مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد

وصول بیش از ۲۳۴ میلیارد ریال از معوقات بانکی در سه ماهه نخست سال جاری/ بیش از ۱۱ میلیون برگ از اوراق ثبتی پرونده‌ها اسکن شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در حوزه وصول مطالبات بانک‌ها در سه ماهه نخست سال جاری ۲۳۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۳۸۵ ریال از مطالبات معوق بانک‌ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصول حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۴۷۶ درصد رشد داشته است.

رضا طالبی زادهبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رضا طالبی‌زاده مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک تثبیت حقوق مالکانه افراد و دولت است افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد معاملات حوزه املاک با قولنامه‌های دستی و اسناد عادی انجام می‌شود و اصحاب رسانه با ذکر مزایای نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی، می‌توانند مردم را به انجام نقل و انتقال با سند رسمی ترغیب و تشویق کنند.

وی خاطر نشان کرد: تثبیت مالکیت اراضی دولتی و شخصی باعث کم شدن اختلافات قضایی و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و جلوگیری از تصرف اراضی دولتی توسط زمین خواران و حاشیه نشینی می‌شود.

این مقام قضایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات بسیاری را به مردم ارائه می‌دهد و این خدمات برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده و می‌توان با استفاده از ابزار رسانه این خدمات را به مردم معرفی کرد.

طالبی‌زاده به اسکن اوراق و پرونده‌های ثبتی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 11 میلیون برگ از اوراق ثبتی پرونده‌ها اسکن شده و در صورت تخصیص بودجه تا پایان سال جاری اوراق پرونده‌های ثبتی کلیه واحد‌های ثبتی استان اسکن می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر اسکن اوراق پرونده‌های واحد ثبتی بردسیر به اتمام رسیده و اسکن اوراق پرونده‌ای واحد ثبتی زرند در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: در حوزه وصول مطالبات بانک‌ها نیز در سه ماهه نخست سال جاری 234 میلیارد و 679 میلیون و 586 هزار و 385 ریال از مطالبات معوق بانک‌ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصول حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 476 درصد رشد داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر