تقویت تعاملات گردشگری و فرهنگی میان یوکسکاوا ترکیه و استان آذربایجان‌غربی

در دیدار هیات تجاری و گردشگری یوکسکاوا ترکیه با مسئولین میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی، بر تقویت تعاملات گردشگری و فرهنگی میان ترکیه و استان آذربایجان‌غربی تاکیدشد.

تقویت تعاملات گردشگری و فرهنگی میان یوکسکاوا ترکیه و استان آذربایجان‌غربی

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مرتضی صفری در دیدار با هئیت تجاری و گردشگری یوکسکاوا ترکیه اظهار کرد: در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای توسعه گردشگری با اولویت تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه انجام شد که لغو روادید با 35 کشور خارجی از جمله این اقدامات هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در سفر استاندار آذربایجان غربی و هیئت همراه به وان ترکیه نیز توافقات خوبی برای توسعه گردشگری بین دو کشور انجام شد و افزایش این رفت‌وآمدها بین دو کشور نیز زمینه‌ساز توسعه گردشگری است.

او بیان کرد: هر چقدر جلسات و دیدارهای بین مسئولان دو کشور بیشتر شود برخی مشکلات موجود بر سر راه توسعه گردشگری نیز حل خواهد شد آنچنان که در جلسات قبلی مدیران تورهای گردشگری ترکیه در سفر به ارومیه به طولانی شدن روند بروکراسی اداری در گمرگات استان اشاره کردند که با پیگیری استاندار برخی از آنها حل شده و امید است سایر مشکلات نیز برطرف شود تا شاهد افزایش تعداد مسافران ترکیه و مدت ماندگاری آنها در آذربایجان غربی باشیم.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و فرهنگی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این استان با دارا بودن 1809 اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی قره‌کلیسا چالدران، کلیسای زورزور ماکو، تخت سلیمان تکاب، آیین مذهبی بادراک، و کاروان‌سرای شاه‌عباسی خوی از جمله استان‌های غنی ایران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین آذربایجان غربی با داشتن طبیعت بکر، آبشارها، چشمه‌های آب گرم، جنگل‌ها و ... ظرفیت بالایی برای جذب گردشگری طبیعت دارد.

او با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین پروژه گردشگری و اقامتی از جمله 11 هتل در سطح استان در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها دو بیش از هزار تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی افزوده می‌شود.

صفری با بیان مرز سرو ارومیه نزدیک‌ترین مسیر به یوکسک‌اوا است، گفت: با تقویت ارتباطات سالانه مسافران زیادی از مرز سرو به ترکیه رفت‌وآمد خواهند کرد که همین امر منجربه توسعه گردشگری در یوکسک‌اوا و ارومیه خواهد شد.

صفری اظهار کرد: علاوه بر تقویت زیرساخت‌های سفر زمینی بین ارومیه و یوکسک‌اوا، می‌توان خط هوایی بین این دو شهر راه‌اندازی کرد چرا که هر دوی این شهرها دارای یک فرودگاه بین‌المللی هستند که ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری است.

ایران بهشت گردشگری دنیا است

صالح اوزدمیر، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکسکاوا ترکیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی مردم آذربایجان‌غربی گفت: یوکسک‌اوا دارای ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی خوبی بوده و در سال‌های اخیر اقدامات مهمی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: فرودگاه یوکسک آوا یک ظرفیت بی‌نظیر است که در صورت برقراری خط هوایی بین ارومیه و یوکسکاوا شاهد افزایش تعداد مسافران شده و در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد که این امر نیز نیازمند برنامه‌ریزی است.

اوزدمیر تصریح کرد: متاسفانه برخلاف تبریز، تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه به ترکیه خیلی کم است که پاسخگوی نیازهای گردشگری این شهر نیست اگر تعداد این پروازها افزایش یابد تورهای گردشگری ترکیه برای اقامت ارومیه را انتخاب کرده و این شهر تبدیل به یک کریدور مهم بین ترکیه و ایران خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع یوکسکاوا ترکیه با ابراز گله‌مندی از طولانی بودن بروکراسی اداری در مرز سرو خواستار حل این موضوع شد چرا که این امر موجب ناراحتی و فراری شدن گردشگران می‌شود.

اوزدمیر در پایان خاطرنشان کرد: ایران بهشت گردشگری دنیا است که در صورت حل شدن برخی مشکلات در پایانه‌های مرزی سالانه میلیون‌ها گردشگر می‌تواند از آن بازدید کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان