آندری مکین و ماری داریوسک در هیات داوری

۴ نویسنده به جمع داوران مدیسی پیوستند

ماریان آلفانت، ماری داریوسک، آندری مکین و پاسکال روز برای انتخاب برنده جایزه مدیسی در سال ۲۰۱۸، به جمع داوران این جایزه خواهند پیوست.

4 نویسنده به جمع داوران مدیسی پیوستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فیگارو، هیات داوران جایزه مدیسی در آخرین نشست خود تصمیم گرفتند چهار عضو جدید را به جمع خود بیفزایند.

این داوران برای تاکید بیشتر بر تنوع آرا و انتخاب‌های متفاوت به جمع داوران مدیسی اضافه می‌شوند.

در بیانیه‌ای که برای اعلام این خبر 12 نوامبر منتشر شد میشل برودو رییس داوران مدیسی این خبر را منتشر کرد.

از این میان دو نویسنده با ناشر «POL» کار می‌کنند که شامل مارین آلفانت و ماری داریوسک می‌شود. آندری مکین با «سویی» کار می‌کند و آثار پاسکال روز از سوی «استوک» منتشر می‌شود.

این نویسندگان جای خالی نویسندگانی را که پیشتر داوران مدیسی بودند پر میکنند. دنیس روش سال 2015 درگذشت و امانویله برنهایم و آن ویازمسکی نیز در سال 2017 درگذشتند. هیات داوران همچنین با بازنشستگی کریستین دو ریووا موافقت کردند و وی اکنون عضو افتخاری هیات داوران است.

اعضای هیات داوران مدیسی عبارتند از میشل برودو به عنوان رییس تا سال 2019، دومینیک فرناندز، آن گارتا، پاتریک گرانویل، فردریک میتران و آلن واین‌اشتاین.

جایزه مدیسی در سال 2017 برندگان خود را 9نوامبر شناخت و «تاج خودت را نگه‌دار» نوشته یانیک هائنل از انتشارات گالیمار را به عنوان برنده انتخاب کرد. پائولو کونتی نویسنده ایتالیایی برای «هشت کوه» از انتشارات استوک به عنوان نویسنده بهترین رمان خارجی انتخاب شد و  شومم دین برای «یکی که برای اومی‌رود، باز نمی‌گردد» از انتشارات گلاب برنده بخش اثر غیرداستانی 2017 شد.

جایزه‌ ادبی مدیسی از سال 1958 اهدا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر