تغذیه برای درد مفاصل و بهترین مواد غذایی برای کاهش درد مفاصل

آشنایی با تغذیه برای درد مفاصل به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در صورت نیاز برای کاهش درد های خود از مسکن های شیمیایی استفاده نکنید. در ادامه اطلاعاتی را در این زمینه برایتان بررسی می کنیم که بهتر است آن را از دست ندهید.

تغذیه برای درد مفاصل و بهترین مواد غذایی برای کاهش درد مفاصل

درد در مفصل ها می تواند به دلیل ضربات و آسیب های ورزشی باشد. بهترین راه برای درمان این درد ها استفاده از مواد غذایی خاص می باشد و باید بدانید که غذا ها سریع تر از قرص ها می توانند درد های شما را بهبود بخشند. در ادامه اطلاعاتی در این زمینه برای شما بررسی می کنیم تا با تغذیه برای درد مفاصل آشنا شوید.

کاهش درد های شدید با مواد غذایی

آشنایی با تغذیه برای درد مفاصل

درد مفاصل یکی از بد ترین درد هایی می باشد که می توانید با ان مواجه شوید. این درد  ها یا مرتبط با آسیب های ورزشی می باشد و یا مرتبط با بیماری آرتریت است و اگر شما نیز به این مشکلات دچار شده اید باید بدانید که در این زمان تغذیه دارای اهمیت بالایی می باشد و اگر بتوانید از التهاب های مفاصل خود کم کنید می توانید به راحتی از پس این درد ها بر بیایید. تغذیه درست در کاهش التهاب های بدن نقش بیشماری دارد. در ادامه مواد غذایی که در کاهش التهاب های مفاصل نقش دارند را برای شما بررسی می کنیم و شما می توانید با خوردن این غذا ها و مواد 6غذایی از پس درد مفاصل خود بر بیایید و به شدت آن را کاهش دهید.

میوه ها

ساده ترین مواد غذایی برای بهبود درد های مفاصل میوه ها می باشند. در واقع میوه ها دارای ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند و شما می توانید با خوردن آن ها نیاز های بدنی را رفع کنید. بهترین میوه ها در این زمینه انگور، مرکبات و گیلاس می باشد. در واقع انگور جدا از عطر و مزه خوبی که دارد می تواند التهاب و درد شما را به شدت کاهش دهد زیرا دارای مقادیری زیاد از ترکیب پروانتوسپانیدین می باشد.

مرکبات نیز دارای ویتامین c زیادی هستند از این رو می توانند سیستم ایمنی را تقویت کرده و به پیشگیری از آرتریت می انجامد و همچنین می تواند به راحتی درد های مفاصل را کاهش دهد. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید بدانید که گیلاس و آلبالو تاثیرات بسیار خوبی ببر روی آرتروز دارد و شما می توانید با خوردن سه هفته ای از این میوه ها التهاب های بدنی را کاهش داده و بخشی از درد های ناشی از آرتروز و آرتریت را از بین ببرید.

درمان التهاب مفاصل با غذا

سبزیجات

از دیگر موادی که می توانید برای کاهش درد های مفاصل خود از آن استفاده کنید سبزی ها هستند. در واقع از قدیم تر ها همیشه بزرگان گفته اند که سبزی بخورید و این مورد واقعا برای سلامتی خوب می باشد. سبزی هایی که در دسته مفید ها برای کاهش درد و التهاب می باشند شامل اسفناج، بروکلی و سویا می باشد. در واقع سویا دارای مقادیر بسیار خوبی از پروتئین ها و فیبر ها می باشند و با دارا بودن اسید های چرب امگا سه می توانند به درد های ناشی از درد های مفصلی تان کمک کرده و ان ها را بهبود می بخشد.

بروکلی نیز دارای سولفورفان بوده و یکی از موادی می باشد که می تواند به کاهش درد در مفصل های شما کمک کند و همچنین نشانه های آرتریت روماتوئید را به شدت در  بدن کاهش خواهد داد. اسفناج نیز یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش درد در مفصل ها است و دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها بوده و یکی از بهترین مواد موجود در آن کامپرلو است و این ماده با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است مسکن بوده و می تواند جلوی پیشرفت بیماری آرتریت را بگیرد.

ادویه ها

ادویه های زیادی در آشپزخانه های ایرانی یافت می شود و باید بدانید که این ادویه ها می تواند برای درد ها نیز مفید باشند از این رو آن هایی که در دسته ادویه های مفید برای تغذیه برای درد مفاصل جای می گیرند را برایتان بررسی می کنیم و نحوه اثر گذاری و ماده موثر در ان ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید در این میان با آگاهی بیش تری از ان ها استفاده نمایید. برای این که بتوانید از تاثیرات این مواد استفاده کنید دو راه وجود دارد یکی از آن ها این است که از این ادویه ها در غذا ها استفاده نمایید و یکی دیگر که دارای تاثیرات بی شماری است این است که این ادویه ها را در آب بریزید و بعد از چند دقیقه میل نمایید.

 تغذیه برای درد مفاصل

زعفران و زردچوبه هر کدام به تنهایی برای درد های شما بسیار خوب خواهند بود و باید بدانید که این موارد می توانند به صورت ضد التهابی اثر کنند و همین موارد می توانند نشانه های آرتروز را به شدت کاهش دهند. کروکین یکی از ترکیبات زردچوبه و زعفران می باشد و می تواند با خاصیت ضد التهابی که دارد باعث بهبود درد های آرتروزی شده و در نهایت برای افرادی که  درد شدیدی در مفصل ها دارد بسیار مفید خواهد بود. کروکین فواید دیگری همچون ضد انعقاد بودن و آنتی اکسیدان بودن نیز دارد و به صورت لی برای بدن مفید می باشد.

زنجبیل از دیگر ادویه های پر استفاده در میان ایرانی ها خصوصا در فصل سرما می باشد. در واقع این ماده دارای طبعی گرم بوده و می تواند برای درد های شدید به خصوص درد های زانو مفید باشد و حدودا 63 درصد از افراد بعد از استفاده از این ماده بهبود پیدا کرده اند. سیر اثرات بسیار خو.بی بر روی بدن دارد و یکی از تاثیرات بسیار خوب ان می تواند کاهش فشار خون و کاهش بیماری های قلبی باشد. سیر دارای فواید ضد التهابی بوده و بسیار قوی می باشد و با خوردن این ماده می توانید درد های خود را کاهش دهید زیرا این ماده غذایی دارای مواد آنتی اکسیدانی بوده و مانع از بروز استئوآرتریت می شود.

چای سبز نیز به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدانی برای بهبود سوخت و ساز بدن کاربرد دارد و باید بدانید که این ماده دارای موادی به ام پلی فنول بوده و ضد التهاب می باشد و باعث کاهش درد خواهد شد. مطالعات دیگری در این زمینه نشان داده است که وجود ماده ای با نام epigallocatechin-3-gallate می تواند درد های مفصلی را به شدت کاهش داده و همچنین آسیب هایی که ممکن است افراد مبتلا به آرتریت تجربه کنند را به شدت کاهش خواهد داد.

بهبود درد باد زنجبیل

سایر غذا های مفید برای این مورد

در تغذیه برای درد مفاصل باید بدانید که یک سری از غذا ها نیز هستند که برای این درد ها مفید می باشند. در واقع تغذیه تنها محدود به میوه ها و سبزیجات و ادویه ها نخواهد شد. در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما می دهیم و شما می توانید اطلاعاتی در این زمینه نیز داشته باشید.

ماهی ها و روغن های ماهی در این زمینه بسیار به شما کمک خواهند کرد و باید بدانید که ماهی های مفید در این زمینه شامل ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی قزل آلا خواهد بود و روغن های ماهی نیز دارای اسید های چرب امگا سه می باشد و برای مبارزه با التهابات بدنی بسیار خوب خواهد بود. این مواد غذایی می تواند میزان زیادی از ویتامین d را نیز به بدن برساند و در این میان این مورد نیز به کاهش التهاب های بدنی نیز کمک نماید.

گردو و پسته و بادام از مغز هایی هستند که برای درمان درد مفاصل بسیار خوب می باشند و باید بدانید که این محصولات دارای مقادیر بسیار زیادی از کلسیم و منیزیم و ویتامین e می باشد و همین موارد به سادگی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و در نهایت منجر به بهبود درد های آرتروزی و آرتریتی می شود.

محصولات کم چرب لبنی نیز دارای مقادیری از کلسیم و ویتامین D می باشد و هر دوی این موارد برای مفاصل و استخوان ها دارای اهمیت بالایی می باشد و علاوه بر رژیم غذایی متعادل می توانید از بروز پوکی استخوان و درد های ناشی از بیماری های مفصلی پیشگیری نماید.

مفید ترین غذا ها برای درمان التهاب مفاصل

بهترین ویتامین ها برای درد مفصل ها

علاوه بر تغذیه برای درد مفاصل باید با ویتامین های مفید در این زمینه نیز آشنا شوید و بدانید که کدام ویتامین ها می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. این ویتامین ها در افراد متفاوت باید به میزان مختلفی استفاده شود و شما می توانید آن ها را از طریق تغذیه نیز کسب کنید و حتما نیازی به استفاده از مکمل ها نخواهد بود.

ویتامین D

این ویتامین برای استخوان ها سیار خوب می باشد و باعث جذب بهتر ماده کلسیم در بدن می شود و می تواند به استقامت استخوان ها و بهبود ماهیچه ها در بدن کمک کند.

ویتامین C

این ویتامین دارای فواید آنتی اکسیدانی می باشد و می تواند سلامت استخوان ها و مفاصل را تضمین نماید از این رو از خوردن آن دریغ نکنید تا سالم بمانید.

ویتامین A

از مهم ترین ویتامین ها برای کاهش درد های آرتروزی می باشد و می تواند به راحتی میزان التهابات بدن را به خصوص در مفاصل از بین ببرد.

ویتامین E

این ویتامین برای درمان درد های ناشی از بیماری های آرتروز و آرتریت روماتوئید بسیار خوب می باشد و می تواند درد های ناشی از ان ها را به شدت کاهش دهد.

ویتامین K

این ویتامین نیز برای درد های مفاصل اهمیت ویژه ای دارد و می تواند در کسری از دقیقه این درد ها را بهبود بخشد.

 تغذیه برای درد مفاصل

استفاده از مواد غذایی ارگانیک و مفید در این زمینه می تواند باعث کاهش درد های شما شده و میزان استفاده از مسکن های قوی را به شدت کاهش می دهد از این رو بهترین راه برای بهبودی این است که از مواد گفته شده استفاده نمایید تا استخوان های خود را بهبود بخشیده و در نهایت زندگی با کیفیت تری داشته باشید. حال که با تغذیه برای درد مفاصل آشنا شدید بهتر است تغذیه برای تقویت حافظه و تغذیه برای ترک سیگار را نیز مورد مطالعه قرار داده و اطلاعاتی در این موارد نیز کسب نمایید و برای این کار کافی است تا بر روی لینک های داده شده بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان