بررسی کامل هیوندای آزرا ۲۰۱۸ + مشخصات فنی

شرکت خودروسازی کرمان موتور که از سالها پیش شراکت خود را با کمپانی خودروسازی هیوندای آغاز کرده بود، به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان چند سالی می‌شد که با شریک کره‌ای خود در متارکه به سر می‌برد

تحریریه کاربلد - آرمان سپهری : هیوندای آزرا یکی از مشهورترین محصولات کمپانی هیوندای کره جنوبی در کشور ماست که نخستین بار، نسل چهارم آن موفق شد تا مجوز ورود به ایران را کسب نماید. این سدان نسبتا بزرگ محبوبیت نسبتا بالایی در میان مشتریان ایرانی برای خود کسب نمود و پس از آن، نسل پنجم آزرا موسوم به گرنجور با طراحی کاملا متحول شده، چشمها را بیش از پیش نوازش داد. با اعمال محدودیت بر ورود خودروهای دارای پیشرانه با حجم بیش از 2500 سی سی، ورود گرنجور به کشور ممنوع شد تا اینکه خبر ورود نسل ششم از این مدل محبوب به کشور، نقل محافل خودرویی شد.

 

هیوندا آزرا 2018 در ایران

 

طراحی ظاهری هیوندای آزرا 2018

با توجه به جدیدترین تصاویر ارائه شده نسل ششم هیوندای آزرا ، میتوان فهمید که زبان طراحی محصولات برند لوکس هیوندای، یعنی جنسیس پیروی می‌نماید، از سال 2017 در دسترس همگان قرار گرفت. این خودرو که در سگمنت سدان میان سایز جای می‌گیرد، دارای بدنه ای به طول 4.930 میلیمتر، پهنایی برابر با 1.865 میلیمتر، ارتفاعی برابر 1.470 میلیمتر و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز 2.845 میلیمتر است. با توجه به چراغ‌های بزرگ در جلو، جلوپنجره بزرگ با چهار خط موازی، شیب ملایم خط سقفی در عقب و چراغ‌های یک تکه در پشت خودرو، طراحی ظاهری آزرا کاملا زیبا جلوه می‌نماید.

 

نمای جلوی هیوندای آزرا 2018

 

نمای عقب هیوندای آزرا 2018

طراحی کابین هیوندای آزرا 2018

کابین هیوندای آزرا 2018 همانطور که از تصاویر پیداست دارای فضای کافی بوده و از متریال مناسب در ساخت آن بهره گرفته شده است. طراحی داشبورد مشابه برخی از دیگر محصولات جدید هیوندای بوده و نسبتا مدرن و امروزی به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان اگرچه چندان زیبا نیست اما کارایی مناسبی دارد. صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، از طریق خطی شیبدار در وسط و بالای  داشبورد هیوندای آزرا 2018 تعبیه شده که دسترسی به آن را آسان می‌نماید و در قسمت تحتانی نمایشگر، دریچه‌های سیستم تهویه به خودنمایی مشغول هستند.

 

نمای کابین هیوندای آزرا 2018

 

امکانات هیوندای آزرا 2018

از جمله امکانات هیوندای آزرا 2018 رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات دوگانه، مه شکن LED، غربیلک فرمان الکتریکی پوشیده از چرم، صندلی‌های چرمی، قابلیت تنظیم 12 حالته برای صندلی راننده به صورت برقی، صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن و سردکن، آینه‌های جانبی جمع شونده به صورت الکتریکی، ورود بدون نیاز به کلید، پورت USB، دوربین دید عقب، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم صوتی مارک اینفینیتی با 14 بلندگو و کروز کنترل.

همچنین نسخه لیمیتد نیز برای هیوندای آزرا 2018 ارائه شده که علاوه بر تجهیزات استاندارد، به امکاناتی همچون: رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی، حسگر پارک عقب، چراغ‌های جلو مجهز به لامپ زنون، نوربالای خودکار، سقف پانوراما، سامانه هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل تطبیق پذیر و دوربین 360 درجه، مجهز شده است.

 

امکانات هیوندای آزرا 2018

 

پیشرانه و مشخصات فنی هیوندای آزرا 2018

 

پیشرانه نوع اول هیوندای آزرا 2018

قلب تپنده درون سینه نسل جدید هیوندای آزرا به چهار نوع مختلف تقسیم می‌شود که کوچکترین آنها، پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی به قدرت 187 اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن-متر است.

طبق صحبت‌های مسئولین شرکت کرمان موتور ، نسخه ورودی هیوندای آزرا 2018 به کشور نیز به همین پیشرانه مجهز خواهد بود. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک همراه شده تا نیروی تولیدی را به سمت چرخ‌های جلو گسیل نماید. حداکثر سرعت این نسخه معادل 213 کیلومتربرساعت و شتاب صفر تا صد آن برابر 9.7 ثانیه اعلام شده است. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه، معادل 8.3 لیتر بر صد کیلومتر است.

جدول مشخصات فنی هیوندای آزرا 2018

 

مشخصات فنی هیوندای آزرا 2018  

 مدل

هیوندای آزرا 2018

 پیشرانه

4 سیلندر خطی تنفس طبیعی

 حجم موتور

2.4 لیتری

 حداکثر قدرت

187 اسب بخار

 حداکثر گشتاور

241 نیوتون متر

 شتاب رسمی

9/7 ثانیه

 مصرف سوخت ترکیبی

8/3 لیتر در هر صد کیلومتر

وزن

1550 کیلوگرم

قیمت احتمالی

300 میلیون تومان

 

 

پیشرانه نوع دوم هیوندای آزرا 2018

پیشرانه دیگری که در جبهه هیوندای آزرا 2018 به انجام وظیفه فرا خوانده شده، موتور 3 لیتری با توان خروجی 247 اسب بخار و گشتاور 284 نیوتن-متر است. هیوندای آزرا 2017 با استفاده از این پیشرانه شش سیلندر قادر است تا ظرف مدت 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد. برای طی مسافت صد کیلومتر با هیوندای آزرا 2018 ، به حداقل 7.2 لیتر بنزین نیاز دارید و اگر پدال گاز را تا انتها بفشارید، به حداکثر سرعت 222 کیلومتربرساعت نائل خواهید شد. سامانه انتقال نیرو در این مدل به گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز شده و نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 

پیشرانه هیوندای آزرا 2018

 

پیشرانه نوع سوم هیوندای آزرا 2018

موتور دیگری که در نسل ششم هیوندای آزرا به کار گرفته می‌شود، نسخه تزریق مستقیم( GDi ) همین پیشرانه 3 لیتری است که همراه با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک، نیرویی معادل 257 اسب بخار و گشتاور 304 نیوتن-متری را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نمایند. مصرف سوخت ترکیبی این نسخه برابر 8.9 لیتر بر صد کیلومتر است و قادر است تا به حداکثر سرعت 230 کیلومتربرساعت برسد. همچنین هیوندای آزرا 2018 قادر است ظرف مدت 7.9 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

پیشرانه نوع چهارم هیوندای آزرا 2018

و اما قدرتمندترین پیشرانه‌ای که برای هیوندای آزرا 2018 در نظر گرفته شده، یک موتور شش سیلندر خورجینی است که حجمی معادل 3.5 لیتر داشته و قادر است تا قدرتی برابر با 286 اسب بخار و گشتاور 338 نیوتن-متر را تولید نموده و ظرف مدت 7.4 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت سیکل ترکیبی این نسخه برابر با 10.7 لیتر برصد کیلومتر است و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده گرفته است.

 

پیشرانه هیوندای آزرا 2018

 

 کلام آخر در خصوص هیوندای آزرا 2018

در پایان بایستی شرکت کرمان موتور را به خاطر تصمیم به عرضه خودروی هیوندای آزرا نسل جدید تحسین نموده و منتظر رونمایی از آن بمانیم. امیدواریم تا با یک قیمت گذاری منطقی، شاهد بازگشت آزرا به روزهای اوج خود در بازار کشورمان باشیم.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری با دوستان



مطالب مرتبط


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر