چگونه خطاهای DLL را درست کنیم؟

ارور DLL هر خطایی است که فایل DLL به همراه داشته باشد، یک نوع فایل که با فرمت DLL به پایان می رسد.

چگونه خطاهای DLL را درست کنیم؟

ارور DLL هر خطایی است که فایل DLL به همراه داشته باشد، یک نوع فایل که با فرمت DLL به پایان می رسد.

ارور DLL می تواند در هر نوع سیستم عامل مایکروسافت از جمله ویندوز 10، ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا، و ویندوز XP اتفاق بیفتد.

ارور DLL واقعا مشکل ساز چون تعداد بسیار زیادی از این نوع فایل وجود دارد و همه هم پتانسیل ایجاد اختلال را دارند. خوشبختانه روش های زیادی برای عیب یابی یک ارور DLL وجود دارد و می توانید هر نوع ارور DLL را در سیستم عامل ویندوز خود حل کنید.

چگونه خطاهای DLL را درست کنیم ؟ ( Missing و Not Found )

1- مهم: در تلاش برای جایگزینی فایل DLLگمشده فایل های DLL را از سایت های دانلود DLL دریافت نکنید.

دلایل فراوانی وجود دارد که نشان می دهد چرا دانلود یک فایل DLL برای حل خطای DLL اصلا ایده خوبی نیست و ممکن است اصلا کمکی به حل مشکلتان نکند.

نکته: اگر از چنین سایت هایی استفاده کردید و فایل DLL دانلود کردید آن را از هر جایی که ریخته اید پاک کنید و مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید.

2- کامپیوتر خود را مجدد راه اندازی ( Restart ) کنید. ممکن است مشکلی که باعث بروز خطای DLL شده موقت باشد و پس از یک مرتبه راه اندازی مجدد کامپیوتر حل شود.

3- فایل های DLL حذف شده را از سطل زباله ویندوز بازیافت کنید. ممکن است به صورت اتفاقی یکی از این فایل ها را حذف کرده باشید.

بیشتر خطاهای DLL خود را در شکل ” DLL Not Found ” و ” Missing DLL ” نشان می دهند. ساده ترین روش ممکن برای بروز چنین خطای DLL این است که به صورت اشتباه و ندانسته خودتان آن فایل DLL را حذف کرده باشید.

نکته: اگر به دلیل خطای DLL نمی توانید وارد ویندوز شوید جهت عیب یابی در این مرحله یا دیگر مراحلی که گفته می شود ویندوز را در حالت Safe Mode بالا بیاورید.

4- فایل DLL مفقود شده را با یکی از برنامه های رایگان ریکاوری فایل بازگردانید. اگر فکر می کنید اتفاقی فایل DLL را حذف کرده اید و سپس سطل زباله ویندوز را هم خالی کرده اید، یک برنامه ریکاوری فایل می تواند کمکتان کند.

مهم: بازگرداندن یک فایل DLL گمشده با برنامه های ریکاوری فایل روشی هوشمندانه است اما فقط در حالتی که مطمئن هستید خودتان این فایل را حذف کرده اید و تا قبل از این اتفاق همه چیز درست کار می کرده.

5- سیستم خود را با یک برنامه مطمئن به صورت کلی ویروس یابی کنید. برخی از خطاهای ” DLL is Missing ” و ” DLL Not Found ” مربوط می شود به برنامه های مهاجمی که خود را به شکل فایل های DLL در می آورند.

6- از System Restore استفاده کنید تا تغییرات اخیر را بازگردانی کنید. اگر شک دارید که عامل خطای DLL تغییری است که خودتان یا شخص دیگری در رجیستری یا دیگر تنظیمات سیستم ایجاد کرده بنابراین یک بار Restore کردن می تواند به خطای DLL پایان دهد.

7- برنامه ای که از آن فایل DLL استفاده می کرده را مجدد نصب کنید. اگر خطای DLL هنگام باز کردن یا استفاده از برنامه ای خاص رخ می دهد، بنابراین نصب مجدد آن برنامه می تواند آن فایل DLL را به درستی نصب و رجیتری کند.

مهم: این مرحله را حتما انجام دهید. در بسیاری از مواقع نصب مجدد آن برنامه می تواند به حل شدن خطای DLL کمک کند.

8- درایور تمام سخت افزار هایی که ممکن است به خطای DLL مربوط باشند را آپدیت کنید. برای مثال اگر هنگام استفاده از پرینتر خطای Missing DLL دریافت کردید سعی کنید درایور های پرینتر را آپدیت کنید.

9- فرمان sfc /scannow را در قسمت Command Prompt اجرا کنید ( کفی است Command Prompt را در سرچ استارت بنویسید تا پیدایش کنید ). این کار کمک می کند تمام فایل های گمشده یا اشتباه DLL مربوط به سیستم عامل جایگزین شوند.

10- تمام آپدیت های در دسترس ویندوز را انجام دهید. آپدیت های ویندوز می توانند تمام فایل های DLL که سیستم عاملتان به آنها نیاز دارد را در اختیارتان قرار دهد.

11- به مسیر نصب ویندوز بروید اما این بار repair کنید. تعمیر ویندوزی که نصب کردید می تواند تمام فایل های DLL دچار مشکل شده یا پاک شده را به حالت ابتدایی خود بازگرداند.

12- اگر تعمیر یا repair ویندوز کاری نتوانست بکند باید یک مرتبه دیگر ویندوز را کاملا نصب کنید. همانطور که می دانید برای ویندوز جدید همه اطلاعات از روی درایو ویندوز پاک می شود بنابراین سعی کنید ابتدا اطلاعاتی که می خواهید را به درایوی دیگر منتقل کنید.

13- سخت افزارها را عیب یابی کنید. بعد از نصب مجدد ویندوز اگر همچنان خطای DLL دریافت می کردید احتمال دارد مشکل از سخت افزارها باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر