فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه کمیته امداد و همراه اول خبر داد

تاسیس موسسه خیریه "امداد اول"/ صدقه پیامکی می شود

موسسه خیریه مجازی "امداد اول" با همکاری کمیته امداد و همراه اول با هدف جذب مشارکت‌های مردمی به شیوه‌های الکترونیکی و هوشمند برای کمک به نیازمندان تاسیس می‌شود.

تاسیس موسسه خیریه به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رئیس کمیته امداد و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، ترویج مسئولیت اجتماعی، اجرای طرح ها و کمپین های مشترک به منظور جذب مشارکت های مردمی در امور خیریه، توسعه فرهنگ استفاده از روش های نوین پرداخت در امور خیریه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

سید پروز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در حاشیه این تفاهم نامه از تاسیس موسسه خیریه "امداد اول" با همکاری این نهاد و "همراه اول" خبر داد و گفت: این موسسه خیریه با هدف جذب مشارکت های مردمی به شیوه های الکترونیکی و هوشمند برای کمک به نیازمندان ایجاد می شود. البته فعالیت های این موسسه بیشتر مجازی است و نیازی به نیروی انسانی و یا مکان مجزا ندارد.

وی درباره علت تاسیس موسسه خیریه امداد اول توضیح داد: فعالیت های مشترک کمیته امداد و همراه اول از این پس در قالب این خیریه اجرایی می شود چرا که به تدریج وسعت کار در این زمینه افزایش می یابد و برای افزایش سرعت فعالیت ها نیاز به ایجاد چنین موسسه ای بود.

وی با اعلام اینکه یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه اعطای سرپرستی هزار کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد از سراسر کشور به همراه اول است، افزود: البته توان این شرکت بیش از این تعداد است و امیدواریم که در آینده همراه اول تعداد بیشتری از کودکان یتیم و محسنین را تحت سرپرستی قرار دهد.

فتاح توسعه صدقه پیامکی را یکی از موارد این تفاهم نامه اعلام کرد و گفت: سال گذشته با همکاری همراه اول صدقه پیامکی اجرایی شد و با همراهی این شرکت مشکلات آن به تدریج برطرف شد. با اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه جمع آوری صدقه و نگهداشت صندوق ها، سرعت جمع آوری صدقه و کمک به نیازمندان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد ارسال پیامک انبوه برای مشترکان با موضوع دعوت مردم به مشارکت در طرح ها و کمپین های کمیته امداد را نیز از تعهدات همراه اول در این تفاهم نامه دانست و تاکید کرد: همراه اول بابت ارسال پیامک ها از کمیته امداد هیچ گونه وجهی دریافت نمی کند.

فتاح با اعلام اینکه کمیته امداد هیچ گونه طلبی از همراه اول ندارد، خاطرنشان کرد: مبالغ صدقه پیامکی بعد از پرداخت قبض از سوی مشترکان همراه اول در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از شیوه های نوین و الکترونیکی در جذب مشارکت های مردمی موجب افزایش اعتماد عمومی به این نهاد شده است، اعلام کرد: ١٠ درصد از مشارکت های مردمی در پنج ماه نخست امسال از طریق الکترونیکی جذب شد. البته طبق برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد، این رقم هرساله باید ١٠ درصد افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد با یادآوری اینکه کمیته امداد مسئول رفع کامل فقر نیست افزود: برای مبارزه با فقر باید رکود برطرف و اقتصاد کشور شکوفا شود. در صورتی که مشارکت های مردمی برای کمک به نیازمندان افزایش یابد این نهاد بهتر می تواند در زمینه مبارزه با فقر عمل کند.

فتاح با اشاره به اینکه خودکفایی مددجویان از طریق ایجاد فرصت شغلی و خروج آنها از چرخه حمایتی از مهمترین اولویت های کاری کمیته امداد است،یادآور شد: جمعیت زیادی از مددجویان این نهاد از جمله ایتام، سالمندان، بیماران صعب العلاج و معلولان توانایی اشتغال را ندارند. کمیته امداد فقط می تواند برای مددجویانی که از نظر جسمانی سالم هستند اشتغال زایی کند.

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه با اعلام اینکه این شرکت تلاش دارد باهدف کمک به مردم محروم زیرساخت های خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهد گفت: با امضا این تفاهمنامه، مشترکان همراه اول می توانند علاوه بر پرداخت الکترونیکی کمک خود مشخص کنند این کمک در چه زمینه ای و در چه منطقه ای صرف نیازمندان شود.

لازم به ذکر است؛ تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و شرکت ارتباطات سیار ایران در 5 ماده با 3 سال اعتبار به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت مسئولیت اجتماعی ایرانیان در رسیدگی به امور نیازمندان به امضای طرفین رسید.

اعطای سرپرستی یک هزار کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد به همراه اول و واریز ماهانه 50 هزار تومان برای هریک از این کودکان از تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد طرفین در خصوص ارسال پیامک انبوه برای مشترکان همراه اول با موضوع دعوت مردم به مشارکت در طرح ها و کمپین های خیریه و اقدامات لازم به منظور بهبود سرویس صدقه پیامکی کمیته امداد و افزایش تعداد مشترکان همکاری کنند.

اعطای سرپرستی یک هزار کودک محسنین کمیته امداد به همراه اول

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر