محسنی بندپی:

آسیب‌های اجتماعی به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب‌های اجتماعی در کشور به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده که شناخت کامل آن از جمله راه‌های کاهش وکنترلش محسوب می شود.

آسیب‌های اجتماعی به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی و تعیین کننده‌های آن، که امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی امروز در کشور به یکی از نگرانی های اصلی نظام تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: داشتن اطلاعات صحیح، از جمله ابزارهای مهم و اولویت‌های درستی است که می‌تواند در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: رصد و دیده‌بانی اینکه در حال حاضر از نظر آسیب‌های اجتماعی در چه جایگاهی هستیم، و همچنین داشتن شناخت کامل و ابزار مشخص، از جمله راه‌های کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: امروز در علم مدیریت، دیگر کشورها را به داشتن سرمایه‌های فیزیکی چون نفت و گاز ارزیابی نمی‌کنند و فرق کشورهای توسعه یافته با سایر کشورها در ابعاد مختلف، در مدیریت خوب آن‌ها است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: شیوع شناسی، علت یابی، رصد و دیده‌بانی آسیب‌های اجتماعی از موضوعات اصلی امروز کشور است که رشد انواع آسیب‌های اجتماعی نظام را تهدید می‌کند.

محسنی بندپی اظهار کرد: ما در سازمان بهزیستی کشور، موظف هستیم که با توجه به منابع علمی، تجارب و تخصص اساتید دانشگاهی، نقشه علمی و تخصصی را برای کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی طراحی کنیم.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، اولویت با پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی است و مسائلی چون علت یابی و شیوع شناسی نیز باید مدنظر برنامه ریزان و مسئولان این حوزه قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: دیده‌بانی با چراغ روشن و نگاه وسیع، عالمانه و کارشناسی دقیق نسبت به وضع موجود از جمله مواردی است که تصمیم گیری در برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را تسهیل می‌کند.

محسنی بندپی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور باید با مداخلات علمی و استفاده از استانداردهای لازم در مسئله آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی برای رفع معضلات، از آحاد مردم رفع دغدغه کند.

وی تصریح کرد: هم افزایی امروز دستگاه‌های مسئول کشور در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی خوب و مطلوب است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: تقویت عوامل محافظ و کاهش خطرات آسیب‌های اجتماعی، موجب اثر بخشی مداخلات در انواع معضلات اجتماعی چون کودکان کار و خیابان و اعتیاد است که این مسئله از نان شب هم واجب‌تر است.

 صحبت های مهم رئیس سازمان بهزیستی کشور در  مراسم افتتاحیه عملیاتی سراسری سامانه پیمایش رصد آسیب های اجتماعی مورخ 5 دی ماه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر