پشت پرده زنده شدن دوقلوهای بیمارستان امام سجاد یاسوج/جزئیات جدید از وضعیت نوزادان

دوقلوهایی که در بیمارستان امام سجاد یاسوج به دستور پزشک سقط شده بودند، در سردخانه زنده شدند اما اصل ماجرا چه بود؟

پشت پرده زنده شدن دوقلوهای بیمارستان امام سجاد یاسوج/جزئیات جدید از وضعیت نوزادان

به گزارش خبرآنلاین ،روز یکشنبه 27 خردادماه مادری که با روش بارداری خارج از رحم، باردار شده بود بعد از دستور پزشک مبنی بر سقط جنین، راهی بیمارستان شد تا دوقلوهای خود را سقط کند اما یک اتفاق عجیب در بیمارستان امام سجاد یاسوج رقم خورد.

در خبری نوشت:ماجرا از این قرار بود که مادر این دوقلو پس از 22هفته بارداری به بیمارستان مراجعه کرد و پزشک به صورت تلفنی دستور سقط جنین این نوزادان را داده بود که باید آمپول سقط جنین تزریق می شد.

بر اساس گفته والدین این نوزادان، نوزادان دوقلوی تازه متولد شده در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج در حالی که تصور می شد بی ‌جان هستند، در کاور مخصوص جسد گذاشته شده و به سردخانه منتقل شدند اما پس از حدود 45 دقیقه با گریه یکی از نوزادان معلوم شد آنها زنده هستند!

این اتفاق در حالی رقم خورد که این خانواده ای پس از 23 سال انتظار به دلیل مشکلات ناباروری و با تحمل هزینه های گزاف مالی و روانی توانسته بودند، طعم پدر و مادر شدن را بچشند.

بر اساس گزارش ایرنا، این نوزدان دوقلو نارس (زیر 25 هفته) هم اکنون در بخش آی سی بیمارستان بستری هستند.

امروز اما خبر دیگری در خصوص فوت دوقلوهای جنجالی مخابره شد.

اظهارات مسئول درمان یاسوج


در این زمینه، محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با ایسنا در خصوص اتفاق اخیر در بیمارستان امام سجاد(ع)یاسوج اعلام کرد: « از نظر علمی همچنین نظر متخصصان، امر احیا و زنده نگهداشتن یک نوزاد زیر 25 هفته به دلیل عوارضی که برای نوزاد به همراه خواهد داشت، نظیر مشکلات قلبی، سیستم عصبی، ریوی و گوارش در کل سیستم‌های حیاتی نوازد ناقص و احتمال زنده ماندن کم است. بنابراین متخصصان تاکیدی دارند که احیای نوزاد زیر 25هفته اتفاق نیافتد.»

وی همچنین درباره اینکه آیا نوزادان زنده ماندند یا خیر، تأکید کرد: «وقتی ختم بارداری اتفاق افتاد، رزیدنت زنان براساس پروتکل کشوری به مادر اعلام می کند که نوزادان متولد شده بقایی ندارند یا به شکل دیگری که شما این‌ها را مرده لحاظ کنید. همین مسئله باعث شد خانواده بعدا متوجه شدند نوزادان قلب دارند و گفته رزیدنت و ماما را این گونه برداشت کردند که نوزادان زنده شدند. در صورتی که چنین نیست و ممکن است نوزادان تا چند روز آینده قلب داشته و یا زجر تنفسی تنفس داشته باشند. اما این جور نیست و در واقع شاید نوع گفتار و ادبیات کادر درمان در مواجه با مادر و همراهان مریض اخلاق حرفه‌ای رعایت نشده وگرنه به لحاظ مراقبتی و اصول علمی قصوری انجام نشده است.»

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان