سرنوشت خروجی‌های پرسپولیس؛ بیرانوند دلتنگ سرخ‌ها می‌شود!

در سال‌های اخیر چند ستاره پرسپولیس با میل خودشان و علی‌رغم علاقه باشگاه به ادامه همکاری، تصمیم به جدایی گرفتند ولی در نهایت پشیمان شدند و خیلی زود برگشتند.

سرنوشت خروجی‌های پرسپولیس؛ بیرانوند دلتنگ سرخ‌ها می‌شود!

سپهر ستاری: چند روز قبل بود که علیرضا بیرانوند تصمیم به فسخ قراردادش با پرسپولیس گرفت تا پس از اوسمار ویرا، دومین شوک را به قهرمان لیگ برتر وارد کند. بیرانوند تابستان گذشته هم مشابه این اقدام را انجام داد و حتی در یک‌قدمی امضای قرارداد با استقلال بود ولی در نهایت تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند. دروازه‌بان ملی‌پوش سرخ‌ها امسال هم دوباره با این باشگاه وارد چالش شده و به نظر می‌رسد این بار دیگر به پرسپولیس برنگردد و فصل گذشته در تیم دیگری به میدان برود. با توجه به درخشش سیدحسین حسینی در استقلال و حواشی فصل گذشته انتقال بیرانوند، استقلال هیچ تمایلی به جذب او نشان نداده و دروازه‌بان شماره یک تیم ملی باید فصل بعد در تیمی به جز استقلال و پرسپولیس بازی کند. در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از پرسپولیس جدا شدند که هرکدام سرنوشت متفاوتی داشتند.

علیرضا بیرانوند

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی قبلا هم سابقه جدایی از پرسپولیس را دارد. او اواخر لیگ نوزدهم با پرداخت 700 هزار دلار راهی رویال‌آنتورپ بلژیک شد تا حضور در فوتبال اروپا را تجربه کند. تجربه‌ای که البته اصلا موفقیت‌آمیز نبود و حتی باعث شد بیرانوند در مقطعی پیراهن شماره یک تیم ملی را هم از دست بدهد. بیرانوند در بلژیک فاصله زیادی با دروازه‌بان آماده پرسپولیس داشت و هرگز به گلر شماره یک تیمش تبدیل نشد. بیرانوند در مقطعی راهی بواویشتا پرتغال شد ولی در این تیم هم عملکرد جالبی نداشت و پس از حضوری ناموفق در اروپا به پرسپولیس بازگشت.

وحید امیری

دوست صمیمی بیرانوند هم در مقطعی از پرسپولیس جدا شد و حضوری ناموفق در فوتبال ترکیه داشت. پس از درخشش وحید امیری در جام جهانی 2018، او با پیشنهاد ترابزون‌اسپور ترکیه مواجه شد و به همراه مجید حسینی، مدافع استقلال به این تیم پیوست. امیری دوران موفقی در ترکیه نداشت و پس از یک فصل حضور و نیمکت‌نشینی در اکثر دیدارها از ترابزون جدا شد. او پس از یک فصل دوری از سرخپوشان بار دیگر به لیگ برتر ایران برگشت و پیراهن پرسپولیس را پوشید. تصمیمی که باعث شد امیری بار دیگر به اوج برگردد.

فرشاد احمدزاده

او یکی از نفراتی است که جدایی‌اش از پرسپولیس با واکنش تند هواداران این تیم همراه شد. فرشاد احمدزاده همزمان با امیری و درحالی که پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته بود این تیم را ترک کرد و راهی لیگ لهستان و تیم اشلاسک ورسلا شد. دوران اروپایی احمدزاده از امیری هم به مراتب ضعیف‌تر بود و او هم پس از یک فصل تصمیم به بازگشت گرفت و دوباره پرسپولیس شد. حضور احمدزاده در پرسپولیس با استقبال نه‌چندان گرم هواداران همراه بود و او پس از یک نیم‌فصل ضعیف دوباره این تیم را ترک کرد. حضور در فولاد و سپس سپاهان فوتبال احمدزاده را احیا کرد و این فصل حتی شایعاتی مبنی بر بازگشت دوباره او به جمع پرسپولیسی‌ها به گوش می‌رسد.

شجاع خلیل‌زاده

بدون تردید یکی از جنجالی‌ترین جدایی‌های سال‌های اخیر پرسپولیس مربوط به شجاع خلیل‌زاده است. او در شرایطی که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس بود، در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا و به شکلی عجیب قراردادش را فسخ کرد و به الریان قطر پیوست. این اقدام خلیل‌زاده در کنار بوسیدن لوگوی الریان خشم هواداران پرسپولیس را به همراه داشت. خلیل‌زاده درلیگ ستارگان 2 فصل برای الریان و یک فصل برای الاهلی بازی کرد و در مجموع شرایط خوبی داشت و حتی با حضور دراگان اسکوچیچ به تیم ملی هم دعوت شد. او ابتدای فصل گذشته تمایل خودش را برای بازگشت به پرسپولیس نشان داد ولی مخالفت شدید هواداران باعث شد علی‌رغم نظر مثبت یحیی گل‌محمدی نتواند به این تیم برگردد و راهی تراکتور تبریز شود.

سرنوشت خروجی‌های پرسپولیس؛ بیرانوند دلتنگ سرخ‌ها می‌شود!

محمدحسین کنعانی‌زادگان

او 2 بار پرسپولیس را ترک کرده که یک بار آن بسیار پرحاشیه بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان ابتدای لیگ شانزدهم تصمیمی جنجالی گرفت و راهی استقلال شد. انتقالی که برای او اصلا خوش‌یمن نبود و پس از انجام تنها 2 بازی و مصدومیت شدید دیگر نتوانست برای استقلال بازی کند. کنعانی‌زادگان پس از عملکرد خوب در ماشین‌سازی، ابتدای لیگ نوزدهم به پرسپولیس بازگشت و با درخششی که داشت به یکی از مدافعان اصلی تیمش تبدیل شد. این مدافع پس از قهرمانی در لیگ بیستم دوباره از پرسپولیس جدا شد ولی نوع رفتن او طوری بود که هواداران موضع‌گیری خاصی نداشتند. کنعانی‌زادگان پس از 2 فصل حضور در الاهلی قطر، ابتدای این فصل تصمیم به بازگشت گرفت و برخلاف خلیل‌زاده مخالفتی با حضورش در پرسپولیس نشد.

علی علیپور

آقای گل پرسپولیسی‌ها هم مثل شجاع خلیل‌زاده پس از لیگ نوزدهم از این تیم جدا شد ولی رفتار او هم طوری نبود که مغضوب هواداران شود. علی علیپور پس از درخشش مهدی طارمی تصمیم گرفت مسیر او را برود و به لیگ پرتغال رفت. او 2 سال برای ماریتیمو و 2 سال برای ژیل‌ویسنته بازی کرد و مجموعا طی 4 فصل که البته با یک مصدومیت سنگین هم همراه شد، 16 گل به ثمر رساند. علیپور پس از حضور در پرتغال امسال تمایل زیادی نسبت به پوشیدن دوباره لباس پرسپولیس نشان داده است.

سرنوشت خروجی‌های پرسپولیس؛ بیرانوند دلتنگ سرخ‌ها می‌شود!

مهدی ترابی

او هم دقیقا مثل علیپور و خلیل‌زاده پس از لیگ نوزدهم پرسپولیس را ترک کرد ولی دور از این تیم دوام نیاورد. ترابی پس از تنها یک نیم‌فصل بازی برای العربی قطر در لیگ ستارگان، تصمیم گرفت به پرسپولیس برگردد. او در قطر عملکرد بدی نداشت ولی چند باری مصدوم شد و در مجموع دوران راحتی به عنوان یک لژیونر نداشت. ترابی در بازگشت به پرسپولیس دوباره تبدیل به یک ستاره آماده شد و جزو بهترین نفرات این تیم است.

احمد نوراللهی

بدون شک یکی از مهم‌ترین خروجی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر احمد نوراللهی است. او که یک مهره کلیدی در پرسپولیس بود، پس از لیگ بیستم این تیم را ترک کرد و راهی شباب‌الاهلی امارات شد. جدایی نوراللهی تاثیر زیادی روی روند پرسپولیس گذاشت و یکی از دلایل ناکامی این تیم در لیگ بیست‌ویکم بود. نوراللهی در لیگ امارات هم به درخشش خود ادامه داده و قهرمانی در لیگ این کشور را هم تجربه کرده است. او یکی از بهترین هافبک‌های لیگ امارات محسوب می‌شود و احتمالا فعلا لژیونر بماند. البته نوراللهی علی‌رغم عملکرد درخشانی که داشته به‌دلیل مشکلات غیرفنی از تیم ملی دور شده است.

یورگن لوکادیا

بدون شک یکی از عجیب‌ترین جدایی‌های پرسپولیس مربوط به یورگن لوکادیاست. ستاره هلندی که لیگ بیست‌ودوم به پرسپولیس پیوست و با رزومه بسیار خوبی که داشت به شدت مورد توجه هواداران این تیم قرار گرفت. لوکادیا در پرسپولیس شروع خوبی داشت و صدرنشین جدول گلزنان شد ولی پیش از دربی به شکلی عجیب از ایران رفت و قراردادش را فسخ کرد. او پس از ترک پرسپولیس راهی سوپرلیگ چین شد و عملکرد بدی در این تیم نداشت ولی موفقیت خاصی هم کسب نکرد. لوکادیا اکنون عضو تیم آموربیتا در لیگ 2 اسپانیاست و در این تیم اصلا فرصت بازی پیدا نمی‌کند. این مهاجم به‌دلیل فسخ ناگهانی قراردادش با پرسپولیس به پرداخت جریمه هم محکوم شده است.

عیسی آل‌کثیر

او ابتدای فصل قبل پس از عدم توافق با پرسپولیس و پیشنهاد جذاب سپاهان راهی اصفهان شد ولی روزهای سختی را سپری کرد. عیسی آل‌کثیر چند هفته ابتدایی لیگ برتر را به‌دلیل ثبت نشدن قراردادش از دست و سپس پشت ترافیک خط حمله سپاهان ماند تا با قرار گرفتن در لیست مازاد ژوزه مورایس، در نقل‌وانتقالات زمستانی به پرسپولیس برگردد. ستاره خط حمله سرخ‌ها در نیم‌فصل دوم فوق‌العاده ظاهر شد و با گلزنی‌های پیاپی نقش مهمی در قهرمانی این فصل پرسپولیس ایفا کرد.

سرنوشت خروجی‌های پرسپولیس؛ بیرانوند دلتنگ سرخ‌ها می‌شود!

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان