کشف کلاهبرداری اینترنتی درشهرستان لردگان

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان از شناسایی متهم برداشت غیرمجاز مبلغ ۱۵۰/۰۰۰/۰۰۰ریالی از حساب بانکی یک شهروند در این شهرستان خبر داد.

کشف کلاهبرداری اینترنتی درشهرستان لردگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ "امیر انتظامی نیا" گفت: فردی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضائی، به پلیس فتا مراجعه کرد و عنوان داشت مبلغ 150/000/000 ریال از حسابش بدون اطلاع وی به صورت اینترنتی برداشت شده است که بلافاصله پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان لردگان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدام سریع و به موقع و با اشراف اطلاعاتی، متهم برداشت های غیرمجاز شناسایی و باهماهنگی قضایی وجه به حساب شاکی عودت گردید.

سرهنگ انتظامی نیا تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم با راه اندازی یک سایت جعلی و ارسال لینک آن از طریق شبکه های اجتماعی و پیام های کوتاه، افراد را به درگاه جعلی بانک هدایت و با در دست داشتن اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت از حساب افراد می کرد.

این مقام انتظامی در ادامه به شهروندان توصیه کرد؛ این اپلیکیشن ها شیوه‌ای برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران در فضای مجازی می‌باشد و به هیچ عنوان نباید آن ها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

فرمانده انتظامی شهرستان لردگان در پایان از شهروندان درخواست کرد؛ در صورت مشاهده چنین اپلیکیشن‌هایی در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان