مهمترین خواص قارچ خام و تاثیر مصرف قارچ خام بر سلامت بدن

امروزه قارچ خام به خاطر خواص بی شماری که دارد مورد توجه بسیاری از علاقه مندان قرار گرفته و شما می توانید با مطالعه این مقاله با خواص قارچ خام به صورت کامل آشنا شوید با ما همراه باشید.

مهمترین خواص قارچ خام و تاثیر مصرف قارچ خام بر سلامت بدن

در واقع قارچ یک گیاه گلخانه ای بدون سبزینه یا کلروفیل می باشد که چه نوع خام و چه نوع پخته آن به دلیل وجود ترکیبات مهم و خواص سلامتی فوق العاده از محبوبیت زیادی خواهد بود و امروزه مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است.

آشنایی با خواص قارچ خام

همانطور که می دانید قارچ ها معمولا در شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلفی وجود دارند که برخی از مدل های آن ممکن است سمی و خطرناک باشند اما در مقابل دسته ای که سمی نیستند بسیار سالم و خوشمزه خواهند بود. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی هستند که برای بدن، پوست و مو خواص بی شماری خواهند داشت.

آشنایی با خواص قارچ خام

با وجود اینکه می توان قارج را هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف کنید اما متخصصان عقیده دارند که مصرف پخته آن بهتر است زیرا بیشتر قارچ ها آلوده به موادی هستند که تنها در اثر پختن از بین می روند.

قارچ را می توان از دسته خوراکی های لذیذ دانست که برای سلامتی بسیار مفید هستند البته به شرط اینکه آن را از جای مطمئن تیهه کنید و اطمینان داشته باشید که سمی نیستند. در واقع قارچ ها را می توان یک مولتی ویتامین کاملا طبیعی در نظر گرفت که بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین های گروه B، نیاسین B3، اسید پانتوتنیک B5، ریبوفلاوین B2 و همچنین سلنیوم و مس در آن وجود دارند.

توجه داشته باشید که بایستی خواص قارچ که به دلیل وجود این مواد مغذی ایجاد می شوند را بررسی کنید تا به اهمیت آن در رژیم غذایی پی ببرید. در ادامه چندین خواص مهم قارچ خام را بیان کرده ایم:

فواید بی شمار قارچ خام

فواید قارچ برای قلب:

به صراحت می توان گفت که قارچ خام سرشار از فیبر های غذایی به نام کیتین و بتاگلوکان است که هر دو پایین آورنده کلسترول هستند و به حفظ سلامت قلب کمک می کنند. همچنین مقدار زیادی پتاسیم در این ماده غذایی وجود دارد که برای افراد دارای فشار خون بالا مفید خواهد بود.

قارچ دارای یک تا شش درصد پروتئین است که حدود 70 تا 90 درصد آن در بدن قابل جذب است. همچنین پایین بودن اسید اوریک در قارچ مورد تایید پزشکان بوده و به همین خاطر مصرف آن را برای سالمندان و مبتلایان به نثرس و بیماری های مربوطه لازم گردانده است.

بنابراین کاهش کلسترول بد و پروتئین موجود در قارچ نه تنها برای سلامت قلب مفید است بلکه عدم تاثیر آن در بالا رفتن اسید اوریک در خون نیز از دیگر خواص قارچ قارچ محسوب خواهند شد.

فواید قارچ برای چشم ها:

بر اساس روایات پزشکی و رسانه های مختلف مواد موجود در قارچ برای چشم ها بسیار مفید بوده و به ویزه در روایاتی که از حضرنت مسیح و امام رضا و حضرت محمد آمده دیگر خواص قارچ برای چشم این است که آب قارچ اگر با سنگ سرمه به چشم ها کشیده شود برای تقویت مژه ها و بینایی بسیار موثر خواهد بود.

در واقع قارچ حاوی پروتئین زیاد و ویتامین های A و E و D بوده و در نتیجه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت چشم ها و همچنین جلوگیری از بیماری های چشم مفید است.

فواید قارچ برای سلامت چشم ها

کمک به سلامت موها:

بهتر است بدانید که قارچ حاوی مقدار زیادی آهن، ویتامین D، سلنیوم، مس و انواع آنتی اکسیدان ها است. کم خونی موجب ریزش مو می شود و از آنجایی که یکی از علل مهم و رایج در ایجاد کم خونی، فقدان آهن است مصرف قارچ در رفع این کمبود بسیار موثر خواهد بود.

همچنین از دیگر خواص قارچ خاک برای مو می توان به تقویت فولیکول مو در اثر سلنیوم اشاره کرد و از آنجایی که به جز سلنیوم موجود در انواع گوشت ها این ماده تنها در قارچ موجود است برای داشتن موهایی سالم، پرپشت و براق مصرف کردن آن می تواند بسیار موثر باشد.

درمان کبد چرب:

جالب است بدانید که قارچ خام در محافظت از کبد و ترمیم سلول های کبدی و بازسازی آن ها بسیار کمک کننده است. همچنین خواص ضدالتهابی که در این گیاه وجود دارد موجب کم شدن التهابات کبدی می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف قارچ گانودرما نسبت به سایر گونه های قارچ تاثیر بیشتری در درمان کبد چرب خواهد داشت.

تاثیر قارچ خام بر قلب

خواص قارچ خام برای کودکان:

از آنجایی که قارچ سرشار از اهن، انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین D و پروتئین است در تقویت کبد و تامین پروتئین و ویتامین D مورد نیاز در کودکان بسیار موثر خواهد بود. توجه داشته باشید که معمولا متخصصان توصیه دارند قارچ را به صورت کبابیریال قارچ پلو و یا پوره به کودکان خود بدهید و همچنین بهترین سن برای دادن قارچ به کودک از سن 10 ماهگی خواهد بود.

اما با این حال بهتر است پیش از شروع استفاده از قارچ در تغذیه کودکان حتما با پزشک آن ها مشورت نمایید تا زمان استفاده از قارچ رسیده باشد. همچنین این نکته را مورد توجه قرار دهید که از نظر پزشکان در دوران بیماری نباید از قارچ در سوپ و یا غذای کودکان استفاده کنید زیرا موجب طولانی شدن دوران نقاهت آن ها خواهد شد.

درمان لاغری:

قارچ خام دارای ویتامین و مواد معدنی زیادی است که برای بدن خواص بی شماری خواهد داشت. قارچ تقریبا 6 درصد پروتئین گیاهی دارد که در بدن دیر هضم بوده و موجب سیری طولانی مدت می شود. همچنین برای هضم آن نیز بدن به سوخت و ساز بیشتری نیاز خواهد داشت و در نتیجه موجب لاغری می شود.

مصرف قارچ خام برای لاغری

به همین خاطر خواص قارچ برای لاغری بیشتر به دلیل تاثیر آن در احساس سیری طولانی مدت است. با این حال تنها یک ماده غذایی نمی تواند به شما کمک کند به تناسب اندام برسید زیرا با وجود تمام ویتامین ها و مواد معدنی که دارد نمی تواند تمام نیاز بدن را تامین نماید و در نتیجه رژیم هیای که تک خوراکی هستند در طولانی مدت به بدن آسیب زیادی وارد خواهد کرد. خواص قارچ

همچنین پس از مطالعه مطلب خواص قارچ خام پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب خواص پوست نارنج و همچنین خواص پیازچه نیز آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان