توصیه‌ی وزارت بهداری، یک‌سال و نیم پس از پیروزی انقلاب/ واکسن آبله ممنوع، واکسن وبای التور بزنید

بر اساس توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی به تمام خانواده‌های ایرانی توصیه می‌کنم که هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و از تلقیح واکسن آبله خودداری کنند...

توصیه‌ی وزارت بهداری، یک‌سال و نیم پس از پیروزی انقلاب/ واکسن آبله ممنوع، واکسن وبای التور بزنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود یک‌سال ونیم پس از پیروزی انقلاب معاون بهداشتی وزارت بهداری وقت تلقیح واکسن آبله را ممنوع اعلام و تلقیح واکسن وبا را همچنان توصیه کرد. در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگوی خبرنگار کیهان (24 تیر 59) با دکتر محمدرضا معتمدی معاون وقت بهداشتی وزارت بهداری را در این باره می‌خوانید:

... منع تلقیح واکسن آبله در اجلاسیه‌ی مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی به دلیل این‌که این بیماری در جهان ریشه‌کن شده است به تصویب و تایید رسیده است. آخرین مورد بیماری آبله در سه سال پیش در سومالی مشاهده شده است و پس از آن هیچ موردی از این بیماری در دنیا دیده نشده است.

بر اساس توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی به تمام خانواده‌های ایرانی توصیه می‌کنم که هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند و از تلقیح واکسن آبله خودداری کنند و با توجه به عوارض خطرناکی که واکسیناسیون آبله در طبقات سنی بالا دارد از نظر علمی صحیح به نظر نمی‌رسد که ما این واکسیناسیون را ادامه دهیم و در اکثر کشورهای جهان واکسیناسیون پیش‌گیری از بیماری آبله را متوقف ساخته‌اند.

... تلقیح واکسن وبای التور به طور انفرادی هیچ تاثیر نخواهد داشت و اثر این واکسن تنها 25 درصد است و باید استفاده‌ی این واکسن در اجتماعات فشرده صورت گیرد تا بتوانیم 75 درصد سطح ایمنی در مبارزه با وبای التور را بالا ببریم و امسال تنها از این واکسن در مجتمع رانده‌شدگان از عراق استفاده شده است و این حداقل کمک موثری است که در مورد پیش‌گیری از بیماری وبای التور انجام داده‌ایم.

برای جلوگیری و اشاعه‌ی بیماری وبای التور باید خانواده‌های ایرانی موازین بهداشت فردی را رعایت کنند به‌ویژه در استفاده از مواد غذایی...

توصیه‌ی وزارت بهداری، یک‌سال و نیم پس از پیروزی انقلاب/ واکسن آبله ممنوع، واکسن وبای التور بزنید

47259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان