احداث فاز نخست ۵۰ هکتاری شهر شیشه در هرمزگان آغاز شد

در آغاز دهه صنعت و معدن در کشور، اصحاب رسانه هرمزگان از شهر تخصصی صنعت شیشه در بازدید کردند. در این بازدید سرمایه گذاری اولیه این پروژه بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

احداث فاز نخست 50 هکتاری شهر شیشه  در هرمزگان آغاز شد

صبح ساحل نوشت، محمدزاده کارشناس شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شهر شیشه استان هرمزگان گفت: هم اکنون در محل احداث شهر شیشه هستیم، این شهرک با مساحت 830 هکتار سال گذشته و با هدف ایجاد شهرک فرا استانی و ملی جهت ارتقای تولید شیشه در سطح کشور تا سقف 5 میلیون تن در سال آغاز شد.



محمدزاده افزود: در حال حاضر فاز نخست 50 هکتاری را آغاز کرده ایم و شما جاده دسترسی به طول تقریبی 1/7 کیلومتر انجام شده را مشاهده می‌کنید.
این کارشناس ادامه داد: خط انتقال برق این فاز و طراحی آن انجام شده و در ماه آتی انشالله استارتش زده خواهد شد.
محمدزاده در خصوص تولید محصولات این شهرک عنوان کرد:صنایع که مستقر می شوند بلورشیشه، شیشه‌های صنعتی، الیاف شیشه جهت مقاوم سازی در صنایع در این شهرک تولید خواهند کرد.


این کارشناس فنی افزود: حدود 930 قطعه پیش بینی شده در این شهرک قرار دارد که قطعات از 3000 متر تا 10 هزار متر قطعه بندی شده است و طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی ها شهرک شیشه تحت عنوان شهر شیشه، سال آینده به بهره برداری می رسد.
محمدزاده در رابطه با چالش تامین آب و برق این شهرک گفت: در فاز بعدی انتقال آب از خط انتقال خلیج فارس را داریم. در حال حاضر خط انتقال آب از نزدیکی شهرک عبور کرده و به زودی به شهر شیشه آب می رسد.


محمدزاده در رابطه با میزان سرمایه گذاری این شهرک گفت: در حوزه سرمایه گذاری در حال حاضر برآورد ما 57 هزار میلیارد ریال است.
پیشتر نیز امیر امیرزاده، مدیر عامل شهرک صنعتی استان هرمزگان از بهره برداری این شهرک خبر داده بود و اظهار داشت: این شهر باتوجه به موادمعدنی مکشوفه در هرمزگان و برنامه دولت برای ایجاد ارزش افزوده بر روی معادن در حال ایجاد است و مشوق‌های خوبی توسط دولت برای سرمایه‌گذاران در آن پیش بینی شده است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان اضافه کرد:‌ برخی از این مشوق‌ها شامل معافیت مالیاتی 13 ساله، واگذاری خدمات و زیرساخت و زمین به صورت نقدی و اقساطی و صدور رایگان پروانه ساخت است.
گفتنی است شهر صنعتی شیشه هرمزگان در زمینی به مساحت تقریبی یک هزار هکتار در شرق بندر خمیر و شمال غرب شهر بندرعباس احداث قرار دارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان