رفع خراشیدگی سرامیک با چند روش آسان

نگران نباشید. فعالیت های کلیدی ای وجود دارد که می‌توانید آن ها را انجام دهید تا این لک‌های به جا مانده را با خیالی راحت و آسوده از میان ببرید و سرامیک خود را تمیز و درخشان به نمایش بگذارید.

رفع خراشیدگی سرامیک با چند روش آسان

آیا با نحوه رفع خراشیدگی سرامیک آشنایی‌های دارید؟ آیا می دانید در برخورد با این آسیب چه راهکاری را باید انجام دهید!؟ باید گفت که یکی از مشکلاتی که هر خانواده ای در را کمی آزار می دهد، مشاهده شده لکه های خش به روی سرامیک است که باید به طور حساس در بهبود این اشکال پرداخته شود. برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می شود که تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

روی سرامیک های منزل شما به تازگی خش افتاده، نگران نباشید. تنها کافی است که چاره کار را به ما بسپارید.

نحوه رفع خراشیدگی سرامیک

تمام کف پوش و یا دیوار پوش هایی  که در آشپزخانه و یا حمام و دستشویی  ها  با استفاده از سرامیک پوشیده  شده اند بسیار زیبا، منظم و چشم نواز هستند. هر چه سرامیک ها براق، تمیز و بدون خط و خش باشند این زیبایی نیز دو چندان است. اما اگر کوچکترین خش به روی سرامیک مشاهده شود دیگر زیبایی و جلایی نخواهد داشت.
چرا که خش های روی سرامیک موجب شکل دهی نازیبایی در کف و یا دیوار ها می شود . بهتر است بدانید  زمانی که کف پوش و یا دیوار پوش را از جنس سرامیک انتخاب می کنید باید از شرایط مراقبت و نگهداری آن را آگاه باشید. جالب است که جنس و کیفیت سرامیک تاثیر شایسته ای به دوام و مقاوت در مقابل برخورد خط و خش دارد. با تمام این ها گاهی به دلایل متفاوتی ممکن است که خط و خش روی سرامیک نقش بگیرد.
هدف ما از این مقاله آشنا سازی شما با نحوه از بین بردن خش روی سرامیک می باشد.
سرامیک به عنوان یکی از رایج ترین ترین انواع کفپوش شناخته شده که پاک  کردن آن با راه های ساده ای از جمله شست و شوی آن با محلول های شوینده رقیق و آب امکان پذیر است.

چگونگی رفع خراشیدگی از روی سرامیک

چگونه لکه ها را از روی سرامیک پاک کنیم؟

برای دسترسی به نحوه از بین بردن خش روی سرامیک مراحل زیر را به کار بگیرید.

نحوه از بین بردن خش روی سرامیک با کمک جوش شیرین:

با کمک مقداری ترکیب خمیری جوش شیرین می توان برخی از خراشیدگی های سطحی روی سرامیک را از بین برد.
برای دریافت بهترین نتیجه،  مقداری پودر جوش شیرین را به همراه  آب گرم ترکیب کنید تا یک ترکیب خمیری به دست آید. توجه کنید که خمیر نباید زیاد شل و مایع باشد. خمیر به دست آمده را روی سطح و لایه های سرامیک بمالید و پس از چند دقیقه  با کمک  یک دستمال نرم آن را پاک نمایید.

نحوه از بین بردن خش روی سرامیک با کمک خمیر دندان:

مقداری مایع خمیر دندان را با کمک یک دستمال نرم روی سطح مورد نظر بمالید تا لحظه ای که خراشیدگی ها به طور کامل پاکسازی شوند. سپس با کمک دستمال خمیر استفاده شده را از روی بافت های سرامیک تمیز نمایید تا اثری به چشم مشاهده نشود.

نحوه از بین بردن خش روی سرامیک با کمک اسپری های همه کاره:

تا به الان با کاربرد محصول اسپری های همه کاره آشنا شده اید!؟ جالب است بدانید که این اسپری های همه کاره که با نام WD-40 در بازار وجود دارند به منظور از بین بردن تمام خش و ترک های روی سرامیک به کار می روند. در شروع کار از این اسپری در صنایع خودروسازی و ساختمان سازی برای از نابودی زنگ زدگی استفاده می شد اما حال کاربرد های ایده آل تری دارد. روی یک دستمال کاغذی و یا پارچه ای نرم مقداری از این مایع را اسپری کرده و آن را به صورت دورانی و یا همان دایره ای روی خراشیدگی سرامیک مالش دهید. این اسپری بدون اینکه تاثیری به روی پولیش های سرامیک داشته باشد به دور از هیچگونه آسیب رسانی تمام خراشیدگی ها را از بین می برد.

انواع روش های از بین بردن خراش و خراشیدگی از روی سرامیک

چگونه لکه ها از روی سرامیک پاک می شوند؟

لکه قهوه و چای:

اکر لکه پیش آمده به روی سرامیک قهوه و چای است، بهترین روش برای از بین بردن آن از روی سرامیک کمک گیری از که یک دستمال نرم با مقداری هیدروژن پر اکسید می باشد.

لکه چربی:

حال اگر لکه چربی است، با کمک آب کربناته یا همان آب گازدار می توان بدون دغدغه از روی سرامیک پاک کرد.

لکه ماژیک یا جوهر:

اگر به فکر پاک کردن لکه ماژیک از روی سرامیک هستید، دقت بیشتری خرج دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.
هیدروژن پر اکسید را به روی یک دستمال مالش دهید و به روی لکه به آرامی فشار وارد سازید. پس از کم رنگ شدن لکه با کمک یک دستمال تمیز دیگر که به هیدروژن پر اکسید خیس شده است تمام لکه ها را از روی سطوح سرامیک پاک کنید. اگر هیدروژن پر اکسید در دسترس نداشته اید می توانید از محلول سفید کننده رقیق استفاده نمایید.

لکه خون:

عموما اگر لکه خون  تازه باشد با استفاده از آب به راحتی پاک می شود. اما اگر این لکه با آب باز هم پاک نشد، یک جفت دستکش به دست کنید و با نسبت 10 به 1 مایع سفید کننده را با آب گرم مخلوط سازید. پیشنهاد می شود که این محلول را درون یک بطری بریزید و به آرامی روی لکه خون اسپری کنید.
حال سطح سرامیک را با یک پارچه مالش دهید و اگر لکه از بین نرفت چندین بار این حرکت را تکرار نمایید.

لکه قیر، آدامس، موم:

برای شروع چند تکه قالب یخ را به روی لکه سرامیک قرار دهید و سپس با کمک از یک چوب بستنی قیر، موم یا آدامس را از روی سطح بردارید.
سپس مقدار بسیار محدودی مایع تینر را روی لکه بگذارید و پس از چند دقیقه با آب شست و شو دهید تا لکه به طور کامل از بین برود.
توصیه می شود در استفاده از مایع تینر دقت کنید که این محلول روی دوغاب و درز های بین سرامیک نریزد.

همراهان عزیز مجله آرگا، بدانید اگر خراش های پیش آمده به روی سرامیک ها عمیق باشد و به لعاب آن هم رسیده، راه چاره ای برای بازسازی آن وجود ندارد.

 

در پایان مقاله رفع خراشیدگی سرامیک توصیه می شود برای آگاهی بیشتر مقالات رفع خراش چوب، نحوه تمیز کردن اتو بخار و رفع جرم کاشی و سرامیک را مطالعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان