الزامات نامزدهای ریاست جمهوری در ورزش

تاکنون هیچکدام از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری،سند یا مصاحبه یا بیانیه‌ای که بیانگر رئوس دیدگاه‌ها و مواضع او در ورزش باشد منتشر نکرده است.

الزامات نامزدهای ریاست جمهوری در ورزش

در این نوشتار اصول و الزاماتی که نامزدهای ریاست جمهوری بایستی در برنامه انتخاباتی خود درباره ورزش داشته باشند را در چند فراز به شرح زیر بیان کرده‌ام:

1- شفافیت

شفافیتی که امروزه بسیاری از ما شعارش را می دهیم از همین جاها باید آغاز شود. مواضع و دیدگاه‌های یک نامزد ریاست جمهوری به همان اندازه که در مخالفت یا موافقت با برجام آشکار و در دسترس است باید درباره ورزش هم آشکار و در دسترس باشد.

2- پرهیز از کلی گویی

اینکه بگوییم به ورزش توجه خواهم کرد و من به ورزش اهمیت خواهم داد و ورزش باعث نشاط و شادابی مردم می‌شود و ما می‌توانیم مدال‌های بیشتری بگیریم و قهرمانی‌های بیشتری بدست آوریم تماما کلی‌گویی است.

باید روشن و آشکار بیان کنیم که درباره به ثمر نشاندن حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی چه دیدگاهی داریم؟

باید روشن کنیم که چگونه می‌خواهیم از ورزش برای کاهش دیابت و چاقی و بیمارها و مرگ و میرهای ناشی از آن بهره بگیریم؟

باید روشن و آشکار کنیم که رابطه ورزش با تندرستی و بهره‌وری و شادمانی را در دولت ما چگونه و با چه ترتیبی برقرار خواهد شد؟

و همانند اینها...

3- مبارزه با فساد در ورزش

نامزدهای ریاست‌جمهوری باید به‌طور مشخص و آشکارا اعلام کنند رئوس برنامه‌های آنان برای مبارزه با فساد و شرط بندی و تبانی در ورزش و راهکارهای اصلی آنان برای جلوگیری از حاکمیت هر چه بیشتر پول بر ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و دور شدن آنها از اخلاق چیست؟

4- برنامه هفتم توسعه اقتصادی و ورزش

هیچکدام از نامزدهای ریاست‌جمهوری نخواهند توانست برنامه هفتم توسعه را بطور کلی نادیده بگیرند زیرا برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه ، سند بالادستی است و همه مکلف به رعایت و اجرای آن هستند بنابراین نامزدهای ریاست جمهوری باید بطور روشن و آشکار به مردم بگویند که در چهارچوب برنامه هفتم توسعه چه ماموریت های ورزشی برای دولتشان در نظر گرفته شده است و چگونه آن را اجرا خواهند کرد؟

5- سیاستهای کلی نظام در ورزش

نامزدهای ریاست‌جمهوری باید رئوس دیدگاه‌ها و مواضع و پیشنهادهای خود در رابطه با تدوین سیاست‌های کلی نظام در ورزش را بیان کنند و چگونگی استفاده از ظرفیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی ورزش در راستای تدوین و اجرای سیاست‌های کلی کشور در ورزش را برای مردم توضیح دهند.

6- اشتغال فارغ‌التحصیلان ورزشی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بطور مشخص و آشکارا به مردم بگویند برنامه آنها برای ایجاد اشتغال جهت هزاران فارغ‌التحصیل رشته‌های ورزشی چیست.

7- اداره و انتخابات فدراسیون‌های ورزشی

درباره میزان دخالت دولت در ترتیبات اداره و انتخابات فدراسیون های ورزشی بایستی نامزدهای ریاست‌جمهوری بطور آشکارا مواضع و دیدگاه‌های خود را با مردم در میان نهند.

8- خصوصی سازی و رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش

ورزش ایران به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خروج دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی از صحنه رقابت در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره خروج دولت و نهادهای عمومی از تصدی و رقابت با بخش خصوصی در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همچنین درباره چگونگی رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش ، باید رئوس دیدگاه‌ها و مواضع خود را با مردم در میان بگذارند.

9- لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی

لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی ، تولیدکنندگان اصلی و کارخانه‌های سازنده صنعت ورزش هستند. ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ایران در دارا بودن لیگ‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای دچار یک سکون و حتی عقب افتادگی شده است.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید رئوس برنامه‌ها و مواضع خود برای تقویت لیگ‌های ورزشی و باشگاهای ورزشی ایران (در ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای) را با مردم در میان بگذارند.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان