیوان کوچک آب انگور در فاصله ی زیادی پس از غذا ، درپایان درمان می شود .
یک لیوان آب انگور قرمز حاوی : 110 کالری انرژی ، یک گرم پروتئین ، 29 گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر می باشد .
منبع: مجله دنیای تغذیه شماره ی 86
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر